loading...

لبخند زیبا

علائم عفونت دندان که به بدن شما سرایت می کند چیست؟

 

با دندان درد شروع می شود. اگر دندان دردناک و ضربان دار شما درمان نشود ، می تواند آلوده شود. اگر دندان شما عفونت کرده و درمان نشود ، عفونت می تواند به سایر قسمت های بدن شما سرایت کند.

 

علائم عفونت دندان

 

علائم دندان آلوده می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

دندان درد ضربان دار

 

درد تپنده در استخوان فک ، گوش یا گردن (به طور معمول در همان طرف دندان درد)

 

دردی که هنگام دراز کشیدن بدتر می شود

 

حساسیت به فشار در دهان

 

حساسیت به غذاها و نوشیدنی های گرم یا سرد

 

تورم گونه ها

 

غدد لنفاوی حساس یا متورم در گردن

 

تب

 

بوی بد دهان

 

طعم ناخوشایند در دهان

 

علائم عفونت دندان که در بدن پخش می شود

 

اگر دندان آلوده درمان نشود ، عفونت می تواند به قسمت دیگری از بدن گسترش یابد ، به طور بالقوه زندگی را تهدید می کند. علائم و نشانه های گسترش عفونت در دندان عبارتند از:

 

حال شما خوب نیست

 

سردرد

 

خستگی

 

سرگیجه

 

شما تب دارید

 

گرگرفتگی پوست

 

تراوش کردن

 

تکان دادن

 

صورت شما ورم می کند

 

تورم که باعث می شود دهان شما کاملاً باز شود

 

تورمی که از بلع جلوگیری می کند

 

تورمی که مانع تنفس می شود

 

کم آب خواهید شد

 

کاهش دفعات ادرار

 

ادرار تیره تر

 

گیجی ، آشفتگی

 

ضربان قلب شما افزایش می یابد

 

ضربان قلب سریع

 

سرگیجه

 

میزان تنفس شما افزایش می یابد

 

بیش از 25 تنفس در دقیقه

 

درد معده

 

اسهال

 

استفراغ

 

چه موقع با پزشک خود تماس بگیرید

 

اگر شما ، کودک یا کودک خود تب بالا دارید ، باید با پزشک خود تماس بگیرید. تب بالا به این صورت تعریف می شود:

 

بزرگسالان: 103 درجه فارنهایت یا بالاتر

 

کودکان: 102.2 درجه فارنهایت یا بالاتر

 

نوزادان 3 ماه به بالا: 102 درجه فارنهایت یا بالاتر

 

نوزادان کمتر از 3 ماه: 100.4 درجه فارنهایت یا بالاتر

 

اگر تب همراه است ، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

 

درد قفسه سینه

 

تنفس دشوار

 

سردرگمی ذهنی

 

حساسیت غیر معمول به نور

 

تشنج یا تشنج

 

بثورات پوستی بدون دلیل

 

استفراغ مداوم

 

درد هنگام ادرار کردن

 

چگونه دندان آلوده می شود؟

 

وقتی باکتری از طریق تراشه ، ترک یا حفره وارد دندان می شود ، دندان آلوده می شود. در صورت داشتن موارد زیر ، عامل خطر ابتلا به عفونت دندان افزایش می یابد.

 

بهداشت نامناسب دندان ، از جمله مسواک نزدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن

 

یک رژیم غذایی با قند بالا ، از جمله خوردن شیرینی و نوشیدن نوشابه

 

خشکی دهان ، معمولاً در اثر پیری یا به عنوان عارضه جانبی داروهای خاص ایجاد می شود

 

چه موقع به دندانپزشک مراجعه کنید

 

همه دندان درد ها به مشکلات جدی سلامتی تبدیل نمی شوند. با این حال ، اگر از دندان درد رنج می برید ، بهتر است قبل از بدتر شدن آن ، به دنبال درمان باشید.

 

اگر دندان درد شما بیش از یک روز طول کشید یا با علائم دیگری مانند موارد زیر همراه است ، در همان روز برای ملاقات با دندانپزشک تماس بگیرید:

 

تب

 

ورم

 

تنفس دشوار

 

مشکل در بلعیدن

 

لثه قرمز

 

درد هنگام جویدن یا گاز گرفتن

 

اگر دندان شما شکسته است یا دندانی روییده است ، سریعاً به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

در حالی که منتظر بازدید از دندانپزشک هستید ، می توانید با استفاده از موارد زیر راحت شوید:

 

مصرف ایبوپروفن

 

اجتناب از نوشیدنی های گرم و سرد و غذا

 

اجتناب از جویدن در کنار دندان درد

 

فقط غذاهای سرد و نرم بخورید

 

چه کاری باید انجام دهید؟

 

اگر بهداشت دندانی مناسبی نداشته باشید ، در معرض عفونت دندان قرار دارید. با انجام موارد زیر از دندان های خود مراقبت کنید:

 

مسواک زدن با خمیر دندانهای حاوی فلوراید حداقل دو بار در روز

 

حدأقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید

 

مصرف قند خود را کاهش دهید

 

داشتن رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات

 

اجتناب از محصولات دخانیات

 

نوشیدن آب فلوئوره شده

 

به دنبال مراقبت های حرفه ای دندانپزشکی

 

در صورت عدم درمان ، عفونت دندان می تواند به سایر قسمت های بدن شما سفر کرده و باعث ایجاد عفونت بالقوه تهدید کننده زندگی شود. علائم عفونت دندان که در بدن پخش می شود می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

تب

 

ورم

 

کمبود آب بدن

 

افزایش ضربان قلب

 

افزایش میزان تنفس

 

درد شکم

 

اگر شما یا فرزندتان علاوه بر دندان درد ، دچار هر یک از این علائم هستید ، در همان روز برای ملاقات با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

علی نعمتی بازدید : 26 یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 زمان : 9:38 نظرات (0)

چه موقع باید مسواک خود را جایگزین کنید؟

آنچه مهم است مدت زمان استفاده از مسواک شما نیست ، بلکه وضعیت موهای مسواک است.

 

اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند مسواک خود را هر سه تا چهار ماه تعویض کنید ، اما اگر به نظر می رسد که فرهای شما فرسوده است یا اخیراً بیمار شده اید ، باید مرتباً تعویض شود.

 

نگهداری و تمیزکردن صحیح مسواک شما باعث می شود مسواک شما دوام بیشتری داشته باشد و باکتری جمع نمی کند.

 

مسواک ها به سرعت فرسوده می شوند و اگر قصد دارید دندان های خود را سالم نگه دارید ، دانستن علائمی که برای تهیه دندان جدید نیاز دارید بسیار مهم است.

 

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هر روز و انجام معاینات و تمیزکاری های دندانی به طور منظم به سلامت کلیه یا بیشتر دندان های شما کمک می کند. اما تمام این اسکراب به این معنی است که شما به سرعت برس ها را پایین می آورید.

 

دانستن اینکه چند بار مسواک عوض می شود می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. اگرچه اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند هر سه تا چهار ماه مسواک خود را عوض کنید ، این دستورالعمل ها بر اساس عادت های مسواک زدن و سلامت کلی شما متفاوت است. در صورت ابتلا به آنفولانزا یا ویروس در بدن باید مسواک خود را عوض کنید.

 

چگونه مسواک خود را تمیز می کنیم

 

برای اطمینان از اینکه پلاک ها و باکتری های دندان های شما دائماً برداشته می شوند ، باید مسواک خود را به درستی تمیز و نگهداری کنید. مسواک های دستی و برقی در صورت تمیز نبودن و نگهداری صحیح می توانند میکروب ها را در خود جای دهند.

 

میلیون ها باکتری از جمله کلی فرم مدفوع می توانند مسواک را مستعمره کنند. برای به حداقل رساندن رشد باکتریهای ناخواسته روی موهای مسواک ، توصیه می شود بعد از هر بار استفاده ، مسواک را کاملاً زیر آب روان بشویید تا خمیر دندان باقیمانده یا بزاق که میکروب های ناسالم را در خود جای داده است ، پاک شود.

 

علاوه بر شستشوی دقیق بعد از هر بار استفاده ، توصیه می کنیم هرگز مسواک خود را حتی با اعضای نزدیک خانواده نیز به اشتراک نگذارید. این باید فقط برای شما باشد ، از اولین باری که بسته بندی می کنید تا دفع آن.

 

به اشتراک گذاشتن مسواک می تواند باعث باکتری موجود در بزاق در بین کاربران شود. این تبادل مایعات می تواند بیماری هایی مانند ویروس یا تبخال را به سایر کاربران منتقل کند.

 

نگهداری صحیح مسواک به همان اندازه مهم نیست که آن را با دیگران به اشتراک نگذارید و بعد از هر بار استفاده آن را بشویید. توصیه می شود که مسواک را با موهای رو به بالا (در حالت عمودی) نگه دارید. این اجازه می دهد تا بین استفاده ها موها خشک شوند. چندین ساعت خشک شدن هوا باعث از بین رفتن بسیاری از باکتری ها می شود که برای زنده ماندن به محیط مرطوب نیاز دارند.

 

نگهداری مسواک در یک درب پلاستیکی یا نوع دیگر ظرف مهر و موم شده می تواند باعث رشد و رشد باکتری های موجود در مسواک شود. یک مسواک مرطوب نگهداری شده در یک ظرف مهر و موم شده باعث رشد میکروب ها می شود در حالی که موهای خارج را ترک می کند تا بتواند خشک شود و از این طریق تعداد باکتری های موجود در موی سر کاهش می یابد.

 

حرفه دندانپزشکی توصیه می کند دو بار در روز ، هر بار دو دقیقه مسواک بزنید. استفاده از برس نرم و پیروی از این دستورالعمل ها به این معنی است که برس شما باید سه یا چهار ماه قبل از نیاز به تعویض دوام داشته باشد.

 

با این حال ، ممکن است برای کسانی که دوست دارند هر روز سه یا چهار بار مسواک بزنند و تمایل به فشار بیش از حد با برس دارند ، تعویض مکرر لازم باشد.

 

مسواک زدن دو بار در روز دندانها فقط یکی از مولفه های سلامت دندان ها و جلوگیری از بیماری های لثه است. همچنین باید هر روز بین دندان های خود تمیز کنید ، نوشیدنی های شیرین و تنقلات را محدود کنید و به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید.

علی نعمتی بازدید : 26 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 زمان : 12:51 نظرات (0)

اهمیت جرم گیری دندان در جلوگیری از از دست دادن دندان

 

بهداشت دندان می تواند با بوی بد دهان مقابله کرده و از بیماری لثه جلوگیری کند. به همین دلیل مهم است که به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و سالی دو بار برای تمیز کردن معمول دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

با وجود تمام مراقبت های معمول شما ، دندانپزشک جرم گیری دندان را به شما توصیه می کند. علائمی که ممکن است به یک جرم گیری نیاز داشته باشید ، شامل خونریزی لثه ، عقب رفتن لثه و لق شدن دندان است. پاکسازی عمیق را پوسته پوسته شدن پریودنتال یا صاف شدن ریشه نیز می نامند.

 

در اینجا آنچه شما باید در مورد تمیز کردن دندانهای عمیق بدانید آورده شده است.

 

جرمگیری عمیق دندان ها چیست؟

 

جرم گیری می تواند با از بین بردن پلاک و تارتار که روی دندان شما جمع می شود ، التهاب لثه را کاهش داده و سلامت لثه را بهبود بخشد.

 

پلاک یک فیلم چسبنده است که روی دندان تشکیل می شود. این ماده حاوی باکتری است و هنگامی که ذرات غذا با بزاق مخلوط می شوند ، ایجاد می شود. با مسواک زدن می توانید پلاک های جمع شده در دندان های روزانه را بردارید.

 

با این وجود مسواک زدن باعث پاک شدن تمام پلاک های بین دندان های شما نمی شود. پلاک باقیمانده تشکیل شده و ایجاد تارتار می کند یا سفت می شود.

 

تجمع پلاک یا تارتار می تواند منجر به بیماری لثه شود. این شامل التهاب لثه است که التهاب لثه است. در صورت عدم درمان ، التهاب لثه می تواند به پریودنتیت تبدیل شود. این یک عفونت جدی است که استخوان ساکن دندان ها را از بین می برد.

 

مزایای جرمگیری عمیق دندان ها

 

بیماری لثه را متوقف می کند

 

با بوی بد دهان مبارزه می کند

 

از ریشه دندان محافظت می کند

 

باعث بهبود لثه می شود

 

از ریزش دندان جلوگیری می کند

 

تمیز کردن دندان های عمیق چه مزایایی دارد؟

 

اگر بیماری لثه باعث بیرون آمدن لثه از دندان ها و ایجاد حفره ای با عمق بیش از 5 میلی متر (میلی متر) شود ، ممکن است به یک تمیز کننده عمیق نیاز داشته باشید.

 

اگر بیماری لثه بدتر شود ، فضای لثه و دندان شما ممکن است ادامه یابد. این می تواند باعث ضعیف شدن استخوان هایی شود که از دندان های شما پشتیبانی می کنند و باعث لق شدن دندان یا از بین رفتن دندان می شود.

 

اگر دندانپزشک شما جرم گیری را توصیه می کند ، از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

توقف پیشرفت بیماری لثه.

