loading...

لبخند زیبا

ظاهر پیر با از دست دادن دندان ...

خواه موهای سفید باشد و هم پوست چروکیده ، تقریباً همه ما اثرات پیری را تجربه می کنیم. با این حال ، امروزه می توانیم با استفاده از جراحی زیبایی و کاربردهای زیبایی این اثرات را تا حدودی کاهش دهیم. بنابراین ، ما برای تغییرات در قسمت پایین صورت ، به ویژه در اطراف دهان و چانه ، چه کاری انجام می دهیم؟

 

با افزایش سن ، استخوان های صورت ما تغییر می کنند ، از جمله حفره های چشم ، بینی و فک بالا. حفره های چشم ما بزرگ می شوند ، زاویه استخوان های زیر ابرو کاهش می یابد ، که می تواند باعث ایجاد خطوط در پیشانی ما ، پای کلاغ در لبه های چشم و افتادگی پلک های پایین شود. با افزایش سن ، اسکلت صورت تغییر مورفولوژیکی و کاهش کلی حجم را تجربه می کند.

 

علاوه بر فرم صورت ، از دست دادن دندان می تواند با تغییر شکل ساختار صورت و همچنین مشکلات غذایی از نظر مواد مغذی ، ظاهر کلی شما را تغییر دهد. از دست دادن دندان باعث ناپایداری کل ساختار فک می شود. حفره های دندانی باعث ضعیف شدن بافت استخوان و در نتیجه تجزیه و ساییدگی آن می شود.

 

از دست دادن دندان در اوایل بزرگسالی به طور قابل توجهی چهره فرد را تغییر می دهد. باعث کاهش اعتماد به نفس فرد در افتادگی صورت می شود. هنگامی که فرد به سن 45 سالگی می رسد ، تغییراتی در ساختار صورت به صورت گونه های فرو رفته ظاهر می شود. در سن 60 سالگی ، گونه ها و لب ها پشتیبانی خود را از دست می دهند ، و باعث ظاهر پیری می شوند. اگر این روند ادامه یابد و اقدامی انجام نشود ، بیشتر پشتیبانی ساختاری صورت فرد از بین می رود. از نظر فنی ، وقتی شرایط را در نظر می گیریم ، این وضعیت به دلیل از دست دادن استخوان است. از آنجا که دائماً جویدن وجود ندارد ، استخوان حجم ، عرض و ارتفاع خود را از دست می دهد. طی دو سال پس از از دست دادن دندان 25 درصد کاهش در عرض استخوان و در طول چند سال آینده به طور کلی 4 میلی متر از طول کاهش می یابد. قسمت تحتانی صورت شروع به فروپاشی می کند و گونه ها توخالی می شوند.

 

علاوه بر اثرات جسمی بر روی صورت ، عدم توانایی بیمار در خوردن همزمان غذاهای مختلف ، سلامت کل بدن تحت تأثیر منفی قرار می گیرد.

 

اگر از دست دادن دندان دارید ، می توانید ایمپلنت های دندانی را انتخاب کنید تا از کیفیت زندگی و فرم صورت شما محافظت کند. برای اطلاعات دقیق می توانید با ما تماس بگیرید.

علی نعمتی بازدید : 42 چهارشنبه 25 فروردین 1400 زمان : 12:21 نظرات (0)

 

این روش درمانی است که در مواردی استفاده می شود که پوسیدگی به ابعاد شدید رسیده و با درمان پر کردن نمی توان دندان را نجات داد. پوسیدگی دندان از لایه مینای دندان و عاج فراتر رفته و بافت زنده دندان به عصب (بافت پالپ) رسیده است. در این حالت ، درد شدیدی وجود خواهد داشت زیرا بافت زنده آسیب دیده است. برای تسکین این درد باید بافت زنده دندان یعنی عصب تحت درمان قرار گیرد.

 

درمان ریشه کانال درمانی است که به رفع التهاب و نجات دندان از درمان کشیدن در هنگام وجود التهاب در عصب دندان کمک می کند.

 

بعد از اینکه پوسیدگی های مینای دندان با آئروسل تمیز شد ، به محفظه پالپ رسیده ، از اینجا به کانال ریشه رسیده و اعصاب داخل کانال وجود دارد. با استفاده از پرونده پاک می شود و سپس اعصاب و بافت های التهابی موجود در کانال ها با عوامل مختلف شسته می شوند. با این فرآیند شستشو ، عوامل دردناک موجود در محفظه پالپ ، کانال و نوک ریشه در محیط از بین رفته و این مناطق تمیز می شوند.

 

طول دوره درمان ریشه با توجه به شدت درد تعیین می شود. این کار معمولاً در 3 جلسه انجام می شود. در برخی موارد ضروری ، درمان می تواند در یک جلسه یا در 2 جلسه انجام شود.

 

در اولین جلسه درمان کانال ریشه ، معمولاً پوسیدگی دندان تمیز می شود ، کانال تمیز و با عوامل آبیاری شسته می شود. سپس ، کانال با داروهای مختلف پر شده و با پر شدن موقت پوشانده می شود. بر اساس تصمیم پزشک در این روش ، دندان برای مدتی منتظر می ماند ، در این فرآیند درد در دندان طبیعی است. طبق تصمیم پزشک ، ممکن است به بیمار آنتی بیوتیک ، مسکن و ... داده شود. داروها توصیه می شود. در جلسه بعدی ، پر کردن موقت برداشته شده و دارویی که در آن قرار داده شده تمیز می شود. داخل کانال مجدداً با عوامل آبیاری شسته می شود ، تفاله و التهابات باقیمانده در کانال با پرونده تخلیه می شود و با داروها و پر کردن موقت برای چند روز دیگر نگهداری می شود. در جلسه 3 ، اگر شکایت بیمار از آن دندان سپری شود ، کانال دوباره شسته شده و اکنون برای پر شدن آماده شده است. مواد مختلف پر کردن کانال در پر کردن استفاده می شود. پس از آن ، با کامپوزیت پر می شود. آن دندان دیگر زنده نیست و درد ایجاد نمی کند.

علی نعمتی بازدید : 44 یکشنبه 22 فروردین 1400 زمان : 12:25 نظرات (0)

کمبود دندان در دهان

یکی از مشکلاتی که بیشتر ما تجربه می کنیم فقدان دندان است. اگرچه برخی از این وضعیت ناراحت کننده نیستند و به روش های درمانی متوسل می شوند ، اما برخی ناراحتی از این وضعیت احساس نمی کنند. با این حال ، این مشکل علاوه بر زیبایی ، بسیاری از مشکلات بهداشتی را به همراه دارد.

ایمپلنت با قیمت مناسب

مشکلات ناشی از از دست دادن دندان ها

 

همه ما می دانیم که از دست دادن دندان ها زیبایی لبخند را خراب می کند ، اما همچنین باعث از بین رفتن اعتماد به نفس می شود. به جز آن

  • از آنجا که عملکرد جویدن در ناحیه از دست رفته دندان به درستی انجام می شود ، به مرور زمان ذوب و نازک شدن در استخوان فک در این ناحیه اتفاق می افتد.
  • عملکرد جویدن سالم به دلیل از دست دادن دندان ها اتفاق نمی افتد. و از آنجا که جویدن یک طرفه وجود دارد ، درد ، صدا و قفل شدن در مفاصل فک رخ می دهد.
  • فقدان دندان باعث بدتر شدن تقارن صورت می شود.
  • لب ها و گونه ها فرو ریخته و چین خورده اند ، با این وجود فرد پیرتر به نظر می رسد.
  • کمبود دندان باعث باز شدن و پراکنده شدن دندانهای دیگر می شود.
  • از آنجا که دندانهای کنار دندانهای از دست رفته نمی توانند ساپورت پیدا کنند ، شروع به افتادن در شکاف می کنند. دندان های مقابل شروع به کشیدن در ناحیه دندان از دست رفته می کنند. در نتیجه ، عملکرد جویدن مختل می شود.
  • نگه داشتن دندان های کشیده و کشیده دندان دشوار می شود. زیرا فرد نمی تواند دندان های خود را به اندازه کافی تمیز کند. پوسیدگی دندان ، حساسیت لثه و التهاب لثه رخ می دهد. با این حال ، از دست دادن دندان ها به مرور زمان اتفاق می افتد.
  • وقتی دندان از دست رفته باشد ، غذا نمی تواند به اندازه کافی چرخ شود و مواد مغذی به طور کامل بلعیده می شوند. بنابراین ، شکایات سو هاضمه و نفخ شکم آغاز می شود. این مشکل همچنین بیماری هایی مانند ورم معده ، زخم ، تورم را به همراه دارد.
  • حس چشایی در زبان قرار دارد ، نه در معده. غذایی که بدون جویدن بلعیده می شود باعث افزایش وزن در فرد نیز می شود.

ایمپلنت با قیمت مناسب

درمان

 

در صورت از بین رفتن تک دندان ، دندانپزشک با قرار دادن استخوان در ناحیه دندان از بین رفته ، سوراخی را در ناحیه محل قرارگیری ایمپلنت باز کرده و کاشت را در سوراخ قرار داده و روی آن یک پوشش ایجاد می کند کاشت اگر در پشت دندان کشیده شده دندان وجود ندارد ؛ 2 یا چند ایمپلنت پل می شوند. در موارد بی حسی کامل ، می توان یک پل کاملاً ثابت با تعداد کافی ایمپلنت ایجاد کرد ، یا چند ایمپلنت قرار داده و از آنها پشتیبانی کرد تا باعث افزایش احتباس پروتز متحرک مورد استفاده بیمار شود.

تاج ، تخریب دندان ، در بعضی موارد ، باعث از دست رفتن قسمت زیادی از دندان و ضعیف شدن دندان می شود. در این موارد ، پر کردن کافی نخواهد بود. دندان برای مقاومت باید با فلز-پرسلان یا پرسلان پوشانده شود. به این پوشش که شکل ، رنگ و عملکرد دندان را فراهم می کند ، تاج گفته می شود.

