loading...

لبخند زیبا

 

تاریخچه ایمپلنت و کاشت

حتی اگر فناوری های کاشت با فناوری فضایی تولید شده و به لطف پزشکی مدرن به ما ارائه شود ، روند قرار دادن یک ماده خارجی به جای دندان در سال قبل از میلاد است. این به دهه 400 برمی گردد.

مشهور است که تمدن ها در مصر ، آمریکای جنوبی و چین از مواد مانند سنگ ، عاج ، چوب ، صدف های دریایی ، حیوانات ، دندان های جسد و طلا استفاده می کنند تا شکاف های دهان ها را پر کنند. باستان شناسان از سراسر جهان نمونه هایی از افراد را در طول تاریخ دندانپزشکی ابتدایی پیدا می کنند. یک پیچ آهنی در فک یک اسکلت 2300 ساله دفن شده در مقبره سلتیک در لا چن فرانسه پیدا شد. دانشمندان هنوز در مورد استفاده از این سوزن ها یا پین ها برای اهداف زیبایی شناختی یا عملکردی توافق ندارند ، اما جای تعجب است که چنین مداخلات پیچیده دندانپزشکی به مدت طولانی تری برمی گردد.

 

کاشت خرما

 

یکی از مهمترین مشاهدات این است که برخی از ایمپلنتهای اعمال شده در آن زمان با تارتار پوشانده شده اند. این نشان می دهد که ایمپلنت ها برای مدت زمان مشخصی ، حتی تا مرگ بیمار ، در دهان باقی می مانند. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا باعث درد بیمار می شوند وجود ندارد.

در دوران مدرن تر ، از فلزاتی مانند سرب ، ایریدیم ، تانتالیم ، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شد. در دهه 1960 P.I. Branemark استخوان سازی را کشف کرد و با آن عنوان "پدر کاشت شناسی" را به دست آورد. محبوب ترین طرح ایمپلنت امروزی پیچ های ساخته شده از مواد تیتانیوم به شکل ریشه دندان است. کاربرد استاندارد شامل دو مرحله جراحی و یک مرحله پروتز است. اگرچه ما هرگز نمی دانستیم که چرا و چگونه افراد باستان کاشت دندان انجام می دهند ، اما اگر بدانند که اقدامات ابتدایی آنها تا امروز ادامه دارد ، مطمئناً متعجب می شوند.

 

علی نعمتی بازدید : 37 پنجشنبه 16 بهمن 1399 زمان : 13:16 نظرات (0)

 

چرا لبخند افراد معروف باید بسیار کامل باشد

تقریباً همه افراد مشهور ، چه ستارگان سینما و چه مجریان تلویزیون ، یک ویژگی مشترک دارند؟ نه قد ، وزن ، فرم بدن ، مدل مو یا رنگ مو یا سبک لباس آنها. تنها ویژگی برجسته در همه آنها "دندانهای کامل" آنهاست. دندان های همه افراد مشهور صاف ، سفید و براق است. بدون لکه ، کبودی ، رنگ پریدگی . در حقیقت ، دندان های آنها حتی یک نقص کوچک نیز ندارند!

چگونه آنها می توانند چنین لبخندهای کاملی داشته باشند؟ این ساده است: به لطف لمینت های سرامیکی با کیفیت (روکش های لمینت سرامیکی) و افراد بیشتری از این روش استفاده می کنند.لمینت سرامیکی 80 سال در زندگی ما وجود داشته است. در دهه 1930 ، یک دندانپزشک کالیفرنیایی ، دکتر چارلز پینکوس ، در اصل فقط برای بازیگران و بازیگران هالیوود ساخته شده بود تا لبخندهای خود را تقویت کنند. همانطور که در آن زمان بود ، اکنون نیز کاملاً کارآمد است

 

بسیاری از مردم فکر می کنند که "لبخند ستاره فیلم" فقط با سفید شدن دندان اتفاق می افتد. در حالی که برای چند نفر قابل استفاده است ، سفید کردن دندان به شکل و ساختار واقعی دندان نمی رسد - اینطور فکر کنید: برنج فقط یک برنج است. هر چقدر آن را سفید کنید ، همیشه یک برنج است. پرسلان برگ همه اینها را تغییر می دهد: از آنجا که آنها خلال های ظریف چینی هستند که در قسمت جلویی و کناری دندان ها چسبانده شده اند ، پرسلان لمینت از هر شکل و رنگی عالی به نظر می رسد و بنابراین "صورت" دهان شما می شود.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.a3mvw2aRrBhIJLm93Si6MwHaE7?pid=Api&rs=1

لمینت سرامیکی مانند هر محصول و خدماتی است که استفاده می کنید - کیفیت و کار با آن متفاوت خواهد بود. رنگ همان است. اگرچه محصولاتی مانند آدامس و شیر همه "سفید" هستند ، اما از نظر سایه با یکدیگر متفاوت هستند. پرسلن ارزان ممکن است دقیقاً مانند مینای دندان نباشد. با این حال ، صنعت دستی نیز مهم است: تهیه ورقه های چینی "با ظاهر طبیعی" ، که دقیقاً مانند مینای دندان هستند ، یک کار هنری است.

 

در این مرحله ، سایر مسائل مربوط به سبک زندگی نیز باید مورد بررسی قرار گیرند - هزینه ورقه های چینی. متأسفانه این نوع ظروف چینی برای همه مناسب نیست. زیرا قیمت آنها برای هر دندان بسیار بالا است. برای کسی مانند یک ستاره سینما ، این مقدار ممکن است مشکلی ایجاد نکند. با این حال ، نه تنها ستارگان سینما خواهان چنین لبخندی هستند. هر بخشی که به موفقیت مالی دست یافته است می خواهد لبخند خود را بهبود بخشد و به روش چینی برگ متوسل شود.

 

در نتیجه ، روکش های لمینت یک روند و سبک زندگی هستند - مهم نیست که شما کی هستید و اهل کجا هستید. مانند هر محصول و خدمتی که استفاده می کنید ، به میزان توانایی و هزینه شما بستگی دارد. روکش های لمینت ممکن است گران باشند ، اما اگر واقعاً علاقه مند هستید ، ممکن است روکش های لمینت مقرون به صرفه باشد.

 

علی نعمتی بازدید : 29 سه شنبه 14 بهمن 1399 زمان : 11:24 نظرات (0)

 

https://www.forestedgedental.com/wp-content/uploads/2017/01/regular-dental-exams.jpg

چرا باید مراقبت های شخصی دندان را به طور منظم انجام دهیم

معاینه دندان های شما توسط دندانپزشک درست مثل تعویض روغن اتومبیل است. البته می توانید تعویض روغن ماشین خود را به تأخیر بیندازید. تنها در این صورت است که موتور دوام زیادی نخواهد داشت و احتمالاً عملکرد خوبی نیز نخواهد داشت. بنابراین ، افرادی که این حرفه را درک می کنند توصیه می کنند به موقع روغن ماشین را عوض کنند. چنین زمانی برای سلامت دندان وجود دارد. هر 6 ماه باید یک مراقبت استاندارد از دندان انجام شود. با این حال ، این یک دوره علمی نیست ، زیرا دوره ای بود که توسط تبلیغات Pepsodent در دهه 1940 تعیین شده بود. به عبارت دیگر ، سالی دو بار مراجعه به دندانپزشک ممکن است کافی نباشد.

 

زیرا ، طبق تحقیقات انجام شده ، بیوفیلم 3 تا 7 روز پس از مراجعه دندانپزشک دوباره ظاهر می شود و دندان ها ظرف 30 روز به حالت قبل از جرم گیری خود برمی گردند. بیوفیلم خوراکی همچنین باعث ایجاد سیتوکین های التهابی می شود که بر کل بدن تأثیر دارند. در این شرایط ، به نظر می رسد برای کسانی که خطر بیماری لثه را دارند و مشکلات مختلف بهداشتی دندان دارند ، مناسب تر است که هر 3-4 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنند.

 

اخیراً ، نه تنها در بهداشت دندان بلکه در درک عمومی سلامت ، رویکرد مراقبت شخصی نیز در نظر گرفته شده است که هدف آن کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مختلف با در نظر گرفتن تمام روندهای ژنتیکی و عوامل خطر است. مراقبت های دهان و دندان نیز به عنوان یکی از مهمترین مولفه های مراقبت های شخصی می باشد. پس چرا؟ از آنجا که می توان خطرات ژنتیکی و میکروبی افراد و سلامت دهان و دندان آنها را مرتبط با یکدیگر در نظر گرفت ، می توان برنامه مناسبی برای آنها تهیه کرد.

 

کدام آسان تر است؟

اگر به استعاره روغن خودرو برگردید ، می توانید به تصویر کوچک شیشه جلوی وسیله نقلیه خود نگاه کنید و فکر کنید ، "من می توانم چند کیلومتر بیشتر بروم ، فکر می کنم مشکلی نخواهد بود" و همه ما می دانیم که می توانید ، اما در این مسیر با مشکلی روبرو خواهید شد ، موتور شما کثیف می شود ، وسیله نقلیه شما نمی تواند عملکرد لازم را انجام دهد و شما این کار را می کنید. بنابراین شما مجبورید هزینه های زیادی را برای تعمیرات متحمل شوید. با این حال ، تعویض روغن از همه موارد آسان تر و ارزان تر است.

 

برای بهداشت دهان و دندان نیز همین است. شما می توانید به چیزی کمتر از ایده آل رضایت دهید. وقتی نوبت به دندان می رسد ، متأسفانه بیماران اغلب می گویند: "من فقط باید اساسی ترین درمان ها را انجام دهم" زیرا آنها می خواهند هرچه زودتر از صندلی دندانپزشک خلاص شوند و به دردی که می کشند فکر می کنند. بعلاوه ، ما شاهد افرادی هستیم که سبک زندگی خود را تغییر می دهند تا زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند. سلامت دهان و دندان یکی از آسان ترین ، سریع ترین و موثرترین روش ها است.

 

علی نعمتی بازدید : 25 یکشنبه 12 بهمن 1399 زمان : 12:12 نظرات (0)

 

 

چگونه مسواک بزنیم تا از آسیب دیدن دندان های خود جلوگیری کنیم

بسیاری از افراد از اینکه می فهمند سالهاست مسواک خود را به روش نامناسب مسواک زده اند متعجب می شوند. یا شما از کسانی هستید که دندان های خود را به اشتباه مسواک می زنید؟ در این صورت ، خطر فرسایش مینای دندان و آسیب دائمی دندان های شما وجود دارد.باور کنید یا نه ، مسواک زدن نادرست می تواند به دندان های شما آسیب برساند.

 

راه غلط مسواک زدن دندان ها

اگر شما هم بخشی از این اکثریت باشید ، در حال مسواک زدن دندان های خود با حرکات عقب و جلو هستید (مانند اره به جلو و عقب) تا زمانی که تمیز و لغزنده شوند. در عین حال ، فکر می کنید هرچه مسواک بزنید سریعتر و سریع تر ، سریعتر می توانید کار خود را تمام کنید و از خانه خارج شوید و به کار یا مدرسه بروید.

 

اما با مسواک زدن از این طریق به آن مینای دندان گرانبها آسیب می رسانید. این روش اره زدن دندان ها و لثه های شما را ساییده و خیلی زود پیر می شوند.

 

همچنین ، با استفاده از این نوع تکنیک ها ، مینای دندان محافظ را از بین می برید. به این ترتیب ، شما دندان های خود را نسبت به گرم و سرد و سریعتر از حد معمول حساس می کنید.

این روش فقط به مینای دندان شما آسیب نمی رساند. همچنین دندان های شما را به طور موثر تمیز نمی کند. موی سر به عقب و جلو می رود ، میکروب ها را فقط از یک دندان جمع می کند و آنها را به دندان دیگر می فرستد - هر گونه باقی مانده بین دندان ها را دور می زند.

 

به منظور جلوگیری از بیماری های لثه و پوسیدگی دندان ، باید شکاف بین دندان ها تمیز نگه داشته شود. هنگام مسواک زدن با روش اره کشی ، هیچ یک از موهای مویی فرصت ورود به دندان را پیدا نمی کنند و بنابراین نمی توانند پلاک و سایر ذرات غذایی تشکیل شده را تمیز کنند. با استفاده از این روش ، اساسی ترین هدف مسواک زدن را از دست می دهید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.gXbVGu-UQlLJ-8GkcCOUfwHaFj?pid=Api&rs=1

چگونه دندان های خود را به درستی مسواک می زنید؟

روش مسواک زدن کاملاً ساده است. حتی خیلی ساده است که در ابتدا ممکن است احساس نکنید دندان های خود را تمیز می کنید - طبیعی است. به خودتان کمی وقت بدهید. ترک روشی که برای زندگی خود استفاده کرده اید آسان نیست و شروع به استفاده از روشی جدید می کنید. سعی کنید از مسواک خود با دست غیر مسلط استفاده کنید تا عادت خود را تغییر دهید. عادت کردن کار دشواری خواهد بود ، اما نتایج شروع می کنند و به تنهایی صحبت می کنند.

 

ابتدا مسواک خود را بر روی دندانها قرار داده و کمی به عقب و جلو تکان دهید - مطمئن شوید که موها از روی هر دندان عبور کرده و کار خود را انجام می دهند. با این کار به موهای مسواک اجازه می دهید تا وارد فضاهای بین دندان های شما شوند. بنابراین ، شما اطمینان حاصل کنید که تمام ذرات و پلاک های غذا در طی هر مسواک زدن تمیز می شوند.

 

پس از مسواک زدن به یک قسمت از دهان خود ، همانطور که در بالا توضیح داده شد ، همان روش را برای طرف دیگر اعمال کنید. برس را به آرامی و با حرکت دایره ای و دورانی بچرخانید و مطمئن شوید که فرهای برس در بین دندان ها قرار دارند. سپس به قسمت بعدی بروید و همان حرکات را تکرار کنید - تا زمانی که تمام قسمت های دهان خود را مرور کنید. فقط با مسواک زدن به این روش می توانید سلامت آنها را حفظ کنید. با این روش نتایج قابل مشاهده خواهید گرفت.

 

چرا یک روش مناسب بسیار مهم است؟

مسواک زدن سریعتر و سخت تر دندانها ممکن است احساس مثرتر کنند. اما این روش اره در واقع به دندان و لثه شