loading...

لبخند زیبا

روکش لمینت ، قدرت لامینا در طراحی لبخند زیبایی

روکش دندان لمینت چیست؟ چرا استحکام لایه در طراحی لبخند زیبایی شناختی مهم است؟ در این مقاله ، ما روش های روکش دندان را که مطابق با ساختار دهان و صورت شما طراحی شده است ، بررسی می کنیم و به شما امکان می دهد به لبخند رویاهای خود برسید.

 

طراحی لبخند زیبایی چیست؟

طراحی لبخند زیبایی یکی از مفاهیمی است که اخیراً به طور مکرر در دندانپزشکی شنیده ایم. علاوه بر تولید راه حل برای مشکلات داخل دهانی ، به مطالعاتی با هدف ایجاد ساختار دهان / دندان با ظاهری زیبا ، که در زمینه دندانپزشکی اعمال می شود ، طراحی لبخند زیبایی گفته می شود. درمان روکش دندان لمینت یکی از مهمترین کاربردهای طراحی لبخند زیبایی است.

روکش دندان لمینت چیست؟

روکش لمینت روند نصب روکش دندان سرامیکی روی دندان است. از آنجا که ماده مورد استفاده به صورت لمینت است ، به آن "روکش لمینت" می گویند. بعد از این روش ، فرد ساختار دندان سالم پیدا می کند و در عین حال لبخند زیبایی زیبایی دارد.

روکش دندان Lamina چیست؟

روکش لمینت همچنین با نام "روکش دندان لامینا" یا "سرامیکی لامینا" شناخته می شود. لایه های لمینت مانند برای پوشاندن دندانهای قدیمی پس از درمان ساخته می شوند. ساختارهای دندانی بیمارانی که تحت درمان لبخند زیبایی هستند از قبل اندازه گیری شده و لمینت ها با توجه به این اندازه گیری ها تهیه و روی دندان ها ثابت می شوند.

روکش لمینت سرامیکی ترجیح داده می شود زیرا ماده ای نزدیک به ظاهر دندان های سالم و سفید است. در کنار ظاهر طبیعی ، روکش های دندانی سرامیکی بسیار با دوام شناخته می شوند. کسانی که در دندانهایشان ترک دارند ، در تراز دندانها شکاف دارند ، در دندانهایشان تغییر رنگ ایجاد می شود و بیماران با اندازه های مختلف دندان می توانند با آرامش خاطر روکش لامینا داشته باشند.

روکش دندان لمینت چگونه ساخته می شود؟

درمان روکش دندان لمینت فرایندی است که می تواند در جلسات خاص پس از معاینه و اندازه گیری پزشک انجام شود. در ابتدای درمان ، اول از همه ، سطوح دندان تمیز می شود و مقدار مشخصی از لایه از سطح دندان برداشته می شود. در بعضی از روش های درمانی ، ممکن است بدون نیاز به تمیز کردن ، مستقیماً اعمال شود. روند آماده سازی سطح دندان برای روکش معمولاً بدون درد و بدون درد است.

ساختار دندان بیمار پس از قالب گیری یا تصویربرداری با دستگاه های خاص به رسانه های دیجیتال منتقل می شود. اندازه گیری های انجام شده به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود. در اینجا ، مواد پوشاننده لمینت مناسب برای بیمار تولید می شود و مرحله دوم درمان آغاز می شود. روش های موقت دندان سازی روکش به طور کلی برای جلوگیری از بروز مشکلات در زندگی روزمره بیمارانی که منتظر روند تولید هستند ، اعمال می شود.

بعد از آماده شدن مواد روکش لمینت ، با مواد خاصی روی دندان های بیمار چسبیده می شود. اول از همه ، سازگاری روکش بررسی می شود. اگر مکان هایی وجود داشته باشد که باید اصلاح شوند ، توسط دندانپزشک اصلاح می شود و روکش دندان نهایی می شود.

درمان دندانپزشکی لامینا معمولاً بدون درد است ، بنابراین از بیهوشی استفاده نمی شود. با این حال ، در صورت لزوم ، می توان به افرادی که مشکلات دندانی بیشتری دارند ، بیهوشی داد. برای تسکین دردهای خفیف بعد از عمل ، پزشک ممکن است مسکن استفاده کند.

چرا درمان لامینای دندان سرامیکی

لامینا پرکاربردترین ماده روکشی است زیرا به رنگ دندان طبیعی می دهد. روکش های دندانپزشکی لمینت تهیه شده برای کسانی که می خواهند لبخندی طبیعی و چشمگیر داشته باشند ، می توانند پس از یک فرآیند برش آسان ، روی سطح دندان بچسبند. روکش دندان لمینت لامینا ماده ای بادوام است و به راحتی لک نمی شود.

مواردی که باید بعد از روکش دندان لمینت در نظر گرفت

کاربرد لمینت به طور متوسط ​​2 تا 5 جلسه طول می کشد. نکات مهمی وجود دارد که بیماران باید پس از درمان به آنها توجه کنند. اول از همه ، مراقبت از دهان و دندان پس از روکش بسیار مهم است. مسواک زدن دو بار در روز ، استفاده از دهان شویه و استفاده از نخ دندان در صورت لزوم مفید خواهد بود.

پس از اقدامات مانند روکش دندان لمینت و طراحی لبخند زیبایی ، لازم است که در دوره های تعیین شده توسط پزشک به کنترل ها بروید. برای کسانی که دارای روکش دندان لمینت هستند ، مهم است که از برخی عادت های مضر مانند گاز گرفتن ناخن یا دندان ساییدن دور باشند. اگر چنین مشکلاتی دارید ، می توانید به پزشک خود بگویید و از دستگاه های پیشگیری استفاده کنید. هنگامی که مراقبت انجام می شود ، می توان از روکش دندان لمینت استفاده کرد بدون اینکه آسیب ببیند. روکش دندان لمینت نیازی به تجدید ندارد مگر اینکه مشکلی پیش بیاید.

ما سعی کردیم نکات مهمی را که باید در مورد روکش دندان لمینت در نظر گرفته شود توضیح دهیم. برای یافتن راه حل برای مشکلات جسمی دندان ها و یا داشتن لبخند بهتر می توانید از دندان های لمینت و روش های لبخند زیبایی استفاده کنید.

علی نعمتی بازدید : 41 چهارشنبه 02 تیر 1400 زمان : 11:23 نظرات (0)

آیا به جای دندان مولر کشیده شده دندان جدیدی بیرون می آید؟ چرا دندان های آسیاب کشیده می شوند؟ مولرها در چه سنی تشکیل خود را تکمیل می کنند؟ در این صفحه ، آنچه شما باید در مورد عملکرد مولار و درمان دندان مولر بدانید را بررسی می کنیم.

 

کدام دندان ها ، دندان مولر می باشد؟

بیایید سعی کنیم قبل از این سوال که آیا دندان جدید به جای دندان مولر خارج می شود ، مولار و عملکرد آن در دهان را مختصر توضیح دهیم.

دندان مولر دندان هایی به نام دندان نیش است که در پشت دندان های دندان نیش یا چشم قرار دارد. سه دندان مولر و دو دندان پره مولر در یک نیم چانه وجود دارد. تعداد کل دندان های مولر در فک ها ده عدد است.

چه زمانی دندان های مولر دائمی رشد می کند؟

دندان های مولر دائمی با فوران اولین دندان مولر شروع می شوند. دندان های دائمی در انسان معمولاً از پنج یا شش سالگی شروع به شکل گیری می کنند و با شروع دندان های بزرگسالی با شروع بیست سالگی دندان های آنها تکمیل می شود. بنابراین ، در مجموع 32 دندان ، 16 دندان در فک پایین و 16 دندان ، دائمی می شوند.

دندان های آسیاب برای تشکیل دندان های دائمی بسیار مهم هستند. اولین دندانهای دائمی ، مولرها می توانند در کودکی قبل از ریزش دندانهای شیری تشکیل شوند. پس از افتادن دندانهای شیری ، دندان های ثنایا شروع به ظهور می کنند. این دوره معمولاً با دامنه سنی 7 تا 8 سال همزمان می شود.

دندان های مولر اول را نباید با دندان های شیری دیگر اشتباه گرفت زیرا در دوره اولیه ایجاد می شوند. دندان های آسیاب نقش مهمی در توانایی فرزندان ما در آسیاب غذا بازی می کنند.

مراقبت از دهان و دندان و مسواک زدن باید به درستی آموزش داده شود. به همین دلیل ، تصور اینکه یک دندان جدید به زمین آمیخته شود ، به دلیل اینکه با دندانهای شیری مخلوط شده است ، رفتار درستی نخواهد بود.

پرمولرها در کودکان در سن نه یا ده سالگی دائمی می شوند. به این موارد دندان پرمولر اول گفته می شود. تشکیل آنها پس از رویش دندانهای شیری مجاور شروع می شود. به پرمولرهای دیگر پرمولر دوم گفته می شود. این دندان ها در سن 10 یا 11 سالگی تشکیل می شوند.

بعد از دندان مولر اول ، دندان های دیگر که دندان های آسیای دوم نامیده می شوند ، از سن 12 سالگی شروع به شکل گیری می کنند. فوران دندان مولر سوم و دائمی شدن آن وضعیتی است که پس از دندان مولر دوم اتفاق می افتد. دندان های آسیای سوم که دندان عقل نامیده می شوند ، ممکن است 24 تا 25 سال طول بکشد.

چه زمانی دندان های آسیاب موقت رشد می کند؟

دوره دندان درآوردن در نوزادان ممکن است متفاوت باشد. به طور معمول ، دوره دندان درآوردن در نوزادان بین ماه های ششم و هفتم است. بعضی از نوزادان ممکن است زودتر دندان در بیاورند. در برخی از نوزادان ، ممکن است تشکیل دندان های موقتی تا 11-12 ماه یا بعد به تأخیر بیفتد.

نوزادان معمولاً تا سه سالگی 20 دندان موقت دارند. با این حال ، نامیدن این دندان های آسیاب صحیح نیست. دندانهای شیری تا زمان ظهور دندانهای آسیاب وجود دارد (معمولاً از 6 تا 7 سالگی). از شش یا هفت سالگی دندان های مولر دائمی و سایر دندان ها شروع به روییدن می کنند.

عملکرد دندان مولار چیست؟

مولرها چه کاری انجام می دهند؟ غذایی که با دندان های شکاف و دندانهای جلویی تماس پیدا می کند ، معمولاً با دندانهای پشتی آسیاب می شود. دندان های آسیاب دندان ساختارهایی هستند که وظیفه تجزیه و خرد کردن غذا را بر عهده دارند. بنابراین ، آنها اشکال مختلفی دارند و ساختار آنها دارای تورفتگی و برجستگی است که به سنگ زنی کمک می کند.

چرا دندان های آسیاب کشیده می شوند؟

دندان های مولر ما مکان هایی هستند که در آن شکل گیری پوسیدگی دندان بیشتر دیده می شود. دلیل این امر این است که باقیمانده های غذا به راحتی جمع شده و محیطی را برای تشکیل باکتری آماده می کنند. در افرادی که از روش های مراقبت صحیح استفاده نمی کنند ، پوسیدگی غیرقابل درمان می شود و عفونت ریشه دندان معمولاً اتفاق می افتد.

در مواردی که دندان های ساختار فک نمی توانند جایی پیدا کنند و در فک قرار نمی گیرند ، می توان از کشیدن دندان مولار استفاده کرد. اکثراً کشیدن دندان انجام می شود زیرا عفونت به کل دندان و ریشه دندان گسترش می یابد. در موارد غیر قابل ترمیم ، دندانهایی که دیده می شوند باید کشیده شوند.

درمان کانال ریشه مولی را می توان در مواردی که می توان ریشه دندان را نجات داد ، اعمال کرد. اینکه آیا دندان کشیده می شود یا درمانی مانند درمان کانال ریشه و کاشت فقط پس از معاینه و معاینه پزشک مشخص می شود.

مراقبت از دندان های مولر بسیار مهم است. دندان های آسیاب نقش زیادی در آسیاب و تجزیه مواد غذایی دارند. از آنجا که مولرها مستعد پوسیدگی هستند ، در قسمت های پشتی قرار دارند که دستیابی به آنها دشوار است ، استفاده از نخ دندان ممکن است علاوه بر مسواک زدن دندان نیز لازم باشد. روش هایی مانند دهانشویه از نظر مراقبت از دندان نیز مفید خواهند بود.

آیا به جای دندان مولر کشیده شده دندان جدیدی بیرون می آید؟

در افرادی که تشکیل دندان دائمی آنها به پایان رسیده است ، پس از کشیدن دندان های مولر ، تشکیل دندان جدید مشاهده نمی شود. به جای دندان مولر کشیده شده ، روشهایی مانند ایمپلنت یا پروتزهایی که دندانپزشک مناسب تشخیص می دهد ، باید انجام شود. در مواردی مانند ترک های مولر ، باید بدون تاخیر با پزشک مشورت شود و در صورت امکان ، ساختار مولار با درمان حفظ شود.

ما سعی کردیم با پاسخ به این سوال که آیا دندان جدید به جای دندان مولد خارج می شود یا خیر ، و به طور خلاصه نقش مولار و اهمیت آن را از نظر بهداشت دهان و دندان توضیح دهیم. عدم اهمیت لازم برای مراقبت از دندان ما مسیر را توصیه می کنیم و روزهای سالمی را برای شما آرزو می کنیم.

علی نعمتی بازدید : 24 یکشنبه 30 خرداد 1400 زمان : 12:17 نظرات (0)

آیا باید دندان های عقل شما را بکشیم ؟

دندان های عقل چیست؟

دندان های عقل که به دندانهای آسیای سوم نیز معروف هستند ، دندانهایی هستند که در دهان ماندگار می شوند و در پشت خط فک قرار دارند. در مجموع چهار دندان عقل وجود دارد که در هر منطقه یک دندان وجود دارد. این دندانهای آسیاب معمولاً در سنین 17-25 سالگی فوران می کنند. در بعضی از افراد ، ممکن است دیرتر طول بکشد ، به خاک سپرده شود یا اینکه اصلاً اتفاق نیفتد.

 

نبود دندان عقل در کمبود دندان در وهله اول قرار دارد. امروزه دلیل این امر تغییر در عادات غذایی ما با پیشرفت تکاملی و پیشرفت تمدن است. گاهی اوقات ، دندانهای عقل با شروع به روییدن دهان می توانند باعث درد شوند. گاهی ممکن است فضای کافی برای این دندان ها در دهان وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی آنها به دندانهای مجاور یا لثه فشار وارد می کنند و ممکن است دندانها در موقعیت نامناسبی در دهان قرار بگیرند. موقعیت های اشتباهی که ممکن است ایجاد شود ، تمیز کردن دندان ها را مشکل می کند و باعث پوسیدگی می شود و به عملکرد جویدن کمک نمی کند.

 

پیامدهای منفی دندان های خرد

- درد

- فشرده سازی ، تجمع مواد مغذی

- عفونت

- بیماری لثه

- مشکلات مفصلی

- پوسیدگی در دندان های عقل که کاملاً رویش نداشته اند

- آسیب به دندانهای مجاور

- تشکیل کیست یا تومور در حدود 20 سالگی ماده

- ممکن است باعث ایجاد شلوغی در قوس دندانی در هنگام رویش شود

- جلوگیری از درمان ارتودنسی

 

آیا باید دندان های عقل شما را بکشیم ؟

وجود و موقعیت دندان عقل با بررسی های معمول توسط دندانپزشکان تعیین می شود. با استفاده از اشعه ایکس پانورامیک و معاینه بالینی ، تصمیم گرفته می شود که دندان ها را بیرون کشید یا در دهان نگه دارید. وقتی این دندانها علائم بالینی را نشان می دهند ، می توان آنها را کشید و همچنین دندانهای عقل نهفته که هیچ علائمی ندارند. دندان عقل نهفته ؛ می تواند با تغییرات پاتولوژیک مانند التهاب لثه (پریکورونیت) ، تحلیل ریشه ، بیماری لثه و استخوان آلوئولار (پریودنتیت) ، پوسیدگی ، کیست و ایجاد تومور همراه باشد. خطر عوارض بعد از عمل ، درد و ناراحتی در کشیدن جراحی دندان عقل در افراد مسن افزایش می یابد. به همین دلیل ، ممکن است لازم باشد دندان های عقل نهفته ای که بدون علامت هستند ، یعنی هیچ علائمی ندارند ، از نظر پیشگیری ، یعنی به عنوان پیشگیری ، برای جلوگیری از چنین شرایطی برداشته شود. دلایل دیگر استخراج پروفیلاکتیک دندان مولر سوم بدون علامت بدون علامت عبارتند از: روشهایی مانند جلوگیری از ازدحام دندانهای ثنایای پایین ، جلوگیری از آسیب به ساختارهای آناتومیکی مجاور مانند عصب مولار دوم یا فک پایین ، آماده سازی برای جراحی ارتوگناتیک یا رادیوتراپی قابل شمارش است.

 

چگونه دندان های عقل بکشیم ؟

روشی که دندانپزشک از شما برای کشیدن دندان عقل شما استفاده می کند به موقعیت و مرحله رشد دندان بستگی دارد. پزشک در مورد معاینه قبل از معاینه به شما اطلاع می دهد که چه انتظاری باید داشته باشید. در کشیدن دندان عقل از دو روش کشیدن ساده و جراحی استفاده می شود. یک دندان عقل که کاملاً از لثه بیرون زده است ، می تواند به راحتی دندان های دیگر استخراج شود. با این حال ، یک دندان عقل که در زیر لثه قرار دارد و در استخوان فک قرار دارد ، نیاز به برشی در لثه و سپس برداشتن بخشی از استخوان است که در بالای دندان قرار دارد.

 

بعد از کشیدن دندان عقل چه چیزی در انتظار ماست؟

سرعت بهبودی پس از کشیدن دندان عقل به سختی کشیدن بستگی دارد. کشیدن دندان جاسازی شده در استخوان فک دشوارتر از کشیدن دندان کاملاً رویش است. ناراحتی مشاهده شده برای بیمار پس از استخراج ممکن است متناسب با این درجه سختی افزایش یابد. داروهایی که بیمار استفاده خواهد کرد نیز بسته به تیراندازی متفاوت است. در حالی که فقط استفاده از داروهای ضد درد برای برخی از عکس ها کافی است ، می توان آنتی بیوتیک ها را به نسخه عکسبرداری های جراحی اضافه کرد. احساس درد پس از استخراج طبیعی است. احساس درد بیشتر در روز تیراندازی پس از از بین رفتن اثر بیهوشی مشاهده می شود. خونریزی ، تورم ، بی حسی ، عفونت ، محدودیت دهان دهان را می توان از عوارض احتمالی پس از کشیدن دندان عقل دانست.

 

نکاتی که بیمار باید پس از کشیدن دندان عقل به آنها توجه کند چیست؟

- ممکن است چند ساعت پس از کشیدن دندان خونریزی شود. بنابراین ، دندانپزشک

یک پد گاز تمیز برای کنترل خونریزی در محل استخراج قرار داده می شود و از بیمار خواسته می شود که پد را با فشار ثابت به مدت تقریبی 45 دقیقه گاز بگیرد.

- قبل از از بین رفتن اثر بیهوشی ، هیچ چیز نباید خورده شود.

- به مدت 24 ساعت پس از کشیدن دندان باید از لرزیدن یا تف دادن خودداری شود. علاوه بر این ، حرکت "مکیدن" نباید انجام شود. (نباید از پیپت استفاده شود.)

- از وعده های غذایی گرم خودداری کنید. غذاهای گرم و نرم باید مصرف شود.

- یخ باید در 24 ساعت اول به صورت خارجی بر روی منطقه اعمال شود.

- برای تمیز کردن منطقه تیراندازی باید دقت شود.

- اگر دارو توسط پزشک تجویز شده باشد ، باید به طور مرتب استفاده شود.

علی نعمتی بازدید : 29 چهارشنبه 26 خرداد 1400 زمان : 10:29 نظرات (0)

راه حل و درمان فاصله بین دندان ها

بدون شک یکی از مهمترین عواملی که بر لبخند فرد تأثیر منفی می گذارد ، مشکل گسسته دندان است. شکاف دندان می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر منفی بگذارد و همچنین نشان دهنده مشکلات اساسی جدی تری است.

 

فاصله بین دندان ها چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست ، شکاف دندان به معنای تشکیل یک فضای ناخواسته بین دو دندان است. دندان شکاف ممکن است یک مشکل مادرزادی باشد یا به عنوان یک مشکل بعدی ظاهر شود. شکاف های ایجاد شده توسط دندان های شکاف خورده می تواند در هر قسمت از دهان ایجاد شود ، اما وقتی شکاف در دندان های جلویی ایجاد می شود ، بسیار بیشتر دیده می شود.

مشکل دندان شکاف ، این مشکلی است که می تواند در کودکان و بزرگسالان ایجاد شود. دندانهای شکاف دار در کودکان اغلب هنگام افتادن دندانهای شیری و دندانهای دائمی جایگزین می شوند.

اگر شما نیز از شکاف دندان خود شکایت دارید ، می توانید با ارزیابی روش های درمان دندانپزشکی اسپلیت که در ادامه مقاله ما توصیه می کنیم ، به این نگرانی ها پایان دهید. قبل از اقدام به روش های اصلاح اسپلیت دندان ، لازم است دلایل شکاف دندان را از نزدیک بررسی کنید.

 

دلایل فاصله بین دندان ها چیست؟

"چگونه دندان شکاف بسته شود؟" به سوال پاسخ بدهید،

اول از همه ، این در دلایلی پنهان است که باعث ایجاد دندان شکاف می شود. نمی توان گفت که یک عامل واحد در تشکیل دندانهای شکافته موثر است. زیرا عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث شود شما با این نوع مشکل بهداشت دهان و دندان مواجه شوید. چه عواملی باعث شکاف دندان می شود ، بیایید با هم آن را بررسی کنیم.

- در بعضی از افراد ، شکاف خوردن دندان ها به اندازه فک و اندازه دندان مربوط است. اگر دندان های شما برای استخوان فک شما خیلی کوچک است ، ممکن است شکافهایی بین آنها ایجاد شود. در نتیجه ، دندان ها دور از یکدیگر قرار می گیرند و مشکل شکاف دندان ایجاد می شود. اندازه دندان ها و استخوان فک شما کاملاً از نظر ژنتیکی تعیین شده است. بنابراین دندان شکسته می تواند به یک صفت ارثی تبدیل شود.

- سندرم دندان اسپلیت ، دیاستما نیز نامیده می شود ،

همچنین می تواند در نتیجه بزرگ شدن بیش از حد لثه که ممکن است بین دو دندان جلویی و خط لثه شما رخ دهد ، خود را نشان دهد. این رشد بیش از حد باعث جدا شدن دو دندان جلویی و ایجاد فاصله می شود.

- در نتیجه مطالعات مختلف ثابت شده است که برخی از عادت های بد نیز می توانند باعث ایجاد دیاستما شوند. سندرم دندان خرد شده ممکن است در کودکانی اتفاق بیفتد که شست خود را بیش از حد ضروری و بیش از حد لازم مکش می کنند. این عادت بد می تواند باعث شود فشار مکش بیش از حد به دو دندان جلو وارد شود و باعث شود این دو دندان به سمت مکان های جداگانه رانده شوند.

- در کودکان بزرگتر و بزرگسالان ، اختلال شکاف دندان ممکن است به دلیل رفلکس های بلع نادرست ایجاد شود. در شرایط عادی ، زبان باید هنگام بلعیدن خود را در قسمت بالای دهان قرار دهد ، اما هنگام اختلال در رفلکس بلع ، زبان به دو دندان جلویی فشار وارد می کند و این فشار به مرور زمان بین آن دو دندان جلویی ایجاد می کند. اگرچه به نظر می رسد این فرایند ، که دندانپزشکان از آن به عنوان "رانش زبان" یاد می کنند ، در ابتدا یک رفلکس بی ضرر است ، اما می تواند نتایج نامطلوبی مانند شکاف دندان به همراه داشته باشد.

- بیماری دیگری که دیاستما می تواند رخ دهد ، اختلالات لثه است.

به خصوص در مورد عفونت لثه ، تورم ایجاد شده نه تنها برای لثه ها ، بلکه برای بافت لثه که دندان ها را پشتیبانی می کند مضر است. این وضعیت که با علائم شکاف دندان شروع می شود ، حتی می تواند به مرور زمان منجر به از دست دادن دندان شود.

- به خصوص پس از کشیدن دندان در ناحیه خلفی ، دندان های جلو و عقب دندان کشیده شده ممکن است به سمت فضای کشیدن بلغزانند. اگر درمان پروتز برای جایگزینی دندان از دست رفته انجام نشود ، ممکن است به مرور زمان بین دندان ها شکاف ایجاد شود.

 

فاصله بین دندان  ارثی ،

با درمان ارتودنسی می توان نتایج رضایت بخشی بدست آورد. اگرچه این روش که به راحتی با جایگزینی دندانها بدون استفاده از روکش یا سایش روی سطح دندان حاصل می شود ، برای بسیاری از بیماران مناسب است ، اما روشی است که به دلیل قیمت و زمان استفاده در برخی موارد ترجیح داده نمی شود.

کاربرد کامپوزیت ونیر  ، که می توان آن را نوعی پرکردگی که به رنگ دندان استفاده می شود ، نامیده می شود ، یک گزینه درمان کوتاه مدت برای درمان اسپلیت دندان است. برای این روش معمولاً بیهوشی لازم نیست. نکته مهم این است که متناسب با صورت و سایر دندانها بدون افزایش حجم دندان فاصله را کاهش دهید. درمان متناسب با تجربه پزشک و انتظارات بیمار تصمیم گیری می شود. با شروع برنامه ، سطح دندان تمیز می شود و پس از طی مراحل لازم برای استفاده ، مواد کامپوزیتی به صورت خمیر با دقت در شکاف در منطقه قرار می گیرد. آنچه در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد ، خط خروجی از لثه است. باید اطمینان حاصل شود که دندان ها با یکدیگر متقارن هستند و هیچ گونه رسوب غذایی در ناحیه محل استفاده لثه برطرف نمی شود. بعد از اینکه شکاف با این ماده بسته شد ، با دقت جلا داده می شود و باید سعی شود سطح آن به اندازه مینای دندان روشن باشد. در غیر این صورت ، با گذشت زمان ، تغییر رنگ با عوامل خارجی مانند چای ، قهوه ، سیگار ایجاد می شود. هنگامی که این تغییر رنگ ایجاد می شود ، می توان با یک فرآیند پرداخت ساده از بین برد.

بزرگترین عیب روش کامپوزیت ونیر  در درمان شکاف دندان این است که خاصیت سطح به خوبی روکش دندان چینی نیست. همانطور که در بالا ذکر شد ، عواملی مانند چای ، قهوه و سیگار باعث تغییر رنگ سطح مواد کامپوزیت می شوند. با این حال ، درمان آن به دلیل کوتاه بودن زمان استفاده و مقرون به صرفه بودن ، یک روش درمانی بسیار ارجح است.

 

آیا هر دندانپزشکی کاربرد کامپوزیت ونیر را انجام می دهد؟

زمانی می توانید نتایج رضایت بخشی کسب کنید که پزشکانی که در این زمینه آموزش دیده و باتجربه هستند وقت بگذارند و یک مطالعه دقیق انجام دهند. با این حال ، درمان دندان قدامی نیاز به مطالعه و تجربه دقیق دارد. رعایت کلیه قوانین مواد استفاده شده ضروری است و می توان نحوه نتیجه گیری در نتیجه درمان در دهان را پیش بینی کرد. به خصوص پزشکانی که روی این موضوع کار می کنند و تجربه دانش خود را افزایش داده اند ، می توانند به راحتی آن را تمرین کنند.

کاربردهای لمینت سرامیکی ، که خواص سطح آن تقریباً معادل لایه مینای دندان است ، یکی از روشهایی است که برای بستن دندانهای شکافته استفاده می شود. درمان های لامینا ، که به طور کلی برای دندان های شکسته ، منحنی ، نامتناسب و مشکل رنگ ایجاد می شوند ، نتایج بسیار خوبی در درمان دندانهای خرد شده دارند. با تشکر از تکنیک های پیشرفته کامپوزیت ونیر و خواص مواد در دندانپزشکی زیبایی ، ونیرهای لمینت پرسلن که با موفقیت به کار رفته در حدود یک هفته در برنامه های دندان خرد شده تکمیل می شوند. در کاربرد ورقه ورقه پرسلن ، نه تنها شکاف کار بسته می شود ، بلکه مشکلاتی مانند رنگ و شکل نیز برطرف می شود.

