loading...

لبخند زیبا

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.4mooPPen_iz2ppUGsEzabwHaFj?pid=Api&rs=1

شیوع ویروس کرونا چگونه بر درمان های دندانپزشکی تأثیر گذاشته است؟

 

بنابراین اقدامات ما باید چه باشد؟

 

چه اشتباهاتی شناخته شده است و چه کاری باید درست انجام شود؟

 

ویروس Covid-19 ، که مدتهاست کشور ما و کل جهان را تحت تأثیر قرار داده است ، دندانپزشکان ما را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. ما نمی توانستیم به مدت سه ماه کامل به بیماران خود خدمات بدهیم.

 

بنابراین ، درمان های دندانپزشکی ما از این پس چگونه خواهد بود؟

در واقع ، دندانپزشکان تمام اطلاعات مربوط به بیماریهای عفونی را در سالهای اول دانشگاه می آموزند و ما در مورد نحوه رفتار در طول درمان آموزش می بینیم.

عفونت و کنترل آن یکی از مهمترین موارد در دندانپزشکی است. متخصصان مراقبت های بهداشتی ما بسیار حساس به عفونت با مایعات بدن مانند خون ، بزاق و سایر مواد آلوده مانند هوا و آب هستند. ما همه بیماران را به عنوان حاملان بالقوه عفونت شناسایی و درمان می کنیم. 1 میلی گرم ترشحات داخل دهانی تقریباً 200-500 میلیون میکروارگانیسم دارد. در فلور دهان یک بزرگسال طبیعی ، بیش از 300 نوع میکروارگانیسم متشکل از عوامل بیماری زا و غیر بیماری زا در دهان تعادل دارند.

میکروارگانیسم ها در دهان شامل استرپتوکوک ، استافیلوکوک ، لاکتوباسیل ، ویروس ، قارچ-مخمر هستند و باعث عفونت های مختلف می شوند. ویروس هرپس سیمپلکس (ویروس نقص ایمنی انسانی) که توسط بزاق و دست منتقل می شود و باعث عفونت اولیه در دهان می شود. HBV (ویروس هپاتیت B) ؛ EBV (ویروس Epstein Barr) ؛ CMV (ویروس Cito Megalo) ؛ برخی از شایعترین عفونتهای ویروسی هستند.

ما ، دندانپزشکان ، باید نه تنها در برابر ویروس کرونا ، بلکه در برابر همه این عوامل بیماریزا ، هم از خود و هم از بیماران گرانقدر خود محافظت کنیم.

در برنامه های دندانپزشکی در این دوره ، هر بیمار باید به عنوان ناقل Covid-19 در نظر گرفته شود و بر این اساس اقدامات لازم برای درمان دندانپزشکی در اپیدمی کرونا انجام شود.

 

کرونا چیست؟

ویروس های کرونا (CoV) خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که باعث بیماری هایی از سرماخوردگی گرفته تا بیماری های جدی تر مانند سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV) و سندرم تنفسی حاد شدید (SARS-CoV) می شوند. این یک ویروس بسیار مسری است. با سرفه ، عطسه یا تماس مستقیم با غشاهای مخاطی دهان ، بینی و چشم قابل انتقال است.

 

چگونه باید اقدامات احتیاطی انجام شود؟

فاصله اجتماعی 2 متر ذکر شده است اما از آنجا که اقدامات داخل دهانی انجام می شود ، محافظت از آن بین بیمار و دندانپزشک امکان پذیر نیست. بنابراین ، اقدامات اضافی محافظتی بیشتری باید انجام شود.

 

برخی از اقدامات انجام شده در کلینیک عبارتند از:

* فقط افرادی که تحت درمان قرار می گیرند باید به تنهایی به کلینیک منتقل شوند.

 

* فرم رضایت مورد نیاز وزارت بهداشت باید قبل از درمان پر شود.

 

* بیماران مشکوک به Covid-19 باید به نزدیکترین موسسه بهداشتی هدایت شوند.

 

* کار مشترک باید با پزشکی که در معالجه اضطراری افراد مبتلا به Covid-19 معالجه می شود انجام شود.

 

* به دستیارهای دندانپزشکی باید آموزش دهید در مورد فرآیند های منزوی سازی.

 

* از اتاق انتظار در کلینیک تا حد امکان نباید استفاده شود.

 

* پس از هر فرآیند ، تمیز کردن و ضد عفونی کردن محیط باید انجام شود.

 

* باید از ابزارهای یکبار مصرف استفاده شود.

 

* در کلینیک خدمات چای و قهوه وجود نداشته باشد.

 

* اتاق های درمان ، اتاق انتظار و محل پذیرش بیمار باید با سیستم های ضد عفونی کننده اتاق استریل شود.

 

* در کلینیک هایی که با بیش از یک پزشک کار می کنند ، هر بیمار باید در اتاق های جداگانه تحت درمان قرار گیرد.

 

لحظه ای که باید بیشتر مراقب باشیم ، استفاده از ابزارهای موتوری در حین معالجه بیمار است. در این بین ، انتشار ویروس رخ می دهد ، معروف به aeoresol ، که برای مدت زمان مشخصی در هوا معلق باقی می ماند. به این دلیل هوای اتاق باید تمیز شود.

 

 

 بیماران برای درمان باید به چه نکاتی توجه کنند:

 

* تا زمان شروع درمان نباید ماسک خود را بردارید.

 

* از تلفن ، تبلت یا کامپیوتر در کلینیک استفاده نشود.

 

* هنگام ورود و خروج از کلینیک باید بهداشت دست رعایت شود.

 

* اگر سابقه خارجی یا ارتباطی دارید ، نباید 15 روز تحت درمان دندانپزشکی باشید ، مگر اینکه فوری باشد.

 

 

 

علی نعمتی بازدید : 32 یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 12:24 نظرات (0)

 

See the source image

دندان قروچه و مشکل فشار فک و درمان آن

دندان قروچه فشردن فک و دندان است که معمولاً در اثر حرکات شدید فک در هنگام خواب ایجاد می شود. از جمله دلایل وقوع آن می توان دلایل روانشناختی و آناتومیکی را برشمرد.