 

عفونت موجود را درمان کرده و باعث بهبودی می شود

 

دندانهای خود را در بالای و زیر خط لثه تمیز کنید

 

از بین بردن بوی بد دهان ناشی از بیماری لثه

 

محافظت از ریشه دندان های آنها

 

جرمگیری عمیق دندان ها از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

 

تمیز کردن دندان های عمیق با تمیز کردن معمول دندان متفاوت است. تمیز کردن منظم باعث از بین رفتن پلاک و تارتار بالای خط لثه می شود. یک جرم گیری پلاک و تارتار زیر خط لثه را تمیز می کند.

 

بیماری لثه باعث ایجاد فاصله یا شکاف بین دندانها و لثه ها می شود که در آن تارتار و پلاک به دام می افتند. تمیز کردن زیر خط لثه این تجمع را از بین می برد.

 

پاکسازی عمیق شامل پوسته پوسته شدن لثه و برنامه ریزی ریشه است

 

پاکسازی عمیق معمولاً در دو یا چند بار انجام می شود و شامل پوسته ریزی لثه و برنامه ریزی ریشه است. هر بازدید می تواند 1 تا 2 ساعت طول بکشد.

 

قرار جرم گیری دندان زمانی است که دندانپزشک شما پلاک و تارتار را از زیر خط لثه بر می دارد. در طول ویزیت برنامه ریزی ریشه ، دندانپزشک شما پلاک و تارت تشکیل شده در ریشه دندان های شما را برمی دارد. این کمک می کند تا لثه ها را دوباره به دندان ها متصل کنید و به کاهش فاصله بین دندان ها و لثه ها کمک کنید.

 

ممکن است لازم باشد آنتی بیوتیک مصرف کنید

 

اگر سیستم ایمنی بدن شما در معرض خطر باشد ، ممکن است لازم باشد برای چند روز آنتی بیوتیک مصرف کنید. این به این دلیل است که خطر عفونت پس از عمل وجود دارد. علاوه بر این ، جرم گیری گاهی اوقات می تواند باکتری ها را در جریان خون آزاد کند.

 

آیا جرم گیری دردناک است؟

 

جرم گیری دندان و صاف شدن ریشه می تواند باعث ایجاد ناراحتی شود ، بنابراین بی حس کننده موضعی یا موضعی برای بی حس شدن لثه دریافت خواهید کرد.

 

بعد از درمان می توانید کمی حساسیت داشته باشید. ممکن است لثه های شما متورم شده و خونریزی جزئی داشته باشید.

 

چگونه می توان بعد از عمل حساسیت را کاهش داد؟

 

خوردن غذاهای نرم (ماست ، سس سیب زمینی یا پوره سیب زمینی) برای چند روز بعد از عمل می تواند به کاهش حساسیت کمک کند. همچنین باید از غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم یا سرد خودداری کنید.

 

مصرف داروهای مسکن مانند پاراستامول و ایبوپروفن که بدون نسخه پزشک به فروش می رسد ، می تواند التهاب را کاهش داده و با آب نمک گرم بشویید.

 

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم باعث بهبودی و کاهش بیشتر التهاب لثه می شود. حداقل دو بار در روز از مسواک با موی نرم استفاده کنید و حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.

 

 

جرم گیری به رفع بوی بد دهان کمک می کند و از بهبود بیماری لثه پشتیبانی می کند. پاکسازی عمیق خطراتی دارد ، بنابراین درک عوارض احتمالی یا عوارض جانبی مهم است. اگرچه این یک روش معمول و ایمن است ، اما پس از آن می توانید کمی حساسیت و تورم داشته باشید. بعد از عمل خود اگر تورم ، خونریزی یا درد بیش از یک هفته ادامه داشت ، به دندانپزشک مراجعه کنید.

علی نعمتی بازدید : 56 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 زمان : 9:45 نظرات (0)

سیگار کشیدن چه تاثیری روی دندانهای شما دارد؟

 

طبق گزارش مرکز کنترل بیماری ، 36 میلیون سیگاری وجود دارد که حدود 15 درصد از جمعیت ترکیه را تشکیل می دهند. در حالی که این تعداد طی سالها کاهش یافته است ، اما هنوز هم تعداد زیادی از افراد در معرض مشکلات دندانی هستند که با سیگار کشیدن همراه است.

 

سیگار کشیدن با دندان شما چه می کند؟ دخانیات از بسیاری جهات به دندانهای شما آسیب می رساند. سیگار کشیدن توانایی دهان شما در مبارزه با عفونت را محدود می کند ، در نتیجه شما در برابر باکتری های تولید شده توسط سیگار آسیب پذیر می شوید. وقتی دهان شما نمی تواند مقاومت کند ، پلاک و باکتری ملتهب می شوند.

 

سیگار کشیدن با دندان شما چه می کند؟

 

افزایش پلاک و باکتری باعث ایجاد طیف گسترده ای از مشکلات بهداشت دهان و دندان می شود:

 

لکه های دندان

 

زرد شدن یا لک شدن دندان ها یکی از بارزترین علائم سیگار کشیدن در فرد است. مواد شیمیایی موجود در توتون و تنباکو به مینای دندان می چسبد و باعث لک شدن آنها با گذشت زمان می شود. درمان های سفید کننده دندان می تواند این روند را کند کند ، اما اگر سیگار را ادامه دهید ، قطع یا معکوس کردن آن کاملاً غیرممکن است.

 

بوی بد دهان

 

جمله قدیمی که "نفس شما بوی خاکستر می دهد" قطعاً امروزه در مورد افراد سیگاری صدق می کند. ذرات سیگار مدت ها پس از اتمام سیگار در دهان باقی می ماند و باعث می شود نفس ویژگی سیگار را به خود بگیرد.

 

فراتر از آن ، اثرات طولانی مدت سیگار باعث ایجاد بوی بد دهان نیز می شود. رشد بیش از حد باکتری در دهان فرد سیگاری باعث ایجاد نفس وحشتناکی می شود. متأسفانه ، برخی از مسواک زدن یا غرغره با دهان شویه ناشی از بیماری لثه ، زخم های دهان و کبودی باعث از بین رفتن بو می شود. تنها راه واقعی برای چرخاندن امور ترک سیگار به طور کامل و کار با دندانپزشک برای رفع مشکلات اساسی است.

 

سیگار کشیدن طولانی مدت همچنین می تواند باعث التهاب غدد بزاقی شود ، در نتیجه تورم دردناک صورت ایجاد می شود و در صورت ایجاد سنگ غده بزاقی ممکن است نیاز به جراحی باشد.

 

بیماری لثه

 

سیگار کشیدن با دندان شما چه می کند؟ افراد سیگاری دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری مستعد ابتلا به بیماری های لثه هستند. با هر سیگاری که می کشید خطر افزایش می یابد و درمان های بیماری های لثه نیز برای افراد سیگاری مثر نیست.

 

چرا؟ سیگار کشیدن توانایی دهان در مبارزه با باکتری ها را کاهش می دهد ، این باعث می شود دهان شما روی دندان ها جمع شده و در نهایت به لثه برسد. در صورت عدم درمان ، لثه می تواند از دندان دور شود و باعث ضعیف شدن ساختارهای استخوانی شود. شدیدترین شکل آن پریودنتیت است ، جایی که استخوان و بافتی که دندان ها را در جای خود نگه می دارد شکسته می شود و باعث ریزش یا کشیدن دندان می شود.

 

از دست دادن دندان های خود در نتیجه افراد سیگاری زیادی است زیرا دهان آنها برای بهبودی به قدری شکسته نمی شود. سیگار کشیدن همچنین اثرات درمان های بیماری های لثه مانند مسواک زدن دندان ، استفاده از نخ دندان ، شستشوی تجویز شده دهان و درمان های رفع پوسته پوستی را خنثی می کند.

 

تاخیر در بهبودی

 

متأسفانه ، خبرهای بد برای افراد سیگاری در همین جا متوقف نمی شود.

 

سیگار کشیدن نه تنها خطرات شما را مانند کشیدن دندان و جراحی دهان و دندان افزایش می دهد ، بلکه توانایی بدن را برای بهبودی از این روش ها کند می کند. همچنین میزان موفقیت رویه های کاشت دندان را کاهش می دهد.

 

هرچه زمان دهان شما در یک موقعیت آسیب پذیر بیشتر باشد ، احتمال بروز عوارض بیشتری نیز وجود دارد. دندانپزشک می تواند تا حد امکان به کاهش این مسئله کمک کند ، اما برنامه های درمانی فقط در صورت قطع سیگار توسط بیمار بسیار موثر است.

 

سرطان دهان

 

جدی ترین شکل مشکلات دهان مربوط به سیگار کشیدن سرطان دهان است. براساس بنیاد سرطان دهان ، حدود 50،000 نفر هر ساله در ایالات متحده مبتلا به سرطان دهان تشخیص داده می شوند و تخمین زده می شود که 80٪ آنها سیگار می کشند. وقتی سیگار کشیدن با نوشیدن زیاد ترکیب شود ، خطر ابتلا به سرطان دهان افزایش می یابد.

 

سرطان دهان به صورت یک لکه سفید یا قرمز در دهان ، با دشواری در جویدن یا بلعیدن ، بی حسی در فک و حتی درد در گوش شروع می شود. در حالی که قطعاً دلایل دیگری نیز برای این علائم وجود دارد ، موسسه ملی بهداشت توصیه می کند هر کسی که بیش از دو هفته این علائم را تجربه کرده باشد باید به پزشک مراجعه کند. هرچه سرطان زودتر تشخیص داده شود ، درمان موثرتر خواهد بود.

 

بهترین راه حل

 

باز هم ، یک دندانپزشک می تواند یک طرح درمانی برای کمک به کاهش مشکلات مربوط به سیگار ایجاد کند ، اما تنها راه برای از بین بردن کامل سیگار ترک سیگار است. مشکلات دندانی فقط یکی از مناطق بدن شما است که می تواند تحت تأثیر سیگار کشیدن قرار گیرد. ترک زندگی سالم تری برای سالهای آینده فراهم می کند.

علی نعمتی بازدید : 30 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 زمان : 12:46 نظرات (0)

شکر چگونه بر دندان های شما تأثیر می گذارد؟

"اگر شکر نخورید ، دندانهای شما پوسیده می شوند" احتمالاً یکی از هشدارهایی است که اغلب در کودکی می شنوید. اگر والدین هستید ، حتی ممکن است این را گفته باشید. در حقیقت ، آسیبی که خوردن بیش از حد قند می تواند به دندان وارد کند باید اطمینان حاصل کند که همه از این توصیه عاقلانه پیروی می کنند.

 

کاهش قند می تواند فواید متعددی برای سلامتی شما فراهم کند. رژیم های حاوی قند بالا با چاقی و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کلیوی ، سکته مغزی و دیابت و همچنین مشکلات استخوان و مفاصل مانند پوکی استخوان در ارتباط است. این رژیم ها همچنین می توانند به طور جدی بر سلامت دندان شما تأثیر بگذارند.

 

هرچه قند بیشتری در غذا و نوشیدنی مصرف کنید ، خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه بیشتر است. پوسیدگی دندان رایج ترین مشکل دندانی است که بیش از 90٪ بزرگسالان در ترکیه در برهه ای از زندگی خود تجربه کرده اند و بیماری لثه یکی از دلایل از دست دادن دندان است.

 

دانستن اینکه دندانهای شما چه قندی را فرآوری می کنند و چگونه می توان از مصرف بیش از حد جلوگیری کرد می تواند به شما کمک کند تا آگاهانه تصمیم بگیرید.

 

آیا قند برای دندانها مضر است؟

 

شکر با باکتری هایی که در دهان زندگی می کنند واکنش نشان می دهد. محصول جانبی در حال پوسیدگی اسیدی است که باعث پوسیدگی دندان می شود. هرچه شکر بیشتر باشد ، اسید بیشتری تولید می شود.

 

اصولاً این خود قند نیست که به دندان شما آسیب می رساند بلکه باکتری های ساکن دهان از آن تغذیه می کنند. این باکتری ها می توانند قند را به اسید تبدیل کنند ، که می تواند لایه خارجی محافظ دندان (مینا) شما را به تدریج حل کند. این نیز روند پوسیدگی دندان است.

 کلینیک دندانپزشکی اطفال

اگر هر کدام از دندانهای شما دردناک است ، هنگام گاز گرفتن به دما یا فشار حساسیت بیشتری نشان می دهد ، یا اگر در نوارهای سفید ، زرد یا قهوه ای روی دندان های خود نزدیک خط لثه مشاهده کرده اید ، ممکن است دچار پوسیدگی دندان شوید.

 

اگر پوسیدگی دندان به موقع درمان نشود ، می تواند حفره هایی ایجاد کند که می تواند فضای داخلی (پالپ) دندان را نشان دهد و در نهایت عفونت کند. دندانپزشک ممکن است برای کمک به ترمیم دندان آسیب دیده و پاکسازی عفونت ، درمان پر کردن یا ریشه کانال را توصیه کند. اگر دندان به شدت خراب شده باشد ، برای محافظت از دندان های دیگر شما نیاز به کشیدن آن است. [7]

 

اگر باکتری های موجود در دندان شما به رشد و گسترش به لثه ادامه دهند ، می توانند لثه را تحریک یا آلوده کنند و منجر به بیماری لثه (بیماری پریودنتال) شود.

 

در مراحل اولیه (التهاب لثه) ، بیماری لثه با بهداشت دهان و دندان قابل کنترل است ، اما بیماری پیشرفته لثه به طور معمول به درمان دندانپزشکی حرفه ای نیاز دارد تا از آسیب دائمی و از بین رفتن دندان جلوگیری کند.

 

اگر لثه قرمز یا متورم ، خارش دار ، خونریزی هنگام مسواک زدن دندان یا بوی بد دهان داشته باشید ممکن است به بیماری لثه مبتلا باشید. بیماری لثه بدون هیچ علائم هشدار دهنده واضحی وجود دارد ، بنابراین مهم است که معاینه منظم با دندانپزشک خود داشته باشید تا این امکان را داشته باشید که قبل از پیشرفت ، به مشکلات و مشکلات بهداشتی دندان کمک کنید.

 

آیا ما بیش از حد قند مصرف می کنیم؟

 

به طور طبیعی در غذاهایی مانند شکر و میوه مشاهده می شود. اگر از روال بهداشت دهان و دندان پیروی کنید ، این قندهای طبیعی احتمال خطر پوسیدگی دندان را تحت تأثیر قرار نمی دهند (به یاد داشته باشید که خطر بیماری دندان به شرایط خود شما بستگی دارد). با این حال ، اضافه کردن شکر به برخی محصولات خاص می تواند یک مشکل باشد ، به خصوص در صورت مصرف بیش از حد.

 کلینیک دندانپزشکی اطفال

در میان وعده های خاصی مانند میوه ، فواید غذایی غالباً بیشتر از تأثیرات ناخواسته قند است ، بنابراین قطع کامل قندها از رژیم غذایی معمولاً گزینه پیشنهادی نیست.

 

کودکان به طور کلی نسبت به بزرگسالان در برابر پوسیدگی دندان آسیب پذیر هستند ، زیرا دندان های آنها هنوز در حال رشد هستند و مینای دندان نرم تر و آسیب پذیرتر است.

 

همچنین باید از میزان مصرف شکر آگاهی داشته باشیم و به دفعات مصرف آن توجه داشته باشیم.

 

غذاها و نوشیدنی های پر قند کدامند؟

 

بیشترین قندهای مصرفی امروز (81٪) از غذاها و نوشیدنی های کم مصرف ، کم مغذی تشکیل شده است. برخی از غذاها و نوشیدنی های پر قند عبارتند از:

 

نوشابه و نوشابه (19٪)

 

آب میوه و سبزیجات (13٪)

 

شیرینی سازی (8.7٪)

 

کلوچه و کلوچه (8.7٪)

 

نوشیدنی های صمیمی (4.9٪) (8)

 

نوشیدنی های شیرین شده با شکر ، به ویژه نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا ، به ویژه می توانند به دندان آسیب بزنند. نه تنها باکتری های موجود در دهان شما می توانند قندها را به تولید اسید تبدیل کنند ، بلکه نوشیدنی ها اغلب دارای اسید بالایی هستند. حتی نوشابه های رژیمی که حاوی شیرین کننده ها و آب میوه های مصنوعی هستند نیز می توانند کاملاً اسیدی باشند.

 

هنگامی که چیزی شیرین می خورید یا می نوشید ، "حمله اسید" به دندان شما می تواند باعث سایش سریعتر دندان ها و تسریع بیماری دندان شود. هر حمله اسیدی می تواند حدود 20 دقیقه طول بکشد. نوشیدنی های شیرین یا میان وعده های مکرر در طول روز می توانند آسیب بیشتری وارد کنند ، زیرا این روند هر بار تکرار می شود.  محدود کردن غذاها و نوشیدنی ها به زمان وعده های غذایی می تواند به کاهش آسیب اسید کمک کند و به دندان های شما شانس بیشتری برای بهبودی بخشد.

 

چگونه دندان های خود را از قند محافظت می کنید؟

 

می توانید برای محدود کردن مصرف بیش از حد قند اقدامات زیر را انجام دهید:

 

بررسی برچسب های تغذیه ای تمام مواد غذایی و نوشیدنی های خریداری شده ، محدود کردن غذاهای حاوی قند زیاد

سعی کنید از میان وعده ها و نوشیدنی های شیرین در وعده های غذایی خودداری کنید. فرکانس را محدود کنید

سعی در خوردن و آشامیدن قبل از خواب

نوشیدن آب یا شستشوی دهان بعد از هر میان وعده یا نوشیدنی ، به خصوص اگر شیرین باشد

استفاده از نی و یا نوشیدن سریع برای کاهش قرار گرفتن دندان در معرض نوشیدنی های شیرین.

رژیم شما هر چقدر هم سالم باشد ، باید بهداشت دهان و دندان را نیز رعایت کنید تا به شما در کاهش باکتری و پلاک دهان کمک کند. این می تواند به شما در کاهش پوسیدگی دندان و سایر مشکلات کمک کند. دندانپزشکان توصیه می کنند:

 

مسواک زدن دو بار در روز ، هر بار دو دقیقه ، ترجیحاً با استفاده از خمیر دندانهای حاوی فلوراید

نخ دندان کشیدن یک بار در روز برای از بین بردن مواد غذایی و باکتری ها از بین دندان های شما

نوشیدن آب در طول روز ، ترجیحاً آب لوله کشی فلوئوره دار

ویزیت های منظم دندانپزشک.

علی نعمتی بازدید : 30 شنبه 11 اردیبهشت 1400 زمان : 11:43 نظرات (0)

شما می توانید از عقب نشینی لثه جلوگیری کنید! چطور؟

 

بسیاری از افرادی که برنامه مراقبت از دهان و دندان خود را بر تمیز کردن دندان ها و سفیدتر نگه داشتن دندان ها تمرکز می کنند ، زیاد به لثه فکر نمی کنند. با این حال ، لثه ها نقش بسیار مهمی در سلامت و حفظ دندان های ما دارند و همچنین به ما در داشتن لبخندی جذاب و یکنواخت کمک می کنند.

 

اگر هر روز لثه های ما به اندازه کافی توجه نکنند ، می توانیم یک سری مشکلات دندانی از جمله عقب نشینی لثه ایجاد کنیم. عقب ماندگی لثه به جمع شدگی بافت لثه در اطراف پایه دندان که معمولاً محکم در آن قرار می گیرند ، کمک می کند تا دندان های ما را در جای خود نگه دارد و ریشه های حساس را می پوشاند. رکود لثه ممکن است مشکل جدی به نظر نرسد ، اما می تواند در ظاهر لبخند شما تأثیر بگذارد و مشکلات بیشتری برای سلامت دهان و دندان شما ایجاد کند.

 

اثرات عقب نشینی لثه

 

عقب رفتن لثه یک مشکل پیش رونده است ، بنابراین اگر درمان نشود ، به مرور زمان بدتر می شود. وقتی لثه ها فرو رفتند ، شکاف هایی بین دندان و بافت لثه ایجاد می شود و باعث می شود باکتری های بیماری زا فشرده و تکثیر شوند. این می تواند وضعیت را بسیار بدتر کند و بافت و ساختار استخوانی دندان ها آسیب ببینند ، که به طور بالقوه منجر به از دست دادن دندان می شود.