پروتزهای ثابت نوعی پروتز هستند که روی دندان ها ثابت می شوند و مانند دندان های خود بیمار احساس می شوند. دندانهای از دست رفته یا دندانهای ساخته شده با پل هایی که با پشتیبانی از دندانهای همسایه ساخته شده اند ، ایجاد می شوند. به تاج هایی که از بین رفتن مواد روی یک دندان از بین برود یا بریج هایی که کمبود دندان برطرف می شود ، پروتز ثابت گفته می شود.

پروتزهای متحرک در مواردی که تعداد دندان های از دست رفته با پروتز ثابت قابل جبران نیست ، یک روش درمانی متداول است که استفاده می شود.

علی نعمتی بازدید : 27 پنجشنبه 19 فروردین 1400 زمان : 17:18 نظرات (0)

 

انواع پروتز

دندانپزشکی پروتز یک دندانپزشکی است که با ترمیم و درمان قسمت داخلی دهان با رفع کمبودهای زیبایی و عملکرد کار می کند و شامل تمام ترمیم های اضافه شده به دهان از خارج است.

 

 

دندان مصنوعی ثابت

پروتزهای تاج پل بر اساس پر کردن حفره با گرفتن پشتیبانی از دندان های موجود در کنار حفره است. این روند کاهش اندازه دندانهایی است که برای جایگزینی مواد مصنوعی پشتیبانی می شوند ، سپس اندازه گیری و ساخت پرسلن های فلزی یا زیبایی بر روی آن انجام می شود. این پروتزهای چینی را می توان پروتزهای بریج نامید در صورتی که تاج را روی یک دندان قرار داده و اگر تاج را روی دندان های زیادی بزنید تا شکاف ها را پر کند.

 

 

پروتز متحرک

کمبودهای بزرگ دندان پروتزهایی هستند که در مواردی که پشتیبانی دندان کافی نیست و در موارد کاملاً بدون دندان اعمال می شود ، خصوصاً در مواردی که هیچ دندانی در پشت وجود ندارد.

 

 

پروتز ترکیبی دقیق

برای ساخت این پروتزها باید تعداد کافی از دندان های نگهدارنده در دسترس باشد. بعد از تاج گذاری این دندانهای نگهدارنده ، آنها با یک پروتز قابل جابجایی ساخته می شوند که با سیستم نگهداری مخفی در ناحیه ساخته می شود. این سیستم نگهدارنده که به آن اتصال دقیق گفته می شود ، بر این اساس استوار است که قسمت کششی در تاج های ترکیبی با یک سیستم قفل در محفظه پروتز قابل جابجایی قرار می گیرد.

 

 

پروتزهای کلی

اگرچه اولین انتخاب در دهان های کاملا بی دندانی پروتز متکی بر ایمپلنت است ، اما وقتی به دلایل مختلف نمی توان کاشت انجام داد ، یک نوع پروتز کاملاً تحت حمایت بافتی به نام پروتز کامل انتخاب می شود. از پروتزهای کلی معمولاً می توان بدون هیچ مشکلی استفاده کرد. با این وجود ، تغییرات موجود در بافت ها به مرور زمان هماهنگی پروتز کامل را بر هم زده و استفاده از آن را دشوار می کند. مشکلات شایع تر ، به ویژه در فک پایین، حرکت پروتز است.

 

علی نعمتی بازدید : 75 یکشنبه 15 فروردین 1400 زمان : 11:40 نظرات (0)

 

آیا بوی بد دهان یک مشکل سلامتی است و چند بار مشاهده می شود؟

بوی بد دهان معمولاً در نتیجه تجزیه مواد مغذی و سایر مواد توسط باکتری ها اتفاق می افتد. بوی بد دهان عاملی مهم است که اطلاعاتی در مورد سلامت دهان و دندان افراد فراهم می کند. این یک مشکل جدی است که بخش بزرگی از مردم را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

 

آیا بوی بد دهان ارتباطی با دندان ها و بیماری های لثه دارد؟

بوی بد دهان اغلب در صورت ضعف در بهداشت دهان ایجاد می شود. لثه ها مورد غفلت قرار گرفته ، ملتهب ، عفونت های قارچی و تارتار در دندان ها نیز از جمله عوامل مهم هستند.

 

آیا بوی بد دهان ارتباطی با غذاهای مصرفی دارد؟

برخی از غذاها توانایی ایجاد بوی بد دهان را دارند. بوهای ساخته شده توسط اینها باید از بقیه متمایز شوند. بسیاری از باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان در محیط دهان تشخیص داده شدند. اگر غذاهای مصرفی به موقع از دهان خارج نشوند ، باعث بوی بد دهان می شوند. باز هم ، برخی از باکتری ها به دلایل مختلف بر روی زبان ایجاد می شوند همچنین می توانند باعث بوی بد دهان شوند.