اگرچه استفاده از کامپوزیت ونیر نسبت به درمان بسته شدن متناوب دندان بیشتر طول می کشد ، اما مانند بسته شدن دندان متناوب با ارتودنسی ماه ها طول نمی کشد.

 

آیا کامپوزیت ونیر فقط برای دیاستما اعمال می شود؟

کاربرد کامپوزیت ونیر  ترمیم شکاف دندان ها ، ترمیم پوسیدگی ها و شکستگی دندان ها ، استفاده از مواد کامپوزیت برای تغییر ظاهر دندان های بریدگی یا تغییر رنگ است. فناوری کامپوزیت ونیر  که برای تغییر اندازه دندانها نیز استفاده می شود ، هنگامی که نمی توان پرسلان را روی دندانهای شکسته شده توسط ضربه یا اثر افتادن در سنین جوانی انجام داد ، نقش نجات دهنده ای دارد.

به لطف کامپوزیت ونیر ، که باعث می شود ساختارهای طبیعی شکل دندان به سطح دندان بچسبند و شکل و تغییر رنگ را از بین ببرند ، دندان ها در حالی که به عملکردهای قبلی خود باز می گردند ، از لکه ها آزاد می شوند. استفاده از دندان کامپوزیت ونیر  حتی در مواردی که نیمی از دندان شکسته باشد به راحتی اعمال می شود. ضمن اطمینان از رفع نقص دندان در یک جلسه بدون درد و بدون درد انجام می شود. بعد از درمان با بریس می توان از آن به عنوان یک برنامه حمایتی استفاده کرد.

روش کامپوزیت ونیر ، که تقریباً در هر سنی قابل استفاده است ،

انواع نگرانی های زیبایی در ساختارهای دندانی را از بین می برد. مخصوصا برای کسانی که شکل دندان ها را در درمان های پر کردن باند دوست ندارند. انجام شد.

  • کسانی که می خواهند رنگ یا شکل دندان را تغییر دهند ،
  • کسانی که می خواهند دندان های خود را بزرگ کنند یا نقص خود را اصلاح کنند ،
  • کسانی که شکستگی دندان دارند ،
  • کسانی که بین دندان فاصله دارند ،
  • کسانی که پوسیدگی دندان دارند ،
  • کسانی که می خواهند طول دندان را برابر کنند ، برای استفاده از دندان مناسب هستند.

از آنجا که  کامپوزیت ونیر  یک برنامه بسیار سریع و اقتصادی است ، برای هر بودجه ای جذاب است. در حالی که تصمیم گرفته شده است که آیا کامپوزیت ونیر دندانپزشکی و روشهای پر کردن دندان برای بیمار مفید است در نتیجه کنترل پزشک ، درمان های جایگزین توسط دندانپزشکان توصیه می شود.

برنامه کامپوزیت ونیر ، که برای افرادی اعمال می شود که از رنگ ، شکل ، قد و وضعیت دندان های خود راضی نیستند ، با فرایندی تکمیل می شود که حدود یک تا یک ساعت و نیم طول می کشد. با تشکر از مواد پر کننده کامپوزیت چسب که در دندانپزشکی استفاده می شود ، کار بسیار سریع و موفقی انجام می شود. این مواد چسبنده موادی هستند که چسبندگی دندان ها را ایجاد می کنند. چسب ها یکی از عناصر اساسی در دندانپزشکی زیبایی هستند. این فناوری کامپوزیت ونیر  ، یعنی تکنیک چسبندگی ، نقش زیادی در موفقیت کاربرد کامپوزیت ونیر دارد. پس از فرآیند پرداخت روی سطوح دندان ، موادی که به ساختار دندان بسیار نزدیک هستند به لطف این روش چسبندگی به سطح دندان می چسبند. اگر مواد مورد استفاده از کیفیت بالایی برخوردار باشند و اگر توسط یک متخصص انجام شود ، برنامه کامپوزیت ونیر می تواند 5-10 سال بدون هیچ مشکلی به شخص خدمت کند.

بزرگترین مزیت این فرآیند این است که هیچ سایشی یا از دست دادن دندان در طول درمان ایجاد نمی کند. در صورت تمایل می توان آن را برداشته و دندان ها را به حالت اولیه خود بازگرداند ، گویی که هیچ عملی انجام نشده است.

عوامل میکروفیل مورد استفاده در این زمینه ،

این یک محصول با تکنولوژی پیشرفته است و شباهت زیادی با ساختار دندان دارد. به همین دلیل ، ممکن است با سرعت دندانهای طبیعی تغییر رنگ دهند. آماده سازی دندان ها ناهمواری های سطح با پرداخت صحیح تا حد ممکن اصلاح می شوند. بنابراین ، در برابر اثر لک شدن بسیار مقاوم است. جدا از این ، تغییر رنگ ناشی از برخی نوشیدنی ها و برخی مواد غذایی با پرداخت در طی 6 ماه کنترل دندانپزشکی برطرف می شود.

کاربردهای کامپوزیت ونیر ، که با توجه به رنگ دندان های ما در طول درمان ساخته می شوند ، به عنوان بخشی از طراحی لبخند در نظر گرفته می شوند ، زیرا بسیار زیبایی دارند و لبخند بیمار را به حد لازم می رسانند.

این برنامه را می توان به راحتی برای افراد از هر گروه سنی ، به جز کودکان ، برای اهداف زیبایی استفاده کرد. بسیار مهم است که رشد دندان ها به خصوص در کودکان دنبال شود. بنابراین ، کامپوزیت ونیر  برای اهداف زیبایی در این سنین توصیه نمی شود. با این حال ، در میان بیمارانی که به کلینیک ما مراجعه می کنند ، ما اغلب با کودکانی روبرو می شویم که دندان های جلوی تازه رشد کرده خود را می شکنند. با استفاده از کامپوزیت ونیر باند به این دندان ها ، ما با ترمیم دندان ها از رشد سالم دهان و دندان کودک حمایت می کنیم. فرآیند کامپوزیت ونیر  برای بزرگسالان برای اهداف زیبایی انجام می شود. به این ترتیب لبخند زیبایی و ظاهر زیباتر می شود. دندانهای قدامی ، که یک لبخند را یکپارچه می کنند ، باعث می شوند که فرد اعتماد به نفس پیدا کند ، احترام و تحسین را در کار ، خانواده و محیط اطرافش برانگیزد.

پس از کاربردهای کامپوزیت ونیر ، توجه به مراقبتهای منظم دهان و دندان ضروری است. پرهیز از غذاهای سفت و مراقبت از تمیز کردن و مراقبت از دندان ها به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به محل های کامپوزیت ونیر است.

عادت هایی مانند جویدن ناخن و جویدن مداد باعث از بین رفتن دندان ها می شود ، بنابراین باید این عادت ها را کنار گذاشت. در غیر این صورت ، استفاده از برنامه های کامپوزیت ونیر  مدت زیادی طول نمی کشد.

 

میانگین قیمت پرکننده های کامپوزیت چقدر است

 محدوده قیمت مشخصی برای قیمت پر کردن کامپوزیت مشخص نشده است. معمولاً برای تعیین قیمت باید معاینه دهانی بیمار انجام شود. علاوه بر این ، گزینه قیمت با توجه به روش های انجام شده ، مرکزی که درمان در آن اعمال می شود ، تجربه پزشک و نیازهای بیمار متفاوت است. بهداشت دهان و دندان عاملی است که اساس سلامت بدن را تشکیل می دهد. به همین دلیل توصیه می شود برای درمان صحیح در برابر بیماری های موجود یا بالقوه به مراکز متخصص و مجرب مراجعه کنید.

به جای استفاده از روش درمانی مطلوب با گزینه های قیمت مقرون به صرفه ، یک مداخله نادرست و ناقص باعث آسیب دائمی و نتایج برگشت ناپذیر می شود. به همین دلیل ، انتخاب با توجه به این معیارها برای سلامت دهان و دندان از نظر اقتصادی و سالم تر خواهد بود. همچنین مقرون به صرفه تر از سایر روش های زیبایی است. عاملی که قیمت را تعیین می کند با توجه به ماده مورد استفاده و نوع تیمار انتخابی شکل می گیرد.

علی نعمتی بازدید : 32 یکشنبه 23 خرداد 1400 زمان : 10:08 نظرات (0)

دندان مصنوعی چیست؟ آیا قابل تشخیص است که دندان های من پروتز هستند؟

دندان های مصنوعی یا دندان ها ساختارهای مصنوعی هستند که جایگزین دندان های از دست رفته و بافت های لثه ای افراد می شوند. این ساختارها که از دندان ها و بافت های اطراف تقلید می کنند ، عموماً از موادی مانند سرامیک ، اکریلیک یا زیرکونیا تولید می شوند. به طور کلی می توان این دندان های مصنوعی را به 3 عنوان اصلی تقسیم کرد.

پروتزهای ثابت - پروتزهای نیمه ثابت - پروتزهای متحرک

 

پروتزهای ثابت

آنها محصولاتی هستند که مربوط به یک یا چند دندان هستند که با دندان از دست رفته جایگزین می شوند. این موارد معمولاً با چسب زدن اعمال می شوند. علاوه بر اتصال ، در سالهای اخیر از روش پیچ در پروتزهای پشتیبانی شده از ایمپلنت نیز استفاده شده است. در سال های گذشته ، از پلاستیک و مواد زیادی به نام اکریلیک در پروتزهای ثابت استفاده می شد. با این حال ، در 20 سال گذشته ، با درک آسیب های این مواد و افزایش قدرت خرید اقتصادی آنها ، از مواد سازگار با بافت مانند سرامیک یا زیرکونیوم استفاده شده است. از آنجا که پروتزهای ثابت سالها در دهان می مانند ، ارتباط آنها با بافتهای همسایه موجود بسیار مهم است. به همین دلیل ، مواد و پروتزهای استفاده شده مطابق با ساختار آناتومیکی از نظر نتایج طولانی مدت ارزشمند هستند.

آلیاژهای فلز و زیرکونیوم به عنوان زیرساخت در پروتزهای ثابت استفاده می شود. در درمان دندان یا دندانهای از دست رفته ، پروتزهایی با سطح خارجی سرامیک که از دندان های واقعی تقلید می کنند ساخته می شود. این پروتزها برای بریدن دندان یا ایمپلنت چسبانده می شوند.

مثلا؛

تاج سرامیکی

تاج زیرکونیوم

منبت / منبت

سرامیک لمینت

روکش های سرامیکی بریج

سرامیک های ترکیبی

پوشش های سرامیکی نصب شده روی کاشت

 

پروتزهای نیمه ثابت

معمولاً رویه هایی است که در دوره آخر روی ایمپلنت ها انجام می شود. در سال های گذشته ، این یک برنامه کاربردی بود که روی تعداد کمی از دندان ها انجام می شد. در شرایط فعلی ، در مواردی که به چند دلیل تعداد ایمپلنت ها ناکافی است ، به عنوان مثال ، در مواردی که 2 یا 4 ساخته شده است ، برای قرار دادن 14 دندان این فرآیند لازم است. بیمار می تواند دندان های خود را در مواقعی که می خواهد خارج کند اما دندان ها به خودی خود بیرون نمی آیند. به طور کلی به عنوان پروتز ضربه محکم و ناگهانی شناخته می شود. تفاوت آن با پروتز متحرک این است که دندان ها حرکت نمی کنند.

مثلا؛

پروتزهای تلسکوپ

پروتز یاب

پروتز پیوست توپ

پروتزهای حفظ شده دقیق

 

 

پروتزهای متحرک

این نوعی پروتز است که در مواردی که هیچ دندان در دهان باقی نماند یا ما نمی توانیم از دندان های باقیمانده حمایت زیادی کنیم ، اعمال می شود. به سختی می توان چیزی را در جای خود قرار داد. دندان مصنوعی یا به وسیله خلا یا توسط ذرات فلزی به نام قلاب قلاب بافی به چند دندان باقیمانده متصل می شود. دندان ها ممکن است هنگام خوردن یا آشامیدن حرکت کنند. حین صحبت حتی می تواند از دهان خارج شود. این یک برنامه کاربردی است که در بین مردم به عنوان کام شناخته می شود. به طور کلی ، همه بیمارانی که این برنامه را دارند شکایت دارند. تعداد کمی از مردم شکایت می کنند. آنها همچنین افرادی هستند که معتقدند بی دندان بودن سرنوشت است. اگر در چنین شرایطی هستید ، قطعاً می توان راه حلی تولید کرد. به عنوان یک راه حل ، می توان یک برنامه ثابت یا یک برنامه نیمه ثابت ایجاد کرد. یافتن راحتی با درمان های جدید دشوار نیست.

 

 

روشهای درمانی دندانپزشکی پروتتیک

این روشی است که برای درمان ناحیه مربوطه در از دست دادن یا آسیب دیدن دندان ها ، لثه ها ، استخوان فک ، بافت های اطراف دهان و لب استفاده می شود. اگرچه اصولاً درمان دندانپزشکی پروتز درمانی دندان است ، اما از نظر سایر بافتها نیز مورد توجه این شاخه است. برای ساخت دندان های شخصی که به دلیل سرطان فک فوقانی خود را از دست داده است ، لازم است ابتدا فک بالا ساخته شود. فک بالا با پروتز ساخته می شود و سپس دندانها بر روی این پروتز قرار می گیرند. بنابراین ، تمام درمانهای منطقه ای را که مستقل از یکدیگر نیستند ، پوشش می دهد.

پروتزهای فک و صورت بیشتر به مشکلات چانه علاقه دارند. پروتزهای دندانی ، معروف به پروتزهای دندانی ، در یک زمینه بسیار مهم در دندانپزشکی فعالیت می کنند.

روش های روکش سرامیکی در درمان های پروتز دندان

پروتزهای متحرک

همه این روش ها در این زمینه قرار می گیرند. پرکاربردترین روش در این زمینه روکش های سرامیکی است. پوشش های سرامیکی ، یعنی مواد سرامیکی نیز بین خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

 

تاج های سرامیکی کامل؛ آنها پوشش هایی هستند که فقط از سرامیک و بدون استفاده از مواد افزودنی بدست می آیند.

تاج های روکش (استاندارد) ؛ زیرسازی ها پوشش های سرامیکی با محتوای فلز هستند.

روکش های سرامیکی زیرکونیوم ؛ ساختارهای پایین آنها زیرکونیوم و ساختارهای فوقانی آنها سرامیکی است.

روکش های کامل زیرکونیوم ؛ آنها سرامیک ندارند ، کاملاً از زیرکونیوم تولید می شوند.

ظروف سرامیکی برگ لامینا ؛ این یک ساختار نازک با مواد سرامیکی کامل است که به سطح جلوی دندان می چسبد. جزوه های سرامیکی دندان را به طور کامل محصور نمی کنند.

 

پروتزهای متحرک نیز به دو عنوان اصلی تقسیم می شوند.

پروتزهای متحرک نیمه متحرک و کاملا متحرک.

استفاده از دندان مصنوعی کاملاً دشوار است. در واقع انجام آن توسط پزشک به همان اندازه دشوار است. زیرا هیچ ماده ای برای نگه داشتن پروتز در دهان وجود ندارد. پروتزها را می توان با خلا در دهان نگه داشت. این منطق مشابه خلا های پلاستیکی است که برای آویزان کردن چیزی روی شیشه استفاده می شود. با تشکر از بزاق خیس می شود و خلا ایجاد می شود. این اصل کلی دندان مصنوعی است.

پروتزهای نیمه متحرک نسبت به سایر پروتزهای مصنوعی توفیق بیشتری دارند زیرا امکان اتصال پروتز به دندان یا سایر اجزا وجود دارد. بیمار می تواند پروتز را هر زمان که بخواهد بر دارد. با این حال ، پروتز به خودی خود از بین نمی رود.

 

هر دوی این پروتزها باید قبل از خواب شبانه برداشته شوند.

 

انسدادگرها ناحیه ای هستند که دندانپزشکان بیشترین مشکل را در درمان پروتز دارند. این فرآیند ترمیم تلفات بافتی در فک و صورت است که معمولاً در اثر سرطان یا تصادف با مواد مختلف انجام می شود. دشواری در این زمینه این است که مرزهای جراحی بافت های سرطانی به مناطق تشریحی بسیار دشوار گسترش می یابد. اعمال درمان پروتز در این مناطق واقعاً دشوار است ، اما درمان های موفقیت آمیز جدی انجام می شود.

علی نعمتی بازدید : 40 چهارشنبه 19 خرداد 1400 زمان : 11:22 نظرات (0)

جرم گیری تارتار دندان چیست؟ چگونه انجام می شود؟

تارتار ایجاد شده در اطراف دندان ها باید توسط دندانپزشکان در دوره های 6 ماهه تمیز شود. این روند تمیز کردن هیچ آسیبی به دندانها نمی رساند. برعکس ، تمیز کردن تارتار برای سلامت لثه بسیار مهم است. به لطف این تمیز کردن ، جریان خون در استخوان و بافت لثه اطراف دندان به حالت طبیعی برمی گردد و بافت سالم باقی می ماند.

با تمیز کردن تارتار ، چسبندگی بین لثه و دندان به طور کامل از بین می رود. از آنجا که تارتار خارج می شود ، بافت لثه از روی دندان برداشته می شود. در 48 ساعت اول ، لثه دوباره به سطح ریشه دندان متصل می شود. حدود 21 روز طول می کشد تا به یک بافت کاملا سفت و سالم تبدیل شود. در طی این 3 هفته ، دندان ها نسبت به گرما حساسیت زیادی نشان می دهند. حساسیت به سرما گرم در عرض 3 هفته از بین می رود. در این دوره گذار ، زبان و لب ها سعی می کنند خود را با این ساختار جدید سازگار کنند.جرم گیری دندان با قیمت مناسب

پس از تمیز کردن تارتار های دندانی.

  • خونریزی در 48 ساعت اول طبیعی است ، اما این مسواک زدن مانع نمی شود. به همین دلیل نباید مسواک زدن را رها کرد.
  • استفاده از نخ دندان بسیار مهم است. از آنجا که دندان ها باز می شوند و سنگ های دندانی از محیط دور می شوند ، استفاده از طناب بسیار راحت تر خواهد بود.
  • در روزهای اول پس از تمیز کردن ، می توان از خمیر دندان یا دهان شویه با آرد یا روی استفاده کرد.
  • لازم است بعد از تمیز کردن تارتار از غذاهای پرادویه پرهیز کنید.
  • هنگام مسواک زدن ، نباید آن را فشار داد و باید به مدت 2 دقیقه با حرکت دایره ای مسواک بزنید.

پس از تمیز کردن دندان ها ، تمام تارتار و لکه های دندان تمیز می شوند. رنگ دندان ها چای ، قهوه ، سیگار و غیره است. با توجه به استفاده از مواد نقاشی باز می شود. رنگ اصلی دندان ها مشخص می شود. وقتی کوچکترین لکه ای روی دندان شروع می شود ، مردم بلافاصله این لکه را می بینند. مثل این است که یک لکه روی پیراهن سفید بیفتد. به همین دلیل ، در حالی که تجمع لکه های جدید در افراد مبتلا به تارتار زیاد محسوس نیست ، لکه های کوچک پس از تمیز شدن دندان خیلی سریع احساس می شوند. به همین دلیل ، آنچه ما افسانه شهری می نامیم "رنگ آمیزی سریعتر روی دندانهایی که از دندان تمیز می شوند رخ می دهد." تز رخ می دهد. این کاملا اشتباه است.جرم گیری دندان با قیمت مناسب

علی نعمتی بازدید : 24 یکشنبه 09 خرداد 1400 زمان : 11:21 نظرات (0)

هنگام رفتن به تعطیلات ، اجازه ندهید بهداشت دندان های فرزندتان به تعطیلات بروند

با تعطیلی مدارس ، دندان کودک شما نباید هنگام تعطیلات به تعطیلات برود !!!

تعطیلات نزدیک است. با شروع تعطیلات تابستانی ، نظم و عادت های زیادی در خانه نیز می تواند تغییر کند. هنگامی که کودکان با بلند شدن هر روز در یک ساعت مشخص ، صرف صبحانه ، مسواک زدن و رفتن به مدرسه به مدرسه می روند ، این عادت یا از بین می رود یا می تواند به طور کامل از بین برود. کودکان پس از دیر بیدار شدن از خواب و صرف صبحانه برای مدت زمان طولانی ، غالباً با شیرجه رفتن به بازی ها یا تماشای تلویزیون از مسواک زدن خودداری می کنند.

هنگامی که دندان ها بعد از صبحانه مسواک نمی شوند ، که مهمترین زمان مسواک زدن دندان ها است ، عسل ، ملاس ، مربا ، شیر کاکائو و غیره که هنگام صبحانه مصرف می شود. غذاهای پوسیده تمام روز روی سطح دندان باقی می مانند و بنابراین ، متأسفانه ، خطر ایجاد پوسیدگی دندان افزایش می یابد.

