loading...

لبخند زیبا

منظور از درمان لثه LANAP چیست؟   بیماری لثه به دلیل رشد باکتری در لثه رخ می دهد. اگر درمان نشود، به بافت های نرم آسیب می رساند و حتی رباط پریودنتال که دندان را در جای خود نگه می دارد، از بین می

منظور از درمان لثه LANAP چیست؟

 

بیماری لثه به دلیل رشد باکتری در لثه رخ می دهد. اگر درمان نشود، به بافت های نرم آسیب می رساند و حتی رباط پریودنتال که دندان را در جای خود نگه می دارد، از بین می برد. علاوه بر این، عفونت‌های لثه باعث ترشح یک ماده سمی می‌شود که پس از ورود به جریان خون، می‌تواند بر اندام‌ها از جمله قلب، کلیه تأثیر بگذارد.

 

شما انواع مختلفی از درمان‌های بیماری لثه را دارید، از روش‌های غیرتهاجمی (مثلاً: تمیز کردن عمیق) تا روش‌های جراحی (مثلاً: جراحی فلپ، جراحی استخوان). به طور کلی، پریودنتیست ها بسته به مرحله بیماری، مناسب را انتخاب می کنند.

 

یک فناوری به کمک لیزر به نام LANAP باعث شده است که جراحی های پریودنتال درد کمتری داشته باشد و باعث بهبود سریع تر شود. این شامل استفاده از لیزر دندانپزشکی است. به خواندن ادامه دهید.

 

 LANAP  چیست؟

LANAP مخفف عبارت Laser-Assisted New Attachment Procedure است. این اولین و تنها درمان لیزری اثبات شده برای درمان بیماری های پریودنتال است. به طور گسترده ای برای درمان بیماری های لثه در مراحل متوسط ​​تا پیشرفته استفاده می شود.

 

دستگاه روش LANAP از پروتکل PerioLapse MVP-7 پیروی می کند (یعنی) LANAP از لیزر ND: YAG (ایتریوم-آلومینیوم-گارنت) برای درمان بافت های نرم لثه استفاده می کند. این فیبر از یک فیبر کوچک تشکیل شده است که به اندازه عرض 3 تار مو است به طوری که فیبر می تواند به راحتی وارد بافت لثه شود. هنگامی که میکروب های لثه با نور لیزر تماس پیدا می کنند، بدون آسیب رساندن به بافت های سالم اطراف از بین می روند.

 

علاوه بر از بین بردن عفونت‌های لثه، روش LANAP به ترمیم بافت‌های همبند که دندان‌ها را در لثه می‌چسباند و بازسازی استخوان را تقویت می‌کند. احتمال بروز مجدد عفونت را کاهش می دهد.

 

جراحی لثه با لیزر LANAP چگونه انجام می شود؟

درمان بیماری لثه با لیزر LANAP شامل مراحل مختلفی است که از گرفتن اشعه ایکس تا تعیین عمق پاکت ها و عفونت ها شروع می شود. این به جراحان کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا لثه ها و دندان ها به درمان LANAP نیاز دارند یا خیر.

 

به دنبال آن بیهوشی انجام می شود. ممکن است به این فکر کنید که چرا از بیهوشی در لیزر درمانی استفاده می شود. به طور کلی، از بین بردن باکتری ها با نور لیزر با خراش دادن خط لثه برای از بین بردن تجمع پلاک دنبال می شود. از این رو پریودنتیست ها از روش های درمانی سنتی مانند چاقوی جراحی استفاده می کنند. بنابراین مهم است که بافت لثه با استفاده از بیهوشی بی حس شود.

 

روش LANAP - پس از انجام آماده سازی، پریودنتیست ها فیبر LANAP را با دقت زیر خط لثه وارد می کنند. نور لیزر با استفاده از فناوری طول موج خاص، بافت های بیمار و بافت های سالم را متمایز می کند. اکنون نور لیزر باکتری ها را می کشد، پاکت های پریودنتال را از بین می برد و ناحیه را بدون آسیب رساندن به بافت های سالم استریل می کند.

 

اکنون باکتری های تجمع یافته در اطراف ناحیه لثه تحت درمان با استفاده از اسکالر اولتراسونیک و سایر ابزارها تمیز می شوند.

 

از آنجایی که گرمای نور لیزر یک لخته خون را برای پوشاندن لثه ها تشکیل می دهد، شما همچنین نیازی به بخیه ندارید. به همین ترتیب، نگران عفونت مجدد باکتری در محل جراحی نباشید.

 

توجه: حتی اگر آدامس برای جلوگیری از عفونت باکتریایی مهر و موم شده است، بافت به مدتی برای بهبود نیاز دارد. بنابراین باید دستورالعمل های تجویز شده مراقبت های بعدی را دنبال کنید.

 

مزایای لیزر درمانی پریودنتال چیست؟

جراحی لثه LANAP مزایای مختلفی دارد که به شرح زیر است:

 

  1. درمان بسیار دقیق است
  2. درد، خونریزی و التهاب کمتر
  3. زخم های جراحی کمتر
  4. زمان بهبودی کوتاه
  5. به بافت های سالم آسیب نرسانید
  6. راه حل طولانی مدت ارائه می دهد

 

خلاصه

لیزر LANAP یک راه حل ایمن و کارآمد برای مشکلات مختلف پریودنتال ارائه می دهد، به طوری که در درمان های لثه مانند فرنکتومی، لثه برداری، برداشتن زخم و موارد دیگر مجهز شده است. با این حال، آن را همراه با روش های سنتی که با چاقوی جراحی انجام می شود برای درمان بیماری های لثه استفاده می شود.

 

اگر می خواهید در مورد درمان لثه LANAP   لیزر بیشتر بدانید، در قسمت نظرات از ما بپرسید یا با کلینیک دندانپزشکی تمبرام ما تماس بگیرید.

علی نعمتی بازدید : 49 یکشنبه 16 مرداد 1401 زمان : 10:05 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 2,103
  • بازدید کلی : 6,715