 

آیا رابطه ای بین بیماری های دیگر و بوی بد دهان وجود دارد؟

در زبان پزشکی ، ما هالیوز را مشکل بوی بد دهان می نامیم. برخی از بیماری های دهان و دندان با هالیوز وجود دارد. این موارد خشکی دهان ، بیماری های لثه ، عفونت های ادنتوژنیک ، سرطان های دهان ، پوسیدگی دندان ، آفت و تارتار است. مشکل بوی بد دهان در بیماری هایی که مربوط به دهان نیستند نیز دیده می شود. اینها بیماری های سیستم تنفسی ، عفونت های سینوسی ، دیابت ، نارسایی کلیه و کبد و بیماری های دستگاه گوارش است.

 

درمان بوی بد دهان

قطعی ترین درمان برای بوی بد دهان جلوگیری از بیماری های لثه و پوسیدگی های ایجاد کننده باکتری در دهان است. درمان برای این امر ضروری است. در مورد بوهایی که از حفره دهان نشأت می گیرند ، باید کل ساختار دهان بررسی شود. بیماری های پیشرفته و پوسیدگی لثه باید درمان شود. عفونت های دهانی باید برطرف شود.

 

دلایل بوی بد دهان

عفونت های سینوسی و ریه

دیابت

نارسایی کلیه

نارسایی کبدی

اختلالات متابولیکی

گرسنگی ، رژیم غذایی ، خشکی دهان ، روزه داری نیز باعث بوی بد دهان می شود. از آنجا که در کمبود مواد غذایی مایع ، چربی و پروتئین در بدن شروع به حل می کنند ، محصولات جانبی این متابولیسم به صورت بوی بد دهان ظاهر می شود.

 

 

 

علی نعمتی بازدید : 30 چهارشنبه 11 فروردین 1400 زمان : 11:21 نظرات (0)

 

 

مراحل درمان بریس کدامند؟

درمان بریس یکی از متداول ترین روش های درمانی است. آنچه به طور کلی در مورد این روش درمانی کنجکاو است نحوه چسباندن آن به دندان است. همانطور که تصور می شود ، درمان بریس یک روش دشوار برای درمان نیست. علاوه بر این ، درمان بریس یک روش درمانی دائمی است. قبل از اتصال بریس ها ، وضعیت عمومی بیمار بررسی می شود. با پایان معاینه ، اندازه گیری های دندانی بیمار انجام می شود. وضعیت دندان ها ثبت می شود. از دندان های بیمار به صورت دیجیتالی عکس گرفته می شود. از دندان های بیمار از زوایای مختلف عکس گرفته می شود. با تجزیه و تحلیل ، طراحی لبخند مناسب برای بیمار مشخص می شود. وقتی این آماده سازی ها به پایان رسید ، درمان شروع می شود. در مرحله قرار دادن بریس ها ، دندان ها باید خشک باشند. جمع کننده در دهان بیمار قرار می گیرد تا دندان ها خشک شود. Retractor نوعی پلاستیک است که از تماس لب و گونه با دندان جلوگیری می کند. پس از قرارگیری جمع کننده در دهان ، بریس ها با چسب بریس به دندان ها متصل می شوند. درمان صحیح و دقیق یک مسئله مهم است. اگر در مورد درمان بریس تحقیق می کنید ، می توانید از کلینیک ما وقت بگیرید. می توانید در کلینیک ما ، که متشکل از تیم های متخصص است ، در مورد مسائل مربوط به بهداشت دهان و دندان کمک بگیرید.

 ارتودنسی با قیمت مناسب

 

چگونه می توان بریس ها را حذف کرد؟

فرآیند برداشتن بریس ها با پنس مخصوص انجام می شود. بریس ها با روش های بسیار ساده و عملی برداشته می شوند. دقیقاً مانند بریس ها ، بیمار در روند برداشتن بریس ها احساس درد نمی کند. به طور کلی ، این روش آنقدر سریع به پایان می رسد که بیمار نمی تواند درک کند که بریس ها بیرون آمده اند. با برداشتن سیم ها ، چسب های روی دندان تمیز می شوند. روند تمیز کردن معمولاً حدود 15 دقیقه طول می کشد. با پایان این روند دندان ها از لکه ها پاک می شوند. تمیز کردن تمام دندان ها به طور متوسط ​​بین 25 تا 30 دقیقه طول می کشد.

 ارتودنسی با قیمت مناسب

قیمت بریس

امروزه ، قیمت بریس ها بسته به شرایط ممکن است متفاوت باشد. بسیاری از عوامل مشابه از جمله وضعیت عمومی بیمار ، روش درمان و مدت زمان درمان ممکن است باعث تغییر در قیمت ها شود. علاوه بر این ، در استفاده از بریس ها ، قیمت ها بسته به کیفیت و شفافیت بریس ها متفاوت هستند. پس از معاینه توسط پزشکان متخصص در کلینیک ، می توانید پس از کسب اطلاعات لازم ، بریس را با ارزان ترین قیمت درمان کنید.

 

علی نعمتی بازدید : 32 پنجشنبه 05 فروردین 1400 زمان : 13:40 نظرات (0)

 

درمان های ارتودنسی

اجازه ندهید دندان های کج و ناهماهنگی فک ها باعث شود لبخند خود را پنهان کنید و اعتماد به نفس خود را از دست دهید. قطعاً گزینه درمان ارتودنسی (درمانبریس) وجود دارد که راه حل های مناسبی را برای شما ارائه می دهد. ما چندین روش درمانی را برای شما جمع آوری کرده ایم.

 

1. درمان های ارتودنسی ثابت

پس از انجام اقدامات مقدماتی لازم روی سطح دندان ها ، نام اصلی درمان های ارتودنسی درمان های ارتودنسی ثابت است که با اتصال مواد موسوم به براکت روی سطح دندان و گره زدن محکم بریس ها به یکدیگر انجام می شود. هنگامی که برای فک ها تغییراتی غیر از سطح دندان در نظر گرفته شود ، وسایل ثابت موجود در کام یا قسمت های گونه نیز در درمان های ارتودنسی ثابت اعمال می شوند.

 

براکت های فلزی

نوع براکت که به طور مکرر در درمان های ارتودنسی استفاده می شود ، بریس های فلزی است.

 

براکت های زیبایی

انواع براکت هایی که نیازهای زیبایی افرادی را که می خواهند تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرند برآورده می کنند اما به دلیل ظاهر براکت های فلزی از درمان خودداری می کنند ، براکت های زیبایی (شفاف) هستند.

 

ارتودنسی زبانی

درمان های ارتودنسی لینگوال ؛ اینها روشهای ارتودنسی با براکتها و سیمهای اعمال شده بر روی سطوح داخلی دندانها (در سمت زبان) است که از خارج قابل مشاهده نیستند. بدون دیدن براکت در سیستم های درمانی شخصی می توان به نتایج موفقیت آمیز مطلوب رسید. براکت ها و سیم هایی که با مدل سازی سه بعدی تهیه شده اند اجازه می دهند بدون قطع شدن لبخند افراد ، دندان ها اصلاح شوند.

 

2. درمان های ارتودنسی متحرک

برخلاف درمان های ثابت ، درمان هایی که به کمک وسایلی انجام می شوند که می توانند بدون چسبیدن به سطح دندان توسط بیمار متصل و برداشته شوند ، درمان های متحرک هستند.

 

 

 

ارتودنسی متحرک و عملکردی

صفحات اکریلیک ، که به کمک بازوهای نگهدارنده به فک بالا و پایین افراد متصل می شوند ، اساساً دستگاه متحرک را تشکیل می دهند. از وسایل متحرک می توان با پیچهای اضافه شده به سطح اکریلیک یا خم سیمهای مکانیکی مختلف برای عادت و تقویت که مشکلات فک و دندان را درمان می کند ، استفاده کرد.

در افراد مبتلا به مشکلات فک ، وسایل خارج دهانی که هدف آنها تنظیم فک ها با استفاده از نیروهای ارتوپدی است را می توان در گروه ارتودنسی متحرک در نظر گرفت.

 

براکت شفاف

براکت های شفاف یک راه حل برای افرادی است که به دلیل محیط کار و اجتماعی خود به ظاهر خود اهمیت می دهند و به دلیل نگرانی های زیبایی می خواهند دندان هایشان بدون بریس استاندارد اصلاح شود. براکت شفافی که مخصوصاً برای افراد از مواد خاصی که در اثر گرما در محیط آزمایشگاه ایجاد می شود ، طراحی شده اند و توسط دندانپزشکان استفاده می شود.

 

علی نعمتی بازدید : 24 پنجشنبه 28 اسفند 1399 زمان : 14:24 نظرات (0)

 

از نخ دندان چه زمانی و چند بار استفاده می شود؟

استفاده از نخ دندان

نخ دندان یک محصول مراقبت از دندان است که باید بعد از بسته شدن فضاهای بین دندانی معروف به دیاستم فیزیولوژیک استفاده شود. از نخ دندان برای از بین بردن باقیمانده مواد غذایی و باکتری های بین دندان استفاده می شود. وقتی باکتری ها و مواد غذایی باقیمانده که می توانند بوی بد دهان ایجاد کنند بین دندان ها قرار می گیرند ، ممکن است به راحتی با مسواک ، جایی که به نخ دندان نیاز است ، از بین روند.

 کلینیک دندانپزشکی میرداماد

زمان استفاده از نخ دندان

از نخ دندان باید هر روز پس از مسواک زدن استفاده شود. در نتیجه ، استفاده از آن هر روز مفید است زیرا تمیزکاری بین دندانی دارد. استفاده از نخ دندان از پوسیدگی دندان و بوی بد دهان جلوگیری می کند.

