loading...

لبخند زیبا

آیا باید دندان های عقل شما را بکشیم ؟ دندان های عقل چیست؟ دندان های عقل که به دندانهای آسیای سوم نیز معروف هستند ، دندانهایی هستند که در دهان ماندگار می شوند و در پشت خط فک قرار دارند. در مجموع چهار

آیا باید دندان های عقل شما را بکشیم ؟

دندان های عقل چیست؟

دندان های عقل که به دندانهای آسیای سوم نیز معروف هستند ، دندانهایی هستند که در دهان ماندگار می شوند و در پشت خط فک قرار دارند. در مجموع چهار دندان عقل وجود دارد که در هر منطقه یک دندان وجود دارد. این دندانهای آسیاب معمولاً در سنین 17-25 سالگی فوران می کنند. در بعضی از افراد ، ممکن است دیرتر طول بکشد ، به خاک سپرده شود یا اینکه اصلاً اتفاق نیفتد.

 

نبود دندان عقل در کمبود دندان در وهله اول قرار دارد. امروزه دلیل این امر تغییر در عادات غذایی ما با پیشرفت تکاملی و پیشرفت تمدن است. گاهی اوقات ، دندانهای عقل با شروع به روییدن دهان می توانند باعث درد شوند. گاهی ممکن است فضای کافی برای این دندان ها در دهان وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی آنها به دندانهای مجاور یا لثه فشار وارد می کنند و ممکن است دندانها در موقعیت نامناسبی در دهان قرار بگیرند. موقعیت های اشتباهی که ممکن است ایجاد شود ، تمیز کردن دندان ها را مشکل می کند و باعث پوسیدگی می شود و به عملکرد جویدن کمک نمی کند.

 

پیامدهای منفی دندان های خرد

- درد

- فشرده سازی ، تجمع مواد مغذی

- عفونت

- بیماری لثه

- مشکلات مفصلی

- پوسیدگی در دندان های عقل که کاملاً رویش نداشته اند

- آسیب به دندانهای مجاور

- تشکیل کیست یا تومور در حدود 20 سالگی ماده

- ممکن است باعث ایجاد شلوغی در قوس دندانی در هنگام رویش شود

- جلوگیری از درمان ارتودنسی

 

آیا باید دندان های عقل شما را بکشیم ؟

وجود و موقعیت دندان عقل با بررسی های معمول توسط دندانپزشکان تعیین می شود. با استفاده از اشعه ایکس پانورامیک و معاینه بالینی ، تصمیم گرفته می شود که دندان ها را بیرون کشید یا در دهان نگه دارید. وقتی این دندانها علائم بالینی را نشان می دهند ، می توان آنها را کشید و همچنین دندانهای عقل نهفته که هیچ علائمی ندارند. دندان عقل نهفته ؛ می تواند با تغییرات پاتولوژیک مانند التهاب لثه (پریکورونیت) ، تحلیل ریشه ، بیماری لثه و استخوان آلوئولار (پریودنتیت) ، پوسیدگی ، کیست و ایجاد تومور همراه باشد. خطر عوارض بعد از عمل ، درد و ناراحتی در کشیدن جراحی دندان عقل در افراد مسن افزایش می یابد. به همین دلیل ، ممکن است لازم باشد دندان های عقل نهفته ای که بدون علامت هستند ، یعنی هیچ علائمی ندارند ، از نظر پیشگیری ، یعنی به عنوان پیشگیری ، برای جلوگیری از چنین شرایطی برداشته شود. دلایل دیگر استخراج پروفیلاکتیک دندان مولر سوم بدون علامت بدون علامت عبارتند از: روشهایی مانند جلوگیری از ازدحام دندانهای ثنایای پایین ، جلوگیری از آسیب به ساختارهای آناتومیکی مجاور مانند عصب مولار دوم یا فک پایین ، آماده سازی برای جراحی ارتوگناتیک یا رادیوتراپی قابل شمارش است.

 

چگونه دندان های عقل بکشیم ؟

روشی که دندانپزشک از شما برای کشیدن دندان عقل شما استفاده می کند به موقعیت و مرحله رشد دندان بستگی دارد. پزشک در مورد معاینه قبل از معاینه به شما اطلاع می دهد که چه انتظاری باید داشته باشید. در کشیدن دندان عقل از دو روش کشیدن ساده و جراحی استفاده می شود. یک دندان عقل که کاملاً از لثه بیرون زده است ، می تواند به راحتی دندان های دیگر استخراج شود. با این حال ، یک دندان عقل که در زیر لثه قرار دارد و در استخوان فک قرار دارد ، نیاز به برشی در لثه و سپس برداشتن بخشی از استخوان است که در بالای دندان قرار دارد.

 

بعد از کشیدن دندان عقل چه چیزی در انتظار ماست؟

سرعت بهبودی پس از کشیدن دندان عقل به سختی کشیدن بستگی دارد. کشیدن دندان جاسازی شده در استخوان فک دشوارتر از کشیدن دندان کاملاً رویش است. ناراحتی مشاهده شده برای بیمار پس از استخراج ممکن است متناسب با این درجه سختی افزایش یابد. داروهایی که بیمار استفاده خواهد کرد نیز بسته به تیراندازی متفاوت است. در حالی که فقط استفاده از داروهای ضد درد برای برخی از عکس ها کافی است ، می توان آنتی بیوتیک ها را به نسخه عکسبرداری های جراحی اضافه کرد. احساس درد پس از استخراج طبیعی است. احساس درد بیشتر در روز تیراندازی پس از از بین رفتن اثر بیهوشی مشاهده می شود. خونریزی ، تورم ، بی حسی ، عفونت ، محدودیت دهان دهان را می توان از عوارض احتمالی پس از کشیدن دندان عقل دانست.

 

نکاتی که بیمار باید پس از کشیدن دندان عقل به آنها توجه کند چیست؟

- ممکن است چند ساعت پس از کشیدن دندان خونریزی شود. بنابراین ، دندانپزشک

یک پد گاز تمیز برای کنترل خونریزی در محل استخراج قرار داده می شود و از بیمار خواسته می شود که پد را با فشار ثابت به مدت تقریبی 45 دقیقه گاز بگیرد.

- قبل از از بین رفتن اثر بیهوشی ، هیچ چیز نباید خورده شود.

- به مدت 24 ساعت پس از کشیدن دندان باید از لرزیدن یا تف دادن خودداری شود. علاوه بر این ، حرکت "مکیدن" نباید انجام شود. (نباید از پیپت استفاده شود.)

- از وعده های غذایی گرم خودداری کنید. غذاهای گرم و نرم باید مصرف شود.

- یخ باید در 24 ساعت اول به صورت خارجی بر روی منطقه اعمال شود.

- برای تمیز کردن منطقه تیراندازی باید دقت شود.

- اگر دارو توسط پزشک تجویز شده باشد ، باید به طور مرتب استفاده شود.

علی نعمتی بازدید : 29 چهارشنبه 26 خرداد 1400 زمان : 10:29 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 226
  • بازدید سال : 2,118
  • بازدید کلی : 6,730