loading...

لبخند زیبا

  درمان دندان اسپلیت یا جدا از هم دندان ها که بخشی از ساختار دهان هستند هنگام جدا شدن ظاهر بسیار بدی ایجاد می کنند. با پیشرفت فناوری های دندانپزشکی ، روش هایی که مردم می توانند در مورد درمان

 

https://holisticdentalinstitute.com/wp-content/uploads/2017/03/1_young-woman-with-gap-between-front-teeth.jpg

درمان دندان اسپلیت یا جدا از هم

دندان ها که بخشی از ساختار دهان هستند هنگام جدا شدن ظاهر بسیار بدی ایجاد می کنند. با پیشرفت فناوری های دندانپزشکی ، روش هایی که مردم می توانند در مورد درمان دندان شکاف داشته باشند افزایش یافته است. اگر شما نیز شکاف دندان دارید ، می توانید به یکی از این  روش های درمانی مراجعه کنید.

 

درمان کامپوزیت

کامپوزیت ساده ترین و سریع ترین روش درمانی است که افرادی که دارای مشکلات شکاف دندان هستند می توانند از آن استفاده کنند. این روش با پر کردن دندان ها رنگ دندانها اعمال می شود. دندان یا دهان شخصی که تحت درمان باندینگ قرار می گیرد بی حس نمی شود.

مهمترین جزئیات هنگام استفاده از درمان باندینگ باید این باشد که اندازه دندان را زیاد بزرگ نکنید یا از نظر زیبایی ظاهری غیر طبیعی را ایجاد نکنید در حالی که جدا شدن دندان ها با کامپوزیت پوشانده شده است. برای این درمان ، اگر پزشک متخصص در زمینه کامپوزیت یا زیبایی باشد ، موفقیت بیشتری خواهد داشت.

قبل از شروع درمان ، دندان های بیمار تمیز می شود. پس از آن ، پر کردن کامپوزیت تهیه شده مطابق با رنگ دندان به مکانهای جداگانه به صورت خمیر اعمال می شود. دندانپزشک باید بسیار محتاط باشد و از قرینه بودن دندانها مراقبت کند.

پس از اینکه فرآیند پرکردن کامپوزیت به درستی بر روی قسمتهای شکاف دندان اعمال شد ، فرآیند پرداخت شروع می شود. کامپوزیت باید به اندازه مینای دندان روشن باشد. در صورت عدم استفاده از این روش ، هنگامی که بیمار چای ، سیگار یا قهوه مصرف می کند ، زردی دندان ایجاد می شود. اگر زردی علیرغم پولیش رخ دهد ، می توان با یک فرآیند کوتاه پرداخت ، دوباره آن را از بین برد.

برخی از معایب در استفاده از درمان کامپوزیت برای شکاف دندان وجود دارد. یکی از آنها این است که روش باندینگ ساختار بادوام و خوبی به عنوان روکش های دندان روکش ندارد. همچنین؛ به دلیل برخی عوامل در اثر گذشت زمان ممکن است در مناطق تحت درمان زرد شود. با این حال ، این روش به دلیل کاربرد سریع و ارزان بودن ، اغلب یک روش ترجیحی است.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.cGyoQPFdmv5pRsWjIMBiJgHaEc?pid=Api&rs=1

درمان ارتودنسی (بریس)

ارتودنسی یکی از روش هایی است که برای درمان شکاف دندان استفاده می شود. این روش که سالهاست در درمانهای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد ، حتی اگر تاثیری در مدت زمان طولانی داشته باشد ، طبیعی ترین روش است. بسیاری از بیماران تاکنون از آن استفاده کرده اند.

درمان بریس ، که بدون اعمال روکش و نه روش سایش بر روی سطح دندان انجام می شود ، فرآیند اصلاح کجی ها و اعوجاج ها با تغییر مکان دندان ها به کمک بریس ها است. روش ارتودنسی که برای درمان دندان شکاف ترجیح داده می شود ، اخیراً به دلیل قیمت بالا و زمان استفاده کمتر ترجیح داده شده است.

درمان روکش لمینیت (روکش سرامیک)

درمان لمینیت ونیر سطحی را ایجاد می کند که بسیار نزدیک به مینای دندان است. این ماده بیشتر در درمان مشکلات شکسته ، نامتناسب ، منحنی ، شکاف و رنگ استفاده می شود. هنگامی که از روش لمینیت ونیر در درمان شکاف دندان استفاده می شود ، بیمار شاهد یک تغییر باورنکردنی در دندان های خود خواهد بود.

دندانپزشکان از مواد و تکنیک های باندینگ ویژه ای برای این شکل از درمان استفاده می کنند که با استفاده از پوشش روکش سرامیکی بر روی دندان اعمال می شود. درمان دندان لمینیت روشی است که طی 1 هفته انجام می شود. این روش درمانی ، مشکلات مربوط به رنگ و شکل دندان را نیز برطرف می کند در حالی که جداسازی دندان بر طرف می شود.

 

در حالی که زمان درمانلمینیت ونیر بیشتر از درمان کامپوزیت است ، اما همچنین زمان کمتری نسبت به درمان ارتودنسی طول می کشد. از آنجا که هر درمانی نتیجه موثری نخواهد داشت یا برای هر فردی مناسب نخواهد بود ، اول از همه ، معاینه پزشک باید انجام شود و مطابق آن عمل کند.

 

علی نعمتی بازدید : 103 سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 17:01 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 214
  • بازدید سال : 2,106
  • بازدید کلی : 6,718