 

اثر دیگر رکود لثه ، قرار گرفتن در معرض ریشه است. ریشه ها برای حفظ دندان ها در جای خود و سلامت آنها ضروری است. اگر ریشه ها در معرض دید قرار بگیرند ، باعث درد و تحریک قابل توجهی می شوند و با گذشت زمان آسیب می بینند و دندان های ما را در معرض رشد قرار می دهند.

 

رکود لثه پیامدهای زیبایی نیز دارد ، هنگامی که لثه جمع می شود ، می تواند دندان ها را بیش از آنچه که هست نشان دهد. این می تواند بر لبخند شما تأثیر بگذارد و احساس بدی به شما بدهد.

 

چگونه جلوی عقب رفتن لثه را بگیریم؟

 

رکود لثه می تواند در اثر عوامل مختلفی به خصوص بیماری لثه ایجاد شود. خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می توانید برای سالم و سالم نگه داشتن لثه خود انجام دهید. این شامل:

 

سیگار نکش. از آنجا که افراد سیگاری به احتمال زیاد پلاک هایی بر روی دندان های خود ایجاد می کنند که می تواند منجر به بیماری لثه شود ، شناخته شده است که نقش مهمی در رکود لثه دارد. ترک سیگار می تواند خطر بیماری لثه و عقب نشینی لثه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

دندان های خود را به درستی مسواک بزنید. بهترین راه برای جلوگیری از بیشتر مشکلات دندانی ، از جمله رکود لثه ، این است که مطمئن شوید دندان های خود را به درستی مسواک زده اید. حداقل هر روز با استفاده از خمیر دندانهای حاوی فلوراید مسواک بزنید و توجه ویژه ای به محل برخورد دندانها با لثه ها داشته باشید.

 

از نخ دندان استفاده نکنید. بیشتر ما گناه داریم که از نخ دندان کشیدن اجتناب می کنیم زیرا این کار می تواند زیاد یا وقت گیر باشد. با این حال ، استفاده از نخ دندان راهی عالی برای جلوگیری از مشکلات لثه است زیرا موثرترین روش برای از بین بردن پلاک بین دندان است - از مناطقی از دهان که مسواک در آنها م beingثر است. اگر نمی توانید با استفاده از نخ دندان استفاده کنید ، یک نخ دندان ، برس بین دندان یا هر گزینه دیگر را در نظر بگیرید.

 

به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک شما فقط برای کمک به شما در مدیریت هرگونه مشکل دندانی نیست. علاوه بر این ، آنها منبعی بسیار ارزشمند برای نگهداری پیشگیرانه هستند و بازدیدهای منظم و تمیزکاری سالانه حرفه ای می تواند از بروز بسیاری از مشکلات از جمله رکود لثه جلوگیری کند.

 

امروز برای دریافت مشاوره بیشتر در مورد بهترین روش جلوگیری از رکود لثه یا تعیین وقت برای بحث در مورد رکود لثه با تیم متخصص دندانپزشکی ما ، با مطب ما تماس بگیرید.

علی نعمتی بازدید : 22 چهارشنبه 08 اردیبهشت 1400 زمان : 12:43 نظرات (0)

بهداشت دهان و دندان ضعیف بر نتایج آزمایش Covid-19 تأثیر می گذارد!

مطالعه ای که در بیمارستانی در توکیو انجام شد نشان داد که بهداشت نادرست دهان و دندان می تواند باعث انتقال ویروسی طولانی مدت در بیماران Covid-19 شود. این مطالعه نشان داد که بیماران با رژیم بهداشت دهان و دندان ناکافی ، نتایج مثبتی را در آزمایشات واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) برای ویروس مدتها پس از بهبود بالینی نشان می دهند ، محققان معتقدند که بهداشت دهان و دندان می تواند بر دقت آزمایش تأثیر بگذارد.

 

محققان روند درمان هشت بیمار Covid-19 بستری در بیمارستان مغز و اعصاب متروپولیتن توکیو را ارزیابی کردند. بیماران مرحله حاد بیماری را پشت سر گذاشته بودند ، اما به دلیل نتایج مثبت آزمایش PCR برای SARS-COV-2 در مرکز پزشکی تخصصی بیماریهای عفونی بستری شدند.

 

این مطالعه نشان داد که دوره انتقال ویروس در بین بیماران از 1 تا 40 روز پس از بهبودی بالینی ، زمانی که ویروس هنوز قابل تشخیص است ، متغیر است. میانگین زمان انتقال ویروسی 15.1 روز بود ، اما در دو بیمار ، بیمار 1 و بیمار 2 ، به ترتیب 53.0 و 44.0 روز ادامه داشت. برای بیماران 3-8 ، دو نتیجه آزمایش PCR منفی متوالی طی 18 روز از بهبودی بالینی تأیید شد.

 

محققان شروع به تعیین اینکه چرا بیماران 1 و 2 برای مدت طولانی آزمایش مثبت خود را ادامه دادند ، تعیین کردند. آنها اظهار داشتند که 3-8 بیمار بهداشت شخصی خود را انجام می دهند ، از جمله مسواک زدن منظم دندان ها ، در حالی که آنها به طور جداگانه در اتاق های خصوصی در بیمارستان بستری هستند. با این حال ، بیماران 1 و 2 با اختلالات روانی یا روانی دندان های خود را هنگام بیمارستان مسواک نمی زدند. پس از دستورالعمل برای مسواک زدن و غرغره منظم توسط محققان ، آزمایش PCR بیماران 1 و 2 طی چهار تا نه روز نتایج منفی به همراه داشت.

 

این مطالعه می گوید: "بیمار 1 به اسکیزوفرنی مبتلا بود و در طول زندگی منزوی خود در بیمارستان نمی توانست داوطلبانه خود را تمیز نگه دارد." وی گفت: "در هجدهمین روز بستری شدن در بیمارستان ، او برای اولین بار مسواک زد ، اما پس از آن هرگز. با نتایج مثبت آزمون PCR مثبت ، زمان پرتاب ویروس به 46 روز رسید. ما فکر کردیم که مراقبت های نامناسب دهان و دندان ممکن است باعث شود مثبت بودن تست تست PCR دائمی باشد. در همکاری با پرستار ، ما بیمار 1 را بارها تشویق کردیم که دندان هایش را مسواک بزند و غرغره کند. دو روز پس از شروع این دستورالعمل ، در روز 49 پس از شروع علائم بیمار ، نتیجه آزمایش PCR بیمار برای اولین بار منفی بود. "

 کلینیک دندانپزشکی

بیمار 2 ، با اختلال تفکیک زمینه ای و عقب ماندگی ذهنی خفیف ، 26 روز پس از پذیرش در مرکز پزشکی ، نتیجه آزمایش منفی PCR را داد. با این حال ، زمان انتقال ویروسی به 43 روز قبل از دریافت دو نتیجه آزمایش PCR منفی رسیده است.

 

"در آن زمان ، ما دیدیم که بیمار 2 به ندرت مسواک می زند. به او گفتیم از آن زمان بارها و بارها دندانهایش را مسواک بزن. محققان نوشتند: "بیمار پس از چهار روز مسواک زدن فشرده و فقط با آب ، در روز 44 و 47 دو نتیجه منفی آزمایش PCR داشت ، بنابراین مرخص شد."

 کلینیک دندانپزشکی

آنها اذعان داشتند که تعداد اندکی از بیماران تحت مطالعه ، نتیجه گیری آماری را از این مطالعه دشوار می کند ، اما خاطر نشان کردند که دو بیمار با رژیم های بهداشت دهان و دندان ضعیف ، طولانی تر از متوسط ​​زمان ریزش ویروس را نشان می دهند ، مهم است. "در چنین مواردی از انتقال ویروسی طولانی مدت ، اسید نوکلئیک ویروسی غیر عفونی می تواند در یک حفره دهان پاک نشده جمع شده و با PCR همچنان کشف شود. محققان مسواک زدن و غرغره کردن برای از بین بردن اسید نوکلئیک ویروسی غیر عفونی جمع شده را توصیه می کنند ، که به طور مداوم به نتایج آزمایش PCR منفی منجر می شود ، بنابراین از طولانی ماندن در بیمارستان جلوگیری می شود.

علی نعمتی بازدید : 34 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 زمان : 13:04 نظرات (0)

بیماران دیابتی سلامت دهان و دندان شما در خطر است!

 

داشتن سطح قند خون طولانی مدت می تواند خطر مشکلات بهداشت دهان و دندان مانند بیماری لثه را افزایش دهد. دیابت بیماری است که می تواند کل بدن ، از جمله دهان را تحت تأثیر قرار دهد. افراد مبتلا به دیابت با خطر بالاتر از حد طبیعی برای مشکلات بهداشت دهان و دندان مواجه هستند.

 

ارتباط بین دیابت و مشکلات بهداشت دهان و دندان قند خون بالا است. اگر قند خون کنترل نشود ، احتمالاً مشکلات بهداشت دهان و دندان بروز می کند. دلیل این امر آنست که دیابت کنترل نشده گلوبول های سفید خون را که دفاع اصلی بدن در برابر عفونتهای باکتریایی در دهان است ، ضعیف می کند.

 کلینیک دندانپزشکی خوب

همانطور که مطالعات نشان داده است که کنترل سطح قند خون خطر عوارض ناشی از مشکلات دهان و دندان دیابت را کاهش می دهد.

 

چه مشکلات بهداشت دهان و دندان با دیابت همراه است؟

 

خشکی دهان: دیابت کنترل نشده با کاهش جریان بزاق باعث خشکی دهان می شود. خشکی دهان همچنین می تواند منجر به درد ، زخم ، عفونت و پوسیدگی دندان شود.

 

التهاب لثه و پریودنتیت: علاوه بر ضعیف شدن گلبول های سفید ، یکی دیگر از عوارض دیابت این است که باعث ضخیم شدن رگ های خونی می شود. این باعث کند شدن جریان مواد مغذی و مواد زائد به بافت های بدن ، از جمله دهان می شود. وقتی این ترکیب از وقایع اتفاق می افتد ، بدن توانایی مبارزه با عفونت ها را از دست می دهد. از آنجا که بیماری پریودنتال یک عفونت باکتریایی است ، بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده ممکن است بیماری لثه مکرر و شدیدتری را تجربه کنند.

 

بهبود آهسته بافت های دهان: افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده نمی توانند به سرعت پس از جراحی دهان یا سایر اقدامات دندانپزشکی بهبود یابند زیرا ممکن است جریان خون در ناحیه درمان مختل شود.

 

برفک: افراد مبتلا به دیابت که اغلب برای مقابله با عفونت های مختلف آنتی بیوتیک مصرف می کنند ، به ویژه مستعد ابتلا به عفونت قارچی دهان و زبان هستند. این قارچ در سطح بالای گلوکز در بزاق افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده رشد می کند. استفاده از پروتزهای دندانی (به خصوص در صورت استفاده مداوم) نیز می تواند منجر به عفونت قارچی شود.

 کلینیک دندانپزشکی خوب

سوزش دهان یا زبان: این بیماری در اثر وجود برفک ایجاد می شود. افراد دیابتی که سیگار می کشند بیشتر در معرض خطر هستند. افراد غیر سیگاری 20 برابر بیشتر در معرض برفک و بیماری پریودنتال هستند. سیگار کشیدن همچنین می تواند جریان خون در لثه ها را مختل کرده و بر بهبود زخم در ناحیه بافت تأثیر بگذارد.

 

مشکلات دندان و لثه می تواند بیشتر در افراد دیابتی دیده شود ، بنابراین سلامت دندان برای جلوگیری از ایجاد عوارض دندانی مهم است. مراقبت از دندانها و لثه ها بخش مهمی از یادگیری زندگی با دیابت است.

علی نعمتی بازدید : 23 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1400 زمان : 12:51 نظرات (0)

توجه کسانی که برای اولین بار از دندان مصنوعی کامل استفاده می کنند

همه ما می دانیم که دندان های زیبا نه تنها لبخند بلکه اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهند. شما به خوبی از دندان های خود مراقبت می کنید ، اما متأسفانه چیزی که خارج از توان شما باشد باعث از بین رفتن برخی یا تمام آنها شده است. دندانپزشکان و پزشکان توضیح می دهند که چنین سناریوهایی می تواند دلایل زیادی داشته باشد ، از جمله تصادف ، آسیب یا بیماری دهان.

 

پس از مراجعه به دندانپزشک ، ممکن است درمان پروتز برای برخی از دندان های شما یا کل دهان برای جایگزینی دندان های از دست رفته شما توصیه شود. در این مرحله ، طبیعی است که تعجب کنید و تعجب کنید که این روش چگونه است! به طور معمول برای هر کس ، ایده قرار دادن چیز جدید در دهان می تواند کاملا ناامید کننده باشد. ممکن است در خواب ببینید برخی از دندانهای شما برداشته شده و درد شدیدی در دهان خود دارید.

 

در این مقاله ، شما را به دنیای دندان های مصنوعی می کشانیم ، آنچه در طول درمان و بعد از آن در انتظار شماست.

 دندان مصنوعی با بهترین کیفیت

اولین معاینه

 

اولین ویزیت شما شامل یک معاینه کامل دندانپزشکی برای ارزیابی صحیح وضعیت دندان های شما است. پس از انجام ارزیابی توسط دندانپزشک ، وی تصمیم می گیرد که کدام گزینه برای شما بهتر است. چهار نوع پروتز متداول وجود دارد که شامل پروتزهای کامل ، پروتزهای ایمپلنت ، پروتزهای جزئی و پروتزهای جزئی انعطاف پذیر است. هر نوع با توجه به اندازه ، رنگ و شکل دندان های شما انتخاب می شود. پروتزها نیز با توجه به سن ، لثه ها و قدرت جویدن فرد متناسب با نیازهای فردی انتخاب می شوند.

 

دندان مصنوعی

 

همچنین برای بیماران مهم است که به منظور کاهش سطح وحشت ، از کل مراحل استفاده از پروتزهای دندانی خود مطلع شوند. حقیقت این است که روند کار ساده و سرراست است. قبل از کشیدن دندان و قرار دادن پروتزهای دندانی ، دندانپزشکان معمولاً با انجام تمام مراحل بیماران را آماده می کنند. پزشکان بیشتر توضیح خواهند داد که در طی این فرآیند چه انتظاری باید داشته باشند و سپس به بیماران توصیه می کنند تا آنها کاملاً آگاه و راحت باشند.

 

بعد از یک تمرین کوتاه ، دندان های شما اندازه گیری می شود تا پروتز دندان سفارشی ایجاد شود. پزشک از الگوی گزش (بلوک هایی به ظاهر موم) استفاده می کند تا حرکت گزش شما را به درستی تراز کرده و تأیید کند. پس از آن ، بیماران ممکن است نیاز به انتخاب رنگ و شکل دندان های جدید خود داشته باشند. پس از انجام این کار ، دندانپزشک همچنان به واکس زدن دندان های جدید شما ادامه می دهد تا بتوانید نحوه کار و احساس نهایی را ببینید. در آخر ، پروتزها به لثه متصل می شوند.

 دندان مصنوعی با بهترین کیفیت

دوره سازگاری و زندگی جدید با پروتزها

 

بعد از قرار دادن پروتزهای دندانی ، ممکن است در ابتدا احساس اینکه آنها در دهان شما هستند عجیب باشد.ممکن است برای یکی دو روز اول دندان های مصنوعی را بیش از حد سنگین یا خیلی بزرگ احساس کنید. اگرچه این یک احساس طبیعی است ، اما به طور خلاصه ، زبان ، دهان و عضلات صورت شما با گذشت زمان با موارد اضافی سازگار می شوند. افرادی که این روش را انجام می دهند باید توجه داشته باشند که کارهای روزانه مانند صحبت کردن و غذا خوردن ممکن است در ابتدا به برخی تمرینات نیاز داشته باشند ، اما هرگز به حالت عادی بر نخواهند گشت. خبر خوب این است که پزشک شما را در مورد بهترین مواد غذایی برای خوردن و محصولات مورد استفاده هنگام پاکسازی دهان به شما توصیه می کند.

 

برنامه ویزیت پزشک خود را دنبال کنید

 

ممکن است چندین هفته از قرار دادن اولین پروتز در شما تا روزی که با دندان مصنوعی کاملاً راحت هستید طول بکشد. این بدان معنا نیست که باید از مراجعه منظم به دندانپزشک خود صرف نظر کنید! حتماً در طی یک تا دو ماه چهار تا پنج قرار ملاقات با دندانپزشک خود بگذارید. در طول این ویزیت ها ، پزشک اطمینان حاصل می کند که پروتزها به درستی مجهز شده و در بقیه دهان شما در وضعیت خوبی قرار دارند.

 

آیا هنوز از استفاده از دندان مصنوعی ترس دارید؟ ما معتقدیم که پس از خواندن این پست ، شما اکنون آماده رویارویی آسان با روش کار هستید. دندان مصنوعی برخلاف آنچه تصور می کنند به کاربران امکان می دهد از زندگی به طور کامل لذت ببرند و روند کار به هیچ وجه پیچیده نیست!

علی نعمتی بازدید : 37 سه شنبه 31 فروردین 1400 زمان : 10:34 نظرات (0)

چای می تواند دندان های شما را بیش از قهوه لک کند ...

 

اگرچه این یک واقعیت شناخته شده است که قهوه با گذشت زمان باعث لک شدن دندان می شود ، اما کارشناسان فکر می کنند که چای ممکن است حتی اثر مضرتری بر رنگ دندان داشته باشد. مینای دندان به دلیل ساختار متخلخل است و دانه های چای را جذب می کند و باعث می شود دندان های شما به رنگ قهوه ای ناخوشایند تبدیل شوند.

 

چاله ها و برجستگی های میکروسکوپی روی سطح دندان می توانند ذرات غذا و نوشیدنی را به دام بیندازند ، بنابراین رنگدانه های نوشیدنی های تیره مانند قهوه و چای می توانند در ترک ها جاسازی شده و باعث زردی دندان ها شوند. چای حاوی انواع ترکیبات تغییر دهنده رنگ است که برای لک شدن دندان شناخته می شوند.

 

علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که مصرف نوشیدنی هایی مانند چای میوه ای می تواند دندان ها را فرسوده و به مینای دندان آسیب برساند. نگه داشتن این نوشیدنی ها در دهان خود قبل از بلع نیز خطر فرسایش دندان را افزایش می دهد.

 

بعید به نظر می رسد که چای در زندگی ما تا این حد در هم تنیده باقی بماند ... با این حال ، چند مرحله مهم وجود دارد که می توانید برای کاهش لکه های ناشی از چای انجام دهید.

 بلیچینگ دندان

مقدار نوشیدن روزانه خود را کاهش دهید. همچنین از نوشیدن زیاد چای خودداری کنید و به جای آن زود تمام کنید. هر جرعه یک حمله اسیدی به مینای دندان شما است ، بنابراین بهتر است تا آنجا که ممکن است قرار گرفتن در معرض آن را به حداقل برسانید.

اگر فکر بریدن کامل چای را دوست ندارید ، حتماً بعد از اتمام چای یک لیوان آب بنوشید.

دندان های خود را دو یا بیشتر در روز مسواک بزنید ، به خصوص پس از مصرف چای. با این وجود ، حداقل 30 دقیقه قبل از مسواک زدن صبر کنید تا خطر فرسایش مینای دندان کاهش یابد.

روش های مسواک زدن مناسب را برای کاهش اسیدهایی که باعث فرسایش مینای دندان و زردی دندان می شوند ، انجام دهید.

 

 

 

علی نعمتی بازدید : 33 شنبه 28 فروردین 1400 زمان : 11:56 نظرات (0)

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 220
  • بازدید سال : 2,112
  • بازدید کلی : 6,724