loading...

لبخند زیبا

اهمیت جرم گیری دندان در جلوگیری از از دست دادن دندان   بهداشت دندان می تواند با بوی بد دهان مقابله کرده و از بیماری لثه جلوگیری کند. به همین دلیل مهم است که به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان ب

اهمیت جرم گیری دندان در جلوگیری از از دست دادن دندان

 

بهداشت دندان می تواند با بوی بد دهان مقابله کرده و از بیماری لثه جلوگیری کند. به همین دلیل مهم است که به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و سالی دو بار برای تمیز کردن معمول دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

با وجود تمام مراقبت های معمول شما ، دندانپزشک جرم گیری دندان را به شما توصیه می کند. علائمی که ممکن است به یک جرم گیری نیاز داشته باشید ، شامل خونریزی لثه ، عقب رفتن لثه و لق شدن دندان است. پاکسازی عمیق را پوسته پوسته شدن پریودنتال یا صاف شدن ریشه نیز می نامند.

 

در اینجا آنچه شما باید در مورد تمیز کردن دندانهای عمیق بدانید آورده شده است.

 

جرمگیری عمیق دندان ها چیست؟

 

جرم گیری می تواند با از بین بردن پلاک و تارتار که روی دندان شما جمع می شود ، التهاب لثه را کاهش داده و سلامت لثه را بهبود بخشد.

 

پلاک یک فیلم چسبنده است که روی دندان تشکیل می شود. این ماده حاوی باکتری است و هنگامی که ذرات غذا با بزاق مخلوط می شوند ، ایجاد می شود. با مسواک زدن می توانید پلاک های جمع شده در دندان های روزانه را بردارید.

 

با این وجود مسواک زدن باعث پاک شدن تمام پلاک های بین دندان های شما نمی شود. پلاک باقیمانده تشکیل شده و ایجاد تارتار می کند یا سفت می شود.

 

تجمع پلاک یا تارتار می تواند منجر به بیماری لثه شود. این شامل التهاب لثه است که التهاب لثه است. در صورت عدم درمان ، التهاب لثه می تواند به پریودنتیت تبدیل شود. این یک عفونت جدی است که استخوان ساکن دندان ها را از بین می برد.

 

مزایای جرمگیری عمیق دندان ها

 

بیماری لثه را متوقف می کند

 

با بوی بد دهان مبارزه می کند

 

از ریشه دندان محافظت می کند

 

باعث بهبود لثه می شود

 

از ریزش دندان جلوگیری می کند

 

تمیز کردن دندان های عمیق چه مزایایی دارد؟

 

اگر بیماری لثه باعث بیرون آمدن لثه از دندان ها و ایجاد حفره ای با عمق بیش از 5 میلی متر (میلی متر) شود ، ممکن است به یک تمیز کننده عمیق نیاز داشته باشید.

 

اگر بیماری لثه بدتر شود ، فضای لثه و دندان شما ممکن است ادامه یابد. این می تواند باعث ضعیف شدن استخوان هایی شود که از دندان های شما پشتیبانی می کنند و باعث لق شدن دندان یا از بین رفتن دندان می شود.

 

اگر دندانپزشک شما جرم گیری را توصیه می کند ، از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

توقف پیشرفت بیماری لثه.

 

عفونت موجود را درمان کرده و باعث بهبودی می شود

 

دندانهای خود را در بالای و زیر خط لثه تمیز کنید

 

از بین بردن بوی بد دهان ناشی از بیماری لثه

 

محافظت از ریشه دندان های آنها

 

جرمگیری عمیق دندان ها از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

 

تمیز کردن دندان های عمیق با تمیز کردن معمول دندان متفاوت است. تمیز کردن منظم باعث از بین رفتن پلاک و تارتار بالای خط لثه می شود. یک جرم گیری پلاک و تارتار زیر خط لثه را تمیز می کند.

 

بیماری لثه باعث ایجاد فاصله یا شکاف بین دندانها و لثه ها می شود که در آن تارتار و پلاک به دام می افتند. تمیز کردن زیر خط لثه این تجمع را از بین می برد.

 

پاکسازی عمیق شامل پوسته پوسته شدن لثه و برنامه ریزی ریشه است

 

پاکسازی عمیق معمولاً در دو یا چند بار انجام می شود و شامل پوسته ریزی لثه و برنامه ریزی ریشه است. هر بازدید می تواند 1 تا 2 ساعت طول بکشد.

 

قرار جرم گیری دندان زمانی است که دندانپزشک شما پلاک و تارتار را از زیر خط لثه بر می دارد. در طول ویزیت برنامه ریزی ریشه ، دندانپزشک شما پلاک و تارت تشکیل شده در ریشه دندان های شما را برمی دارد. این کمک می کند تا لثه ها را دوباره به دندان ها متصل کنید و به کاهش فاصله بین دندان ها و لثه ها کمک کنید.

 

ممکن است لازم باشد آنتی بیوتیک مصرف کنید

 

اگر سیستم ایمنی بدن شما در معرض خطر باشد ، ممکن است لازم باشد برای چند روز آنتی بیوتیک مصرف کنید. این به این دلیل است که خطر عفونت پس از عمل وجود دارد. علاوه بر این ، جرم گیری گاهی اوقات می تواند باکتری ها را در جریان خون آزاد کند.

 

آیا جرم گیری دردناک است؟

 

جرم گیری دندان و صاف شدن ریشه می تواند باعث ایجاد ناراحتی شود ، بنابراین بی حس کننده موضعی یا موضعی برای بی حس شدن لثه دریافت خواهید کرد.

 

بعد از درمان می توانید کمی حساسیت داشته باشید. ممکن است لثه های شما متورم شده و خونریزی جزئی داشته باشید.

 

چگونه می توان بعد از عمل حساسیت را کاهش داد؟

 

خوردن غذاهای نرم (ماست ، سس سیب زمینی یا پوره سیب زمینی) برای چند روز بعد از عمل می تواند به کاهش حساسیت کمک کند. همچنین باید از غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم یا سرد خودداری کنید.

 

مصرف داروهای مسکن مانند پاراستامول و ایبوپروفن که بدون نسخه پزشک به فروش می رسد ، می تواند التهاب را کاهش داده و با آب نمک گرم بشویید.

 

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم باعث بهبودی و کاهش بیشتر التهاب لثه می شود. حداقل دو بار در روز از مسواک با موی نرم استفاده کنید و حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.

 

 

جرم گیری به رفع بوی بد دهان کمک می کند و از بهبود بیماری لثه پشتیبانی می کند. پاکسازی عمیق خطراتی دارد ، بنابراین درک عوارض احتمالی یا عوارض جانبی مهم است. اگرچه این یک روش معمول و ایمن است ، اما پس از آن می توانید کمی حساسیت و تورم داشته باشید. بعد از عمل خود اگر تورم ، خونریزی یا درد بیش از یک هفته ادامه داشت ، به دندانپزشک مراجعه کنید.

علی نعمتی بازدید : 55 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 زمان : 9:45 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 210
  • بازدید سال : 2,102
  • بازدید کلی : 6,714