 

چگونه از نخ دندان استفاده کنیم؟

نخ دندان از نظر سهولت استفاده و ساختار در چندین نوع یافت می شود. نخ دندان به صورت چنگال برای سهولت استفاده از جمله تمیزترین دندانهای پشت ، نگه داشتن با دسته و تمیز کردن راحتتر فضای بین دندانی از جمله مواردی است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. به طور کلی ، از نخ دندان استفاده می شود که روی حلقه پیچیده شده است. این رشته ها در نایلون و تک رشته تولید می شوند. نخ دندان که به صورت بسته بندی شده یافت می شود باید حداقل 10 سانتیمتر پاره شود ، با دو انگشت هر دو دست نگه داشته شود و با حرکت عقب و جلو بین کارها بین دندان ها تمیز شود. در طی این فرآیند ، نخ دندان مورد استفاده در دندان های پایین و دندان های فوقانی باید متفاوت باشد و نخ دندان استفاده شده در دندان های پایین نباید در دندان های بالا استفاده شود. بنابراین از عبور مواد خارجی در دندانهای پایین از دندانهای بالا جلوگیری می شود.

 کلینیک دندانپزشکی میرداماد

نخ دندان

وقتی از نخ دندان به طور صحیح و منظم استفاده می شود ، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان را به حداقل می رساند. هنگام انتخاب نخ دندان ، به طور کلی نخ های نایلونی و ظریف باید انتخاب شوند. نخ و نخ دندان ضخیم می تواند باعث حساسیت دندان شود. وقتی نخ دندان از بین دو دندان رد می شود ، حرکت به عقب و جلو نباید مشکل باشد. اگر در طی این حرکت دشوار باشد ، استفاده از آن نخ دندان نیز مفید است.

نخ دندان که بعد از مسواک زدن استفاده می کنید باعث می شود باکتری های بین دندانها در معرض دید قرار بگیرند و باعث از بین رفتن آنها در دهان می شود ، بنابراین اگر بعد از نخ دندان کشیدن حس بویایی در دهان ایجاد می شود ، مسواک زدن نیز مفید است.

وقتی بین یک دندان را تمیز می کنید و بین دندان دیگری حرکت می کنید ، از قسمت تمیز نخ دندان استفاده کنید. در حالی که نخ دندان را از دندان خود خارج می کنید ، آن را با حرکات عقب و جلو به سمت بالا بکشید.

 

علی نعمتی بازدید : 55 سه شنبه 26 اسفند 1399 زمان : 17:14 نظرات (0)

 

پوسیدگی دندان و دندان درد

یکی از مهمترین عواملی که باعث دندان درد می شود ، پوسیدگی دندان است. پوسیدگی دندان ، که نشانه آغاز یک روند دردناک است  تقریباً برای هر فرد اتفاق می افتد ، پوسیدگی دندان ناشی از مصرف مقدار زیادی غذای شیرین ، استفاده از داروهای حاوی قند ، تمیز نکردن کافی دهان و دندان و پلاک های پوشاننده لایه دندان است.

 لمینت با قیمت مناسب

پوسیدگی دندان چیست؟

برخی از افراد پوسیدگی دندان را به عنوان یک مشکل جدی بهداشتی نمی دانند. با این حال ، اگر به موقع و به درستی درمان نشود ، می تواند منجر به یک بیماری مشکل ساز شود. پوسیدگی باعث می شود که باکتری ها پالپ دندان را آلوده کنند. عفونت به ریشه و استخوان اطراف گسترش می یابد. این به عنوان آبسه شناخته می شود. اگر عفونت به استخوان برسد ، ممکن است دندان از بین برود. ریشه دندان آلوده و بافت متورم باعث درد می شود. اگر ریشه بمیرد ، درد از بین می رود ، اما به تدریج به استخوان مجاور آسیب می رساند. چرکی که به عنوان بخشی از عفونت تشکیل می شود ، می تواند یک کانال را در امتداد فک از بین ببرد و باعث تورم لثه یا ضایعه پوستی پر از چرک شود.

 لمینت با قیمت مناسب

علائم پوسیدگی دندان چیست؟

 

1. درد مداوم یا ضربان دار دندان.

2. حساسیت به غذا و نوشیدنی گرم یا سرد.

3. درد هنگام جویدن.

4. تورم غدد لنفاوی گردن.

5. تب و کسالت عمومی.

 

چگونه پوسیدگی دندان تشخیص داده می شود؟

 

اگر درد دائمی و تپنده ای در دندان های خود دارید ، هنگام جویدن درد دارید و یا به غذاها و نوشیدنی های گرم یا سرد حساس هستید ، ممکن است دندان آبسه داشته باشید. ممکن است تب خفیف ، تورم غدد لنفاوی گردن داشته باشید و به طور کلی احساس ناراحتی کنید.

 

تورمی که روی لثه در کنار دندان گزش ایجاد می شود ، می تواند در یک نقطه ترکیده و در هنگام ترکیدن ، ممکن است مایعی متراکم آزاد کند که بوی نامطبوع و بویی در دهان شما ایجاد می کند. در همان زمان ، درد به احتمال زیاد از بین می رود. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید ، بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید. دندانپزشک دندان شما را معاینه می کند و تصمیم می گیرد که چه کاری انجام دهد.

 

چگونه پوسیدگی دندان درمان می شود؟

 

قبل از مراجعه به دندانپزشک ، می توانید با استفاده از آسپیرین یا مسکن دیگر ، درد آبسه را تسکین دهید. با این حال ، از آسپرین به طور مستقیم بر روی دندان ها یا بافت های اطراف خود استفاده نکنید. دهان خود را هر ساعت با آب نمک گرم بشویید و ممکن است آرامش بخشد اما درمان کننده نباشد.

 

در گذشته ، تنها درمان دندان آبسه کشیدن دندان بود. در برخی شرایط ، کشیدن ممکن است مناسب باشد. با این حال ، امروزه دندانپزشکان اغلب دندانهای آبسه را درمان می کنند.

 

به عنوان اولین قدم ، دندانپزشک شما احتمالاً یک درمان آنتی بیوتیکی برای رفع عفونت تجویز می کند. این از سرایت عفونت به سایر قسمت های بدن شما جلوگیری می کند. وی همچنین ممکن است داروهای تسکین دهنده درد برای آرامش شما تجویز کند.

 

برای نجات دندان شما ، دندانپزشک می تواند آن قسمت را بی حس کرده و سپس در سوراخ پالپ آن دندان سوراخ کند. این باعث کاهش فشار می شود. نگهدارنده تفاله تمیز ، ضد عفونی شده و با ماده ای پر می شود تا حرکتی نداشته باشد. اگر بعد از تمیز شدن دندان آبسه ، تورم ادامه یابد ، ممکن است دندانپزشک بخواهد یک فرهنگ خاص را برای دیدن بیماری به نام آکتینومایکوزیس انجام دهد.

 

در مرحله بعدی ، دندانپزشک یک پرکننده موقت داخل دندان قرار می دهد. پس از برطرف شدن عفونت ، دندانپزشک احتمالاً مایل است طی چند ماه دوباره شما را ملاقات کند. هنگامی که او دوباره آن را دید ، با اشعه ایکس دندان گرفته می شود تا مشخص شود که آیا استخوان و بافت در فضای باقی مانده از آبسه رشد کرده اند یا خیر. اگر حفره سالم به نظر برسد ، درمان به پایان رسیده است. در صورت ادامه عفونت ، نیاز به درمان های اضافی است و ممکن است دندانپزشک شما را به متخصصی بفرستد که برای برداشتن بافت بیمار جراحی کند (گاهی اوقات قسمت کوچکی شامل نوک ریشه).

 

دلایل دندان درد چیست؟

 

پوسیدگی دندان؛ پوسیدگی دندان که می تواند عواقب منفی مانند بوی بد دهان و درد ناگهانی داشته باشد ، می تواند در آینده به دندان های دیگر آسیب برساند. این یک پایه برای دندان درد است که به عنوان سومین درد شدید در ادبیات پزشکی تعریف شده است.

 

دندان درد که در مواردی مانند التهاب و تورم که توسط پزشک امکان پذیر نیست ، تجربه می شود و می تواند به حدی برسد که هر از گاهی با داروهای مسکن برطرف نشود. در چنین مواردی ، از آنجا که استفاده از مسکن در فواصل مکرر باعث از بین رفتن اثر مسکن بعد از مدتی می شود ، نگه داشتن پارچه آغشته به آب سرد در قسمت درد از بیرون و بدون فشار زیاد می تواند در تسکین درد موثر باشد.

 

در صورت التهاب ، باید با دندانپزشک مشورت شود. روند درمان با درمان آنتی بیوتیکی ارائه شده توسط دندانپزشک به مدت 1 هفته ادامه خواهد یافت. آنتی بیوتیک ها تا حد زیادی ادم دندان را درمان می کنند و در اسرع وقت از درد رهایی می یابند.

 

رسوبات غذایی روی دندان درد یا اطراف آن باید با کمک مسواک یا نخ دندان پاک شود.

 

دندان درد اغلب تپنده و کاملاً ناخوشایند است. درد بدتر می شود وگاهی غیر قابل تحمل می شود. به خصوص اگر یک بیماری التهابی مانند آبسه وجود داشته باشد ، ممکن است تورم ایجاد کند که از خارج قابل مشاهده است. حساسیت و حساسیت به سرما در هنگام فشار به دندان افزایش می یابد. شکستگی جزئی در دندان ها دیده می شود.

 

با شروع دندان درد چه باید کرد؟

 

باید مراقب بود که هیچ باقی مانده غذایی بین دندانها وجود نداشته باشد.

از تغییر درجه حرارت بیش از حد سرد باید خودداری شود.

از مصرف ناخودآگاه و بیش از حد مسکن باید خودداری شود.

از روشهای کاهش درد ناخودآگاه باید خودداری کرد (داروهای مسکن روی دندان درد ، استفاده از پنبه الکلی و غیره).

به طور کامل ، آسپرین ، آنتی بیوتیک یا هر داروی مسکن بر روی دندان درد استفاده نمی شود. این داروها به دلیل ماهیت شیمیایی ممکن است باعث تحریک لثه ها و بافت های نرم اطراف آن شوند.

اگر به دلیل پوسیدگی روی دندان حفره ای وجود داشته باشد ، می توان پنبه آغشته به کمی روغن میخک  را در این ناحیه قرار داد. اوژنول تسکین دهنده درد است.

باز هم جویدن میخک یا پودر کردن میخک و استفاده از آن بر روی دندان درد می تواند در شرایط دردناکی مفید باشد. با این حال ، نباید فراموش کرد که لثه ها در صورت استفاده بیش از حد و برای مدت طولانی تحریک می شوند.

هنگامی که دندان درد شروع می شود ، مراجعه به دندانپزشک بدون اتلاف وقت مفید است.

 

علی نعمتی بازدید : 43 شنبه 23 اسفند 1399 زمان : 9:22 نظرات (0)

 

لبخند زیبا شما را جوان تر می کند

با افزایش سن ، به لطف کاربردهای زیبایی دندان ، می توان تغییر رنگ دندان ، کوتاه شدن دندان در اثر سایش و ظاهر بد ناشی از از دست دادن دندان را از بین برد.کوتاه شدن دندان به دلیل سایش در ساختار دندان با گذشت زمان باعث می شود فرد پیرتر به نظر برسد. به لطف تجدید دندان های جلویی (تاج لمینت) ، خطوط روی لب ها سبک تر می شوند ، زیرا لب کاملتر نشان داده می شود. در عین حال ، اگر دندان ها به گونه ای طراحی شده اند که هنگام صحبت ظاهر می شوند ، به نظر می رسد فرد بسیار جوانتر به نظر برسد.

 

دندان های از دست رفته در سنین پایین هم باعث ذوب شدن استخوان فک می شود و هم ظاهر بدی ایجاد می کند. حتی اگر هیچ گونه خرابی در فرم دندان وجود نداشته باشد ، رنگ آمیزی مربوط به سن (زردی) هنگام لبخند زدن فرد ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کند. در این حالت ، راه حل ایده آل سفید کردن دندان است. با استفاده از این روش می توان رنگ طبیعی دندان های خود را حفظ کرد و باعث درخشندگی بیشتر آنها شد.

 

پر کننده های بسیار قدیمی آمالگام (به ظاهر فلز) نیز پر کننده هایی هستند که سن فرد را نشان می دهند و می توانند بوی دهان ایجاد کنند. امروزه به لطف درمان های دندانپزشکی در حال توسعه ، می توان با ایجاد پر کننده های زیبایی که به رنگ دندان های خود فرد قابل مشاهده نیست ، لبخند سالم و زیبایی را حفظ کرد.

برنامه ها به شرح زیر است:

 

سفید کردن دندان ها به دو روش می تواند انجام شود: بلیچینگ در منزل (نوع خانگی) و بلیچینگ آفیس (از نوع مطب). در سفید کردن دندان های خانگی ، در نتیجه اندازه گیری انجام شده ، یک پلاک نازک و شفاف شخصی که فقط دندان ها را پوشش می دهد ، در آزمایشگاه تهیه می شود. وی محصول سفیدکننده دندان را به داخل آن فشار داده و فک بالا را در 4 شب و فک پایین را در 4 شب می پوشد. مزیت سفید کننده دندان از نوع خانگی این است که می توان بشقاب های تهیه شده شخصاً را در سال های بعد ذخیره و مجدداً استفاده کرد تا اولین سفیدی خود را بدست آورد. سفید کردن دندان از نوع مطب با لیزر در کلینیک انجام می شود. به طور متوسط ​​1 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.

 کلینیک دندانپزشکی کرج

مسلم است که روش لامینا از نظر شکل طبیعی دندان در موارد ایجاد شده توسط پوسیدگی ، خراش ، شکستگی یا نقص ساختاری موثرترین روش است. در حالی که پیش از این پر کردن و روکش کامل تنها راه حل در نقص دندان بود ، اما امروزه روکش لامینا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ما می توانیم ویژگی هایی را که باعث تغییر لایه ها از سایر فرآیندهای تجدید می شوند را به شرح زیر لیست کنیم.

 کلینیک دندانپزشکی کرج

ظاهری سالم و طبیعی با یک مداخله اندک بدست می آید. کافی است شکافی به ضخامت ناخن در دندان های خود باز کنید. این فرایند ممکن است همیشه مورد نیاز نباشد.

لمینت ها از مواد با دوام و غیرقابل رنگ  ساخته شده اند. از آنجا که سطوح سرامیکی بسیار صاف خواهد بود ، باعث کاهش رنگ آمیزی و تشکیل تارتار ناشی از سیگار کشیدن و دلایل مشابه می شود. به دلیل عوامل خارجی مانند قهوه ، چای ، سیگار تغییر رنگ نمی دهد. مقاومت بالایی در برابر سایش دارد. مرحله درمان فقط 1 هفته تا 10 روز است.

 

علی نعمتی بازدید : 25 سه شنبه 19 اسفند 1399 زمان : 8:52 نظرات (0)

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 2,120
  • بازدید کلی : 6,732