دلایل آناتومیکی مشکلاتی است که در ناحیه فک رخ می دهد و از هم ترازی دندان ها ناشی می شود. این باعث اختلال بسته شدن می شود. در کسانی که این مشکل را دارند ، مشاهده می شود که در اثر سایش در لبه های برش دندان ، طول دندان ها کوتاه می شود و ترک های بسیار ریز روی سطوح دندان ایجاد می شود. علاوه بر این ، به دلیل نازک شدن بافت مینای دندان ، بیماران حساسیت بیشتری به سرما و گرما دارند.

 

دلیل دیگر ساییدن دندان دلایل روانشناختی است. استرس تأثیر زیادی در دندان قروچه دارد. اولین جایی که علائم استرس را در بدن خود مشاهده می کنیم ، بافت های دهان است. استرس هم به عنوان علت دندان قروچه و هم به عنوان مهمترین عامل افزایش شدت بیماری شناخته شده است. با توجه به تأثیرات منفی که در زندگی روزمره تجربه می کنیم ، استرس ، فشار و دندان قروچه هنگام خواب معمول است. از جمله دلایلی که باعث افزایش ساییدن دندان می شود ، تحریک پذیری بیش از حد و حساسیت بسیار زیاد است. مشکل دندان قروچه نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان نیز مشاهده می شود.

 

مشکلاتی که ممکن است در نتیجه دندان قروچه ایجاد شود.

حساسیت شدید در دندان ها

دندان شکسته

دندانهای شل

تحریک در گونه ها

درد عضلانی

سردرد

درد مفصل فک

 See the source image

دندان قروچه بیماری است که قابل درمان است. هدف از درمان جلوگیری از آسیب دائمی به مفاصل فک و از بین بردن درد است. اولین قدم رفع استرس است. "محافظ های شبانه" که توسط دندانپزشک به منظور جلوگیری از تماس دندانها با یکدیگر در هنگام خواب ، بین دندانهای فک پایین و بالا قرار داده شده است ، مهمترین ابزاری است که در درمان دندان ساییدن استفاده می شود ، اما این روش ممکن است کافی نباشد ، همچنین برخی روشهای درمانی اضافی، شامل خواب درمانی ، اقدامات برای اطمینان از یک خواب راحت ، استفاده از داروهای شل کننده عضلات ، کاربردهای پروتز برای جایگزینی دندان های از دست رفته ، پر کردن دندان های نامناسب و روکش مجدد دندان ها است.

 

علی نعمتی بازدید : 60 سه شنبه 25 آذر 1399 زمان : 13:03 نظرات (0)

 

See the source image

دندان ملتهب

چه چیزی برای دندان ملتهب مفید است؟

التهاب لثه بیماری است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و باید درمان شود. باکتری های دهان همچنین در سلامتی مناطق دیگر تأثیر منفی می گذارند.

درمان نباید به تأخیر بیفتد

التهاب لثه وضعیتی است که نباید به تعویق انداخت. باید در اسرع وقت با دندانپزشک مشورت شود و برنامه های ضد التهابی شروع شود. این به این دلیل است که دندان ملتهب زمانی که که تحت درمان قرار نگیرد ، می تواند روی دندانهای دیگر تأثیر منفی بگذارد. تحت کنترل گرفتن التهاب نیز باعث کاهش درد می شود. با این حال ، حتی اگر قادر به رفتن به دندانپزشک نیستید ، می توانید برخی از روش های طبیعی را در نظر بگیرید تا اقدامات فوری انجام دهید.

 

روش های گیاهی

محلول های گیاهی برای تسکین التهاب دندان را می توان به شرح اعمال کرد:

با غرغره آب نمک می توانید دندان ملتهب را از بین ببرید. 2 قاشق چایخوری نمک به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و وقتی دندان شما درد گرفت این ترکیب را غرغره کنید. نمک فشار را روی ناحیه ملتهب  کاهش می دهد. همچنین می توانید این دهانشویه را با پراکسید هیدروژن تهیه کنید. دهانشویه ها با این ماده التهاب موجود در ناحیه را برطرف کرده و دندان درد را تسکین می دهند.

غرغره با استفاده از روغن درخت چای التهاب را تسکین می دهد. 2-3 قاشق چایخوری روغن درخت چای را با آب مخلوط کنید و مرتبا غرغره کنید تا التهاب از بین برود.

 

کیسه های چای راه دیگری برای خلاص شدن از شر التهاب است. هر جا که درد داشت ، درآن قسمت کیسه چای خشک قرار دهید و بگذارید از این طریق خنک شود. با یخ نیز می توانید التهاب را برطرف کنید. به عنوان مثال کیسه را از لیوان خارج کرده و به مدت 5 دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس آن را روی محل ملتهب بمالید.

روغن میخک یکی از موثرترین روش ها برای کاهش التهاب و درد  است. گل میخک اثر بی حسی دارد. بنابراین می توانید آنها را در اطراف دندان درد قرار دهید.

 

برای جلوگیری از ایجاد درد در دندان ملتهب چه باید کرد؟

برای اینکه دندان ملتهب درد ایجاد نکند ، لازم است به موارد زیر توجه کنید:

نوشیدنی ها را نباید خیلی گرم یا خیلی سرد نوشید.

شما نباید غذا را با دندان ملتهب خود بجوید.

مسواک زدن منظم برای از بین بردن باکتری ها از داخل دهان لازم است.

از دهان شویه استفاده کنید

از استعمال دخانیات که باعث ایجاد عفونت می شود خودداری کنید

از غذاهای تحریک کننده خودداری کنید.

کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم ناشی از التهاب برطرف شود.

 

اقدامات ذکر شده راه حل های موقتی ارائه می دهند و تا حدی موثر هستند. مشکل التهاب دندان فقط با دندانپزشک حل خواهد شد. به عبارت دیگر ، برای درمان دائمی مراجعه به پزشک در مدت زمان کوتاه ضروری است. روش های گیاهی مزایایی را در مدت زمان محدود فراهم می کنند. مراقب باشید روغنهای گیاهی که نحوه استفاده از آن را نمی دانید استفاده نکنید. قبل از استفاده از مخلوط ها ، لازم است خطرات احتمالی در دهان را نیز در نظر بگیرید. ممکن است باعث ایجاد زخم شود. برای جلوگیری از مداخلات اشتباه ، نباید الکل یا آسپرین در منطقه ملتهب استفاده شود.

 

اطلاعات مهم در مورد دندان ملتهب

علائم دندان ملتهب می تواند خود را به صورت درد ، تورم ، تب و بی حالی نشان دهد. محلی که ناحیه ملتهب تغذیه می شود ریشه دندان است و به دلیل وجود باکتری در این ناحیه باعث التهاب می شود. این وضعیت کیفیت زندگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و گاهی اوقات غیر قابل تحمل می شود. قلب و کلیه از اولین مکانهایی هستند که تحت تأثیر قرار می گیرند. به همین دلیل التهاب باید در اسرع وقت برطرف شود. اگر به سایر اندام ها برسد ممکن است مداخله پزشکی لازم باشد. به عبارت دیگر ، برای از بین بردن عفونت باید قسمتهای دیگر نیز درمان شود.

مراقبت روزانه و ضد عفونی نگه داشتن دهان به طور کلی مسئله مهمی در عفونت های دندانی است. علاوه بر این ، زنان باردار و مادران باید خیلی سریع در صورت التهاب راه حل پیدا کنند. مشورت با پزشک بسیار مهم است. اگر کودکان دارای مشکل التهاب هستند ، قبل از استفاده از محصولات گیاهی باید با پزشک مشورت شود. عصاره های گیاهی ممکن است خطری را برای افرادی که حساسیت دارند، ایجاد کند. مراجعه به دندانپزشک بهترین راه حل خواهد بود.

 

علی نعمتی بازدید : 22 شنبه 22 آذر 1399 زمان : 14:43 نظرات (0)

 

See the source image

فرآیند ارتودنسی

درمان دندانپزشکی ارتودنسی شاخه ای از علم دندانپزشکی است. بخشی است که در تشخیص مشکلات دندانی و اسکلتی در ناحیه سر و گردن و در اصلاح و پیشگیری از این مشکلات استفاده می شود.

افرادی که می خواهند به یک متخصص درمان ارتودنسی دندانپزشکی تبدیل شوند ، پس از 5 سال تحصیل در دانشکده دندانپزشکی ، لازم است 4 تا 6 سال آموزش تخصصی در بخشهای درمان ارتودنسی دندان ببینند.

متخصص ارتودنسی پزشکی است که مشکلات دندانی و اسکلتی را در ناحیه سر و گردن حل و درمان می کند. انتخاب متخصص برای بیماران نیز مهم است. بنابراین باید توجه داشت که متخصص انتخاب شده دارای مدرک دکترای تخصصی و مجوز کار از اداره بهداشت استان باشد. در این زمینه ، در وب سایت انجمن ارتودنسی ایران ، می توانید به لیست متخصصانی که نزدیک ترین به منطقه شما هستند ، دسترسی پیدا کنید.

دلایل مشکلات دندانی :

بی نظمی های ارثی در افراد باعث خرابی اسکلت و کمبود دندان می شود. چنین مشکلاتی باید در سنین پایین تشخیص داده شود و توسط متخصص بررسی شود.

ناهنجاری هایی که در هنگام تولد رخ می دهد باعث تاخیر در رشد در ساختار اسکلتی افراد می شود. علاوه بر این ، شرایطی مانند شکاف کام و لب باعث خرابی ساختار دندان می شود.

مکیدن انگشت ، گاز گرفتن مداد ، استفاده از بطری و پستانک در کودکان نیز باعث ایجاد مشکلات دندانی می شود.

از دست دادن زودرس دندان های شیری و پوسیدگی های عمیق که در دندان های شیری می تواند باعث ایجاد مشکلات رویش در دندان دائمی شود.

عادت ساییدن دندان که در برخی افراد دیده می شود از نظر درمان ارتودنسی دندانپزشکی مشکلاتی را ایجاد می کند.

نشانه مشکلات ارتودنسی :

مشکلات دندانپزشکی ، به ویژه در کودکان خردسال ، باید توسط خانواده ها به دقت درک شود. خوابیدن دهان باز و تنفس دهانی که در کودکان دیده می شود می تواند نشانه ای از مشکلات ارتودنسی باشد.

کودکانی که گونه ها و لب های خود را گاز می گیرند ممکن است به دلیل بلعیدن از زبان که به آن بلع نوزاد گفته می شود و عادت های بطری پستانک ، دچار مشکلات دندانی شوند.

همچنین کودکانی که دندان های خود را جمع می کنند یا به طور مداوم ساییده می شوند نیز باید از نظر مشکلات دندانی مورد معاینه قرار گیرند.

متعادل نبودن ساختار فک یکی از مهمترین علائمی است که در کودکان مورد توجه قرار می گیرد. کودک نمی تواند دهان خود را کاملاً ببندد. بعلاوه ، دیده می شود کودکانی که دارای مشکلاتارتودنسی هستند ، فک خود را به سمت راست یا چپ تغییر می دهند. درمان مشکلات دندانی در سنین پایین بسیار مهم است. درمان ارتودنسی دندانپزشکی مزایای زیادی دارد. به همین دلیل لازم است که به یک متخصص مراجعه کرده و معاینه شوید.

 

علی نعمتی بازدید : 30 سه شنبه 18 آذر 1399 زمان : 11:37 نظرات (0)

 

See the source image

بیماری های لثه

چه چیزی برای التهاب لثه مفید است

 

وقتی دندان ها به درستی تمیز نشوند ، بقایای غذایی که روی آنها و بین آنها جمع می شود ، باکتری تولید می کنند. این رسوبات ، که ما آنها را پلاک باکتریایی می نامیم ، علت اصلی پوسیدگی دندان و التهاب لثه است و در اثر رسوب بزاق به مرور زمان ، گور تشکیل می شود.

 

میکروارگانیسم هایی که در پلاک باکتری رشد می کنند با تجزیه مواد غذایی شیرین اسید تولید می کنند. و این اسید دندان را می خورد ، از یک منطقه کوچک شروع می شود و بزرگتر می شود.

 

اولین علامت التهاب لثه خونریزی در لثه است. با رنگ ، بدشکلی و بوی بد دهان در لثه مشهودتر می شود. از دست دادن دندان ناشی از التهاب لثه بسیار بیشتر از از دست دادن دندان ناشی از پوسیدگی است.

اول از همه ، لازم به ذکر است که لثه های سالم رنگ صورتی روشن دارند. محکم به دندان و استخوان چسبیده و ظاهری روشن - خشن شبیه پوست پرتقال داشته باشد.

 

علائم بیماری لثه:

اولین و مهمترین علامت بیماری لثه خونریزی لثه است. لثه های سالم خونریزی ندارند.

اگر تورم و قرمزی در لثه وجود دارد ،

در صورت وجود رکود در لثه و حساسیت بر روی سطوح ریشه در معرض آن

اگر در لبه های لثه یا بین دندان ها مناطق سیاه ایجاد شده باشد ،

اگر بین دندان ها و لثه ها التهاب وجود دارد ،

اگر لرزش ، کشیدگی و باز شدن بین دندان ها وجود داشته باشد ،

اگر بوی بد دهان مداوم باشد.

باید قبل از اینکه خیلی دیر شود توسط دندانپزشک معاینه شود.

چه عواملی باعث بیماری لثه می شوند؟

علت اصلی بیماری لثه ، یک لایه شفاف چسبنده به نام پلاک باکتریایی است که محکم به دندان می چسبد. با تراشیدن ناخن روی دندان ها می توانید متوجه پلاک شوید. یک میلی گرم صفحه حاوی بین 200 تا 500 میلیون باکتری است. علاوه بر این ، عوامل زیر بر سلامت لثه شما تأثیر می گذارند.

 

 

طبق تحقیقات انجام شده عوامل ژنتیکی ، یک استعداد ژنتیکی به میزان 30٪ وجود دارد. علاوه بر این ، با مراقبت های ضعیف دهان و دندان ، احتمال ابتلا به بیماری لثه 6 برابر افزایش می یابد. اگر در خانواده فردی با مشکلات لثه وجود دارد ، قطعاً باید توسط متخصص لثه معاینه شوید.

سیگار کشیدن همانطور که همه ما می دانیم ، سیگار کشیدن باعث بسیاری از بیماری های مهم مانند سرطان ، بیماری های ریوی و قلبی می شود. جدا از همه این موارد ، برای مخاط دهان و لثه نیز بسیار مضر است. باعث نرمی لثه ها و ایجاد بیماری های لثه می شود.

استفاده از داروها قرص های ضد بارداری ، ضد افسردگی ها ، داروهای قلب بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می گذارند. بنابراین ، اگر از یکی از این داروها استفاده می کنید ، لطفاً به دندانپزشک خود هشدار دهید و به بهداشت دهان و دندان خود توجه ویژه ای داشته باشید.

تغییرات هورمونی در طی دوره های تغییرات شدید هورمونی مانند بارداری ، بلوغ ، یائسگی و قاعدگی ، باید توجه ویژه ای به بهداشت دهان و دندان خود داشته باشید. لثه های شما در این دوره ها حساسیت بیشتری خواهند داشت

استرس یکی از دلایل بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون بالا و سرطان و همچنین عوامل خطر بیماری لثه است. تحقیقات نشان داده استرس ، از جمله بیماری های پریودنتال ، مبارزه با عفونت را برای بدن دشوار می کند.

سفت یا خرد کردن دندان آنها با کاهش قدرت بین دندان و لثه باعث تخریب بافت پریودنتال می شوند. همچنین دلیل عقب رفتن لثه است

رژیم غذایی بد باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و در نتیجه ، مبارزه با عفونت ها از جمله عفونت لثه دشوار می شود

بیماری دیابت و قند بیماران دیابتی در گروه پر خطر برای عفونت پریودنتال (لثه) قرار دارند. آنها قطعاً باید چک لثه به طور معمول انجام دهند و توجه ویژه ای به بهداشت دهان و دندان خود داشته باشند.

پر شدن تاج ها و پل ها روی لثه ها باعث بروز مشکلاتی در لثه ها می شود.

دندانها و لثه های سالم

اگر پلاک باکتری برداشته نشود ، سفت شده و رسوباتی به نام تارتار ایجاد می شود. سموم (مواد مضر) تولید شده توسط باکتری های موجود در پلاک به لثه ها آسیب می رسانند. سموم بافت های حمایت کننده اطراف لثه ها را می شویند ، از دندان دور می شوند و پلاک های باکتریایی بیشتری در جیب های پریودنتال تشکیل شده تجمع می یابد. با پیشرفت بیماری پریودنتال ، جیب ها عمیق تر می شوند. پلاک باکتریها به سطوح ریشه ای دندان ها می چسبد. تکیه گاه استخوانی دندان ها از بین می رود و دندان های درمان نشده شروع به لرزیدن و در نهایت بیرون آمدن می کنند.

 

علی نعمتی بازدید : 42 پنجشنبه 13 آذر 1399 زمان : 9:28 نظرات (0)

 

See the source image

درمان کانال ریشه

 

سلام ، امروز ما در مورد سوالاتی که در مورد درمان کانال ریشه به ما صحبت خواهیم کرد.

 

عصب کشی ریشه چیست؟

 

این سوال یکی از رایج ترین مباحث است. درمان کانال ریشه فرآیند برداشتن پالپ داخل دندان شما و سپس پر کردن آن قسمت و ترمیم مجدد آن است. اگر پوسیدگی در قسمت سفید بالایی و قسمت زرد دندان باشد ، دندان را با پر کردن درمان می کنیم. این یک روش بسیار معمول است. با این حال ، کبودی گاهی اوقات می تواند خیلی سریع پیشرفت کرده و به پالپ برسد. در چنین مواردی ، ممکن است لازم باشد  که درمان کانال ریشه را انجام دهیم.

 

هنگام انجام درمان ریشه چه کاری انجام می دهیم؟

 

به عنوان مثال ، اگر پوسیدگی به سرعت پیشرونده به پالپ برسد و ما سعی کنیم آن را فقط با درمان ترمیم درمان کنیم ، نمی توان از درد دندان جلوگیری کرد. نه تنها باعث درد می شود ، بلکه می تواند باعث ایجاد درد و آبسه جدی در صورت شما شود. روند ما تمیز کردن پوسیدگی و رسیدن به تفاله است ، ما تفاله را می گیریم و آن قسمت را با پر کردن مواد خاص پر می کنیم. در همین حال ، قطعاً بی حسی را به بیمار اعمال می کنیم و اطمینان حاصل می کنیم که بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند زیرا درمان کانال ریشه یک روش بسیار دردناک است. به همین دلیل ما می خواهیم بیمار با استفاده از بی حسی دردی احساس نکند.

 

آیا می توان درمان ریشه دندان را برای همه دندان ها انجام داد؟

 

بله ، روی همه دندان ها قابل انجام است. دندانهای قدامی ، دندانهای خلفی ، دندانهای عقل را می توان عصب کشی کرد.

 

آیا این روند یک فرآیند طولانی است؟

 

ما معمولاً درمان کانال ریشه را در یک جلسه به پایان می رسانیم. دلیل این امر از بین بردن وضعیتی است که باعث ایجاد عفونت در کانال شود. باید تمیز شود و خیلی خوب پر شود. اگر این کارها در یک جلسه انجام شود ، میزان موفقیت بسیار زیاد است. با این حال ، اگر بیمار ما آبسه در دندان داشته باشد ، در صورت تورم ، ما می توانیم درمان کانال ریشه را در چندین جلسه در چنین مواردی توزیع کنیم. این امکان را برای بیماران ما فراهم می کند تا درد خود را کاهش دهند و از احساس درد مجدد آنها جلوگیری کنند.

 

آیا درمان های عصب کشی ریشه دائمی هستند؟

 

بله ، این یک درمان دائمی است. درمان کانال ریشه باعث می شود دندان در دهان بماند و عملکردهای طبیعی خود را انجام دهد. اگر به شما مولار ماده باشد می توانید غذا بخورید و اگر در دندان های جلویی قرار دارد به شما امکان می دهد بدون کشیدن دندان از نظر زیبایی در محل خود باقی بماند.

آیا درمان کانال ریشه یک روش پرهزینه است؟

 

درمان کانال یک روش پرهزینه نیست. اگر درمان کانال ریشه را روی آن دندان انجام ندهیم ، باید آن را بکشیم. ما باید شکاف موجود در آن ناحیه را با ایمپلنت یا یک پل با پشتیبانی از دندانهای مجاور پر کنیم ، و این روشها بسیار هزینه تر از درمان کانال هستند. بنابراین ، با استفاده از درمان کانال ریشه ، هزینه را به حداقل می رسانیم.

 

در چه سنی می توان درمان ریشه را انجام داد؟ آیا می توان از آن در سنین جوانی و پیر استفاده کرد؟

 

درمان ریشه می تواند از 8 سالگی در تمام سنین و دندان ها انجام شود.

 

آیا درمان دندان ریشه در دندان های عقل قابل انجام است؟

 

بله ، درمان کانال ریشه را می توان روی دندان عقل نیز انجام داد. اگر یک پل روی دندان عقل از قبل ساخته شده وجود داشته باشد و پوسیدگی رخ داده باشد ، البته می توان درمان کانال ریشه را انجام داد. در حالی که درمان کانال در دندانهای جلو با 1 کانال می تواند به پایان برسد ، تعداد این کانال ها در دندان های پشتی می تواند تا شش کانال افزایش یابد و ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. بنابراین ، درمان کانال ریشه در قسمت پشت دهان کمی بیشتر به طول می انجامد.

 

علی نعمتی بازدید : 38 دوشنبه 03 آذر 1399 زمان : 16:55 نظرات (0)

 

See the source image

چرا عمل طراحی لبخند اجرا می شود؟

 

زیبایی لبخند چیست؟

 

زیبایی لبخند در واقع مفهومی است که با زیبایی دندان در ارتباط است. برنامه هایی که به نام زیبایی لبخند انجام می شود ، همچنین فرایندهای رفع نقص ساختاری یا بعدی در اشیایی است که در طول لبخند برجسته می شوند. این دندانهای جلویی هستند که در هنگام لبخند بیشتر دیده می شوند. بنابراین ، دندانهای جلویی عناصری هستند که بیشترین تأثیر را در زیبایی لبخند دارند.

 

افرادی که نقایص دندانی دارند و از نظر زیبایی و حساسیت بالایی دارند ، به ویژه خانم ها ، هنگام خندیدن باید دهان خود را ببندند. تلاش برای پنهان کردن نقص دندان می تواند این افراد را حتی در یک لبخند راحت رنج دهد.

 

عناصر تشکیل دهنده زیبایی لبخند کدامند؟

 

عواملی که زیبایی لبخند را تشکیل می دهند صورت ، لب ها ، دندان ها و لثه ها هستند. هماهنگی صورت و دندان ها در هنگام لبخند زدن تصویری سالم ایجاد می کند. ترازبندی مناسب و متعادل دندان ها ، ساپورت هایی که از لب ها و گونه ها ایجاد می شود ، عدم نقص در بسته شدن و آراستگی خوب برای سلامتی دندان ها و لبخند سالم بسیار مهم است. عواملی مانند شکل لب ، شکل صورت و رنگ پوست هنگام لبخند زدن فرد نیز در ایجاد زیبایی لبخند موثر است.

 

مشکلات ارتوپدی و یا ارتودنسی مانند همپوشانی دندان ها ، ازدحام دندان ها ، اختلالات عدم تغییر جهت ، اختلالات فک در کاهش زیبایی زیبایی لبخند موثر است. پوسیدگی دندان ها ، زردی یا تغییر رنگ دندان ها ، بیماری های لثه نیز بر زیبایی لبخند تأثیر منفی می گذارد.

 

 

درمان در طراحی لبخند

 

قبل از شروع درمان ، ناراحتی بیمار به طور کامل تشخیص داده می شود. نوع درمان با توجه به فرم صورت ، سن و انتظارات بیمار تعیین می شود. زیبایی لبخند به شکل صورت ، جنسیت ، سن و محیط فرهنگی اجتماعی که فرد در آن قرار دارد، بستگی دارد.

در طراحی لبخند موارد زیر ارزیابی می شود:

1. دندان های شخصی که در هنگام لبخند قابل مشاهده هستند

2. تقارن لثه

3. ترتیب دندان ها و فاصله بین آنها

4. محور دندان

5. پیکربندی لبه

6. خط لب پایین

7. اندازه دندانهای قابل مشاهده ، نسبت ابعاد ، بافت سطح و فرمهای دندان ، رنگ دندان ، پشتیبانی و تماس دندانها با لبها

8. شرایط بسته شدن فک بالا و پایین ،

 

طراحی لبخند فرایندی است که در آن پزشکی و هنر در کنار هم اعمال می شوند. درمان نقص ساختاری یا عملکردی باید در زیبایی لبخند در اولویت باشد. نقص هایی که فقط از لحاظ ظاهری تشکیل شده اند بعداً بروز می کنند. زیرا برای یک زندگی سالم مهم است که اندام ها عملکرد خود را بدون نقص انجام دهند.

 

در بالا ذکر کردیم که زیبایی دندان بیشترین کمک را به زیبایی لبخند می کند. در آن صورت ، درمان در طراحی لبخند از درمان لثه شروع می شود.

 

درمان ارتودنسی: اگر ازدحام و شلوغی در دندان ها وجود داشته باشد ، درمان ارتودنسی برای بیمار اعمال می شود. درمان ارتودنسی را می توان در هر سنی انجام داد. اگرچه با توجه به اندازه مشکل در دندانها متفاوت است ، اما معمولاً یک درمان طولانی مدت است.

 

درمان عملکردی: اگر در ساختار فک مشکلی مانند پیشرفت فک بالا یا عقب ماندگی فک پایین وجود داشته باشد و رشد بیمار هنوز به پایان نرسیده باشد ، درمان عملکردی انجام می شود. این درمانی است که برای اطمینان از عملکرد صحیح استخوان های درمانی عملکردی و استخوان جمجمه در بیماران کودک استفاده می شود. برای این امر ، والدین باید فرزندان خود را از نظر چنین نقصی معاینه کنند ، اگر مشکلی وجود دارد ، باید در سن رشد مداخلات لازم انجام شود.

 

روکش ها: بیشترین استفاده را از روکش های لمینت در زیبایی لبخند دارند. روکش لمینت از سرامیک بسیار نازک (0.3 - 0.5 میلی متر) تشکیل شده است که فقط روی سطح جلوی دندان چسبانده می شوند. روکش لمینت به برش دندان بسیار کمی نیاز دارد. سرامیک ها را می توان در رنگ های دلخواه انتخاب کرد. از آنجا که این نوع پوشش بسیار نازک است ، به دلیل ویژگی های آن از جمله عدم نیاز به ایجاد تراش بر روی بافت مینا ، ترجیح داده می شود ، این ماده حاوی فلز نیست و زیبایی را برای تصویر فراهم می کند که به دلیل انتقال نور از دندان های واقعی قابل تشخیص نیست.

 

درمان لثه: لثه های سالم ظاهری توده ای مانند پوست پرتقال دارند که دندان را محکم احاطه کرده است. ساختار سالم لثه عامل مهمی است که زیبایی لبخند را در افرادی که در هنگام لبخند لثه دیده می شوند ، کامل می کند.

 

اولین درمان بیماری لثه با برداشتن پلاک ها و سازندهایی به نام تارتار روی دندان آغاز می شود. این فرآیند نه تنها به دندان زیبایی می بخشد ، بلکه باعث می شود باکتری های ایجاد کننده التهاب در لثه نیز از بین برود. در بیماری های پیشرفته لثه ، افتادگی لثه نیز دیده می شود و ممکن است نیاز به جراحی باشد. موثرترین راه پیشگیری و درمان بیماریهای لثه مراقبتهای روزانه و صحیح دهان و دندان است. تنها راه مراقبت از دهان و دندان مسواک زدن است.

 

بلیچینگ: فرآیند سفید کردن دندان ها بدون تارتار یا لکه با دستگاه ها و آماده سازی های خاص است. می توان آن را در یک جلسه انجام داد. مردم همچنین می توانند این کار را در خانه با وسایل شخصی خود انجام دهند.

 

درمان پروتز: پروتز وسیله ای است که برای تأمین عملکرد اندامهایی که قادر به کار نیستند استفاده می شود. به طور گسترده ای در دندانپزشکی استفاده می شود.

با درمان پروتز دندان ، سعی در بازیابی هر دو عملکرد دندان واختلال گفتاری است.

 

مراقبت از دهان:

این شامل یک سری برنامه های کاربردی است که باید روزانه انجام شود. این موارد عبارتند از: خوردن غذاهای مفید ، پرهیز از نوشیدنی های گازدار ، ، مسواک زدن صحیح ، نخ دندان ، شستشوی دهان

با 5-10 دقیقه مراقبت روزانه از دندان ، می توانیم لثه و دندان خود را در شرایط سالم نگه داریم. برای این منظور باید به رژیم غذایی سالم ، مصرف میوه هایی مانند سیب و گلابی و مصرف سبزیجات خام مانند جعفری ، هویج ، گل کلم و خیار توجه کنیم. علاوه بر این ، لازم است تا حد امکان از مصرف قهوه ، چای ، نوشیدنی های گازدار، غذا و نوشیدنی هایی که باعث لک شدن دندان می شوند خودداری کنید.

 

مسواک زدن صحیح دندان حدود 2 دقیقه طول می کشد. در مسواک زدن باید تمام سطح دندان ها مسواک زده شود و برای مسواک زدن بین دندان ها باید از برس متوسط ​​استفاده شود. هنگام مسواک زدن نباید زبان و لثه را فراموش کرد. نخ دندان به شما کمک می کند ذرات غذا و پلاک باکتریایی بین دندان ها را پاک کنید.

راه دیگر مراقبت از دهان و دندان ، دهان شویه است که راهی بسیار آسان است. این فرآیند فقط با آب یا با آب نمک یا دهان شویه های های ویژه ای که برای این منظور تولید می شوند قابل انجام است.

 

در چند جلسه طراحی لبخند به پایان می رسد؟

 

درمان طراحی لبخند به محل بیماری بستگی دارد. اگر اختلال زیبایی به دلایلی مانند شلوغی دندان ایجاد شده باشد ، این وضعیت نیاز به درمان ارتودنسی دارد. ممکن است چندین سال طول بکشد. همانطور که در بالا ذکر شد ، این روش درمانی یک درمان طولانی مدت است. علاوه بر این ، روش های درمانی وجود دارد که برای رفع نقص ساده زیبایی در یک جلسه پایان می یابد. کمی به خواسته فرد بستگی دارد. پس از اطلاعات دقیق داده شده به بیمار، فرد باید خودش تصمیم بگیرد.

 

 

 

علی نعمتی بازدید : 32 چهارشنبه 28 آبان 1399 زمان : 12:54 نظرات (0)

 

 

 

 

پر کردن دندان

بیشترین روش مورد استفاده در درمان دندان پر کردن آن است. پر کردن به دلیل پوسیدگی ، شکستگی ، تغییر رنگ یا تغییر شکل مادرزادی انجام می شود. با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر ، روش های پر کردن بسیاری توسعه یافته است. در حالی که در گذشته فقط از آمالگام استفاده می شد ، امروزه روش هایی مانند کامپوزیت ، پر کردن سرامیک منبت کاری و تکنیک CAD-CAM به طور گسترده ای گسترش یافته است. مواد پر کننده نمی توانند مستقیماً به دندان بچسبند. برخی از مواد برای ایجاد اتصال و آب بندی بین دندان و ماده پر کننده استفاده می شود. این مواد اطمینان حاصل می کنند که پرکننده دوام بیشتری دارد و بیمار مشکلی را تجربه نمی کند. با این حال ، نمی توان از همه مواد پر کننده به اندازه دلخواه استفاده کرد. به دلایل مختلف نامطلوب شکسته یا  می افتد.