علاوه بر این ، دفعات میان وعده در وعده های غذایی در کودکانی که تمام روز در خانه هستند افزایش می یابد. افزایش مصرف بستنی که در ماه های تابستان ضروری است ، ممکن است از نظر ایجاد پوسیدگی در دندان های کودک شما خطری ایجاد کند. در این ماه ها که مصرف غذای پوسیدگی افزایش می یابد ، می توانید با استفاده از "روش های پیشگیری از پوسیدگی" از دندان های کودک خود محافظت کنید.

علی نعمتی بازدید : 32 پنجشنبه 06 خرداد 1400 زمان : 12:13 نظرات (0)

کاشت دندان سریع و ثابت چیست؟

 

سریع و ثابت یک سیستم جامع مبتنی بر کاشت فوری ایمپلنت در فک بدون دندان است و آرزوی داشتن دندان ثابت را برای بیماران تحقق می بخشد. با پرداخت هزینه اندکی برای ترمیم ، بیمار طی چند ساعت "با خوشحالی" کلینیک را ترک می کند ، با پل های ثابت که با ایمپلنت پشتیبانی می شود.

 

ما بسیار خوشحالیم که شما را در مورد مزایا و امکانات سیستم های سریع و ثابت مطلع می کنیم. این مقاله شامل توضیحات مفصلی در مورد روش جراحی و محلول های مصنوعی است. برای سوالات دقیق تر ، همیشه می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

 

درمان بیمار محور:

این مفهوم بیشتر برای بیمارانی طراحی شده است که با تورم کامل دندانی روبرو هستند. اگرچه چنین بیمارانی از ورم پوستی می ترسند و می خواهند همه دندانهایشان در دهانشان باشد ، اما از انجام اقدامات جراحی گسترده خودداری می کنند و می خواهند با یک قیمت مشخص ترمیم های ثابت انجام دهند.

 

سیستم ثابت سریع امکان کشیدن دندان ، کاشت ایمپلنت و ترمیم فوری دندان را در همان روز فراهم می کند. فرآیند گسترده سازی لازم نیست.

 

 

 

نتیجه قابل پیش بینی:

استاندارد سازی فرآیند پشتیبانی شده توسط سیستم ؛ این امکان را برای مرمت با کیفیت بالا و قیمت ارزان فراهم می کند. در نتیجه ، هر دو مرحله بالینی و آزمایشگاهی کوتاه شده و بیماران بیشتری در مدت زمان کوتاهتری تحت درمان قرار می گیرند.

 

 

 

گزینه های درمان با توجه به مناطق بی دغدغه:

هنگام بحث در مورد گزینه های ایمپلنت برای بیماران بی دندانی ، تیم درمانی باید همه نوع ترمیم را از پروتزهای ترکیبی پشتیبانی شده از ایمپلنت که شامل مخاط و استخوان است ، تا پل های ثابت را در نظر بگیرد تا نیازهای بیمار را برآورده کند. علاوه بر وضعیت مالی ، دوره درمان و ترس از بی دندان بودن در تصمیم گیری در مورد سیستم مورد استفاده در بیمار م effectiveثر خواهد بود.

علی نعمتی بازدید : 27 سه شنبه 04 خرداد 1400 زمان : 12:04 نظرات (0)

درمان ایمپلنت در دندان قروچه

درمان ایمپلنت را می توان به راحتی انجام داد ، در صورتی که اقدامات احتیاطی در مورد افرادی که به دندان قروچه مبلا می باشند ، اتخاذ شود.

 

در طی گره زدن و ساییدن شب ، نیروهای افقی به دندانها و دندان پیچ خورده وارد می شوند (نیروهایی برای کج شدن دندان یا دندان پیچ دار است) .این نیروهای افقی برای ایمپلنت بسیار مضر هستند و عمر کاشت را بسیار کاهش می دهند.

 

قبل از درمان ایمپلنت ، مهم است که بیمار مشکل فشردن دندان را با پزشک در میان بگذارد. علاوه بر این ، پزشک نباید از این مسئله در مرحله کنترل صرف نظر کند. با توجه به این وضعیت در بیماران با دندان قروچه باید برنامه ریزی شود. اگر فردی که از دندان پیچ خورده استفاده می کند عادت به دندان قروچه دارد ، باید وسیله ای برای جلوگیری از این ساییدن ساخته شود و باید خط جویدن را طوری طراحی کرد که نیروهای افقی به پروتز ایمپلنت (پوشش) نیایند. استفاده از بشقاب شبانه به طور مرتب و طبق توصیه پزشک پس از درمان کاشت بسیار مهم است.

 

مشکل فشردن دندان بر پروتز ساخته شده بر روی آنها و همچنین ایمپلنت ها تأثیر می گذارد. این وضعیت باید در برنامه ریزی پروتز و انتخاب زیرساخت های پروتز مورد توجه قرار گیرد.

علی نعمتی بازدید : 35 شنبه 01 خرداد 1400 زمان : 9:50 نظرات (0)

دندان درد التهابی چگونه درمان می شود؟

قطعی ترین پاسخ به این سوال که چگونه دندان درد التهابی را منتقل کنیم ، مداخله دندانپزشک است. در حضور دندان با آبسه ملتهب ، اولین کاری که باید انجام شود فوراً توسط دندانپزشک معاینه می شود.

 

کاربردهای زیر به این معنی نیست که دندان درد التهابی را تسکین می دهد. حتی ممکن است اصلاً کارساز نباشد.

 

در صورت عدم مراجعه سریع به دندانپزشک ، برای تسکین دندان درد التهابی ،

 

* غرغره با آب نمک ؛ با تمیز کردن محل می تواند برای دندان درد التهابی مفید باشد. غرغره را می توان با افزودن یک قاشق چای خوری نمک به یک لیوان چای آب گرم تهیه کرد. از آنجا که ویژگی پاک کنندگی آب نمک محل پوسیدگی را پاک می کند ، می تواند درد را تسکین دهد.

 

* ایجاد سرما در منطقه. این می تواند درد را تسکین دهد زیرا فعالیت متابولیکی در منطقه را کند می کند. لازم است تکه های یخ پیچیده شده در یک دستمال یا پارچه را روی گونه در ناحیه ملتهب کمی فشار دهید.

 

* مصرف مسکن می تواند به تسکین درد دندان ملتهب کمک کند. لازم است از داروهای مسکن همانطور که در درج بسته بندی تجویز شده استفاده کنید.

 

ممکن است مسکن هایی مانند آپراناکس ، کاتافلام ، مغناطیسی ، آروول وجود داشته باشد ، اما بیشتر اوقات مسکن ها کمکی نمی کنند.

 

اگر علت درد ، دندان پوسیده است ، خرد کردن یک میخک و قرار دادن آن در دندان نیز می تواند یک راه حل سریع باشد.

 

مهم: هرگز داروهایی مانند آسپرین ، جوش شیرین ، روغن هیدرولیک و غیره را در دندان قرار ندهید تا درد دندان مایع ملتهب را تسکین دهد.

علی نعمتی بازدید : 35 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 زمان : 11:22 نظرات (0)

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 223
  • بازدید سال : 2,115
  • بازدید کلی : 6,727