 See the source image

مراحل پر کردن کلاسیک چیست؟

اول از همه ، پوسیدگی دندان تمیز می شود.

سپس قسمت سالم دندان به فرم مناسبی برای پر شدن آورده می شود.

برای این منظور ، قطعات نازک با خطر شکستگی بالا اصلاح می شوند.

سپس ، مواد کمکی استفاده می شود تا پر کردن بتواند روی دندان بماند.

مواد پرکننده بر روی بافت های آماده شده دندان قرار می گیرد.

در آخر ، اطمینان حاصل شود که پرکننده با دندان سازگار است و در ایده آل ترین شکل برای جویدن استفاده شده است.

چرا دندان پر شده می افتد؟

اگر در هنگام پر کردن هیچ ماده اتصال دهنده ای بین دندان و ماده پر کننده استفاده نشود.

بزاق یا مواد غذایی باقیمانده به محلی که پوسیدگی در هنگام پر شدن پاک شده است ، فرار کند

ماده پر کننده نتواند به درستی با دندان سازگار شود

درمان قبل از بهبود کامل مواد پر کننده کامل شود

برجستگی هایی در فیلر باقی مانده باشد که باعث گیر افتادن آن روی زبان یا غذا شود.

مواد سخت مانند دندان پر شده و پوسته فندق شکسته شود

پر کردن دندان ممکن است آسیب ببیند یا حتی به طور کامل از بین برود.

 

آیا پوسیدگی دندان باعث از بین رفتن قسمت پر شده می شود؟

اگر پر كردن دندان بدون تمیز كردن خوب پوسیدگی انجام شود یا ماده ای مانند بزاق یا خون روی پایه پر كردن باقی مانده باشد ، ممكن است دوباره پوسیدگی ایجاد شود. با این حال ، هرچه ساختار دندان هنگام حرکت به سمت کانال ضعیف می شود ، پوسیدگی تشکیل شده به سمت کانال های دندان حرکت می کند. در نتیجه این ، پر کردن از بین نمی رود. با این حال ، کبودی که به کانال می رسد ، باعث احساس درد شدید در بیمار می شود.

 

علائم افتادن پرکننده

درد در دندان

احساس درد در نتیجه سقوط پر کردن

شکستن دیواره های پشتیبانی نشده دندان

وقتی پرکننده در حال افتادن است چه باید کرد؟

هنگامی که پدیده پرکننده در حال افتادن ، خطراتی مانند درد و شکستن قسمت های پشتیبانی نشده دندان وجود دارد. به منظور از بین بردن این خطرات در اسرع وقت ، باید پر کردن دوباره با مراجعه به دندانپزشک انجام شود. در دوره زمانی که به دندانپزشک مراجعه نمی کنید ، نباید با دندان که پر کردن آن افتاده است عمل  جویدن را انجام داد.

 

پر کردن دندان با درمان کانال ریشه گاهی مستقیم یا گاهی روی دندان قرار می گیرد. دندانهایی که مستقیماً ساخته می شوند و هنوز زنده هستند ، به تأثیرات خارجی حساس هستند. از آنجا که لایه محافظ خارجی این دندان ها برداشته می شود ، در صورت افتادن پر شدن ، درد در لایه های حساس داخل آن ایجاد می شود. مهمترین دلایل حساسیت در لایه های داخلی ، نوشیدنی های گرم و سرد است. در مورد پركردن هاي حاصل از درمان كانال ريشه وضعيت متفاوت است. از آنجا که در طی درمان کانال ریشه اعصاب دندان برداشته می شود ، این دندان بی حس می شود. از طرف دیگر ، دندان های بی حس با اثر گرم یا سرد هیچ دردی ندارند.

 

پر کردن موقت

در بعضی موارد ، پر کردن موقت روی دندانهای مشکل دار اعمال می شود. به عنوان مثال ، اگر آماده سازی پرکننده دائمی مدت زمان زیادی طول بکشد یا درمان کانال ریشه هنوز به پایان نرسیده باشد ، می توان مواد پر کننده موقت را قرار داد تا بیمار رنج نبرد و باقی مانده مواد غذایی در قسمت داخلی دندان پر نشود. این مواد نسبت به سایر پر کننده ها با دوام تر و آسان تر پاک می شوند. اگر پر کردن های موقت قبل از قرار بعدی افتاده باشد ، بیمار باید مستقیماً به دندانپزشک مراجعه کند و پر کردن موقت را دوباره انجام دهد. در غیر این صورت ، ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شود.

 

چگونه در صورت افتادن پرکننده درمان انجام دهیم؟

در صورت افتادن پر کردن ، ابتدا دندان مشکل دار بررسی می شود پس از افتادن پر کردن ، بررسی می شود که آیا دندان پوسیدگی یا شکستگی دارد. اگر مشکلی در دندان وجود نداشته باشد ، می توان به جای قطعه پر کننده در حال سقوط ، از همان ماده مکمل تهیه کرد. با این حال ، اگر تشکیل پوسیدگی جدیدی وجود داشته باشد ، ابتدا باید به درستی تمیز شود. سپس بیمار با یک پر کننده جدید پر می شود. اگر ماده پر کننده خطر سقوط مجدد زیاد باشد ، باید روش درمانی متفاوتی را امتحان کرد. برخی از این روش ها عبارتند از:

 

آماده سازی مستقیم تاج

در مرحله اول ، درمان کانال ریشه بر روی دندان و استفاده از پیچ های کمکی به نام post اعمال می شود ، سپس با استفاده از این پیچ های کمکی دندان روکش تهیه می شود.

 

 

 

 

 

علی نعمتی بازدید : 38 پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 16:59 نظرات (0)

 

See the source image

مواردی که باید بعد از پر کردن دندان در نظر گرفت

 

برخی از عوارض وجود دارد که می تواند پس از پر کردن دندان ایجاد شود. برخی از اینها اثرات عادی و مورد انتظار در طی چند روز است. برخی از آنها اثراتی هستند که ادامه می یابند در حالی که باید اثر خود را از دست بدهند و باید توسط دندانپزشک درمان شوند.

 

اثرات احساس شده پس از پر کردن دندان ممکن است بسته به سلامت دهان و دندان بیمار و نوع مداخله انجام شود. این تأثیرات می توانند همانطور که انتظار می رود ایجاد شوند و یا اتفاقات غیر منتظره ای رخ دهند. در مقاله ، سعی خواهیم کرد درمورد تأثیراتی که حداکثر ظرف مدت یک هفته اثر خود را از دست می دهند و اینکه برای این اثرات چه کاری می توان انجام داد ، صحبت کنیم.

عوارض جانبی پس از پر کردن دندان

دندانپزشکان معمولاً قبل از پر کردن ، اطراف دندان را بی حس می کنند. بنابراین بیمار چه در حین انجام عمل و چه بعد از آن به مدت 1-2 ساعت احساس بی حسی می کند. با این حال ، پس از از دست دادن اثر این بی حسی موضعی ، ممکن است برخی احساسات ناراحت کننده پس از پر کردن دندان تجربه شود. این ها را می توان به صورت زیر لیست کرد:

 

احساس درد هنگام تنفس یا مصرف نوشیدنی های سرد و گرم ، به ویژه در هوای سرد احساس می‌‌شود.

حساسیت در لثه ها.

درد هنگام دندان قروچه.

درد هنگام غذا خوردن ، مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن.

احساس این تأثیرات می تواند ناشی از عوامل مختلف باشد. درمان های دندانپزشکی باعث آسیب منطقه ای می شود. واکنش ساختارهای آسیب دیده مانند بافت نرم ، بافت های سخت اطراف و اعصاب دندان متفاوت است. برخی از افراد در موضع بیهوشی نیز درد موضعی را تجربه می کنند. برخی ناراحتی ها ممکن است نشان دهنده عملکردهای ناقص یا نادرست انجام شده در حین عمل باشد. اگر درد یا حساسیت پس از پر شدن دندان بیش از زمان مورد انتظار ادامه یافت ، مشورت با دندانپزشک مفید است. به دستورالعمل های پزشک خود در مورد درمان توجه کنید.

 

دلایل عوارض جانبی پس از پر کردن دندان

عوارض جانبی مانند حساسیت ، درد و اختلافی که هنگام بستن دندان احساس می شود ، همه دلیل دارند. درد و حساسیت ناشی از ضربه در بافت های اطراف در طی 7-10 روز از بین خواهد رفت. پس از درمان کانال ریشه ، ممکن است حساسیتی که در هنگام گاز گرفتن ایجاد می شود ، مدتی طول بکشد. پزشک شما پاسخ واضح تری در این زمینه خواهد داد. بیایید اکنون نگاهی به این موارد بیندازیم.

 

پالپیت

دندانپزشک قبل از شروع مراحل پر کردن ، قسمت پوسیده دندان را تمیز کرده و از بین می برد. در کبودی های عمیق که بسیار نزدیک به عصب هستند ، اگر نیاز به درمان کانال ریشه مشخص نباشد ؛ سعی می شود با پر کردن نگهداری شود. ممکن است التهاب پس از این روش در برخی از بیمارانی که این التهاب را دارند بهبودی نیابد ، ایجاد شود. به این پالپیت می گویند. همچنین ، عفونت می تواند با تمیز کردن ناکافی رخ دهد. پالپیت نوعی عفونت در ریشه دندان است و با جیب چرک نمایان می شود.

 

دو نوع پالپیت وجود دارد. یکی از انواع حساسیت دندان در آن است اما تورم و عفونت از بین می رود. در نوع دیگر ، نوعی است که در آن عفونت ادامه دارد. در این موارد ، درمان کانال ریشه مورد نیاز است.

 

درد هنگام گاز گرفتن

بعد از درمان کانال ریشه ، برخی از حساسیت ها در صورت گاز گرفتن توسط دندان درمان شده طبیعی است. به خصوص 2 روز اول پس از جلسه درمان شدیدتر است. با گذشت زمان ، باید درمان شود. اگر بعد از مدت ها از بین نرفت ، با پزشک خود مشورت کنید.

 

در بعضی موارد ممکن است دندان پر شده از دندان های دیگر بیشتر باشد. این می تواند باعث فشار بیشتر بر روی دندان ها و درد هنگام غذا خوردن شود. اگر ارتفاع وجود دارد حتی ترک خوردگی درزگیر نیز امکان پذیر است. در چنین مواردی باید با دندانپزشک مشورت شود.

 

واکنش آلرژیک

حساسیت بعد از پر شدن دندان ممکن است در اثر واکنش آلرژیک برای برخی از بیماران ایجاد شود. اگر علائمی مانند قرمزی اضافی ، خارش در اطراف پر شدن دندان وجود داشته باشد ، احتمال واکنش آلرژیک زیاد است. در چنین شرایطی مشاوره با دندانپزشک مفید است.

مواردی که باید بعد از پر کردن دندان در نظر گرفت

سوالات متداول پس از پر کردن دندان ، در مورد غذاهایی است که بیماران می توانند و نمی توانند بخورند. در صورت استفاده ازبی حسی ، توصیه می شود تا از بین رفتن اثر بیهوشی چیزی نخورید. گاز گرفتن لب ، گونه و شکستگی دندان به دلیل بی حسی مشاهده شده است . به عنوان مثال ، اگر از مواد پرکننده کامپوزیت استفاده شود ، می توان غذا را اندکی پس از پر کردن خورد. سختی آن با گذشت زمان تغییر نخواهد کرد.

در مواردی مانند اتصال دندان ، ممکن است از شما خواسته شود که 1-2 ساعت غذا نخورید تا چسب سفت شود. دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

جدا از اینها ، می توان از روشهای زیر برای از بین بردن حساسیت دندان استفاده کرد:

مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی ، مانند ایبوپروفن

از مصرف غذاها و نوشیدنی های اسیدی مانند پرتقال ، نارنگی و گریپ فروت خودداری کنید

به جای طرف پرکننده ، از طرف دیگر دهان استفاده کنید.

اگر این عوارض جانبی که پس از پر کردن رخ می دهد طولانی شود ، مشورت با دندانپزشک از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

علی نعمتی بازدید : 32 پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 16:49 نظرات (0)

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 208
  • بازدید سال : 2,100
  • بازدید کلی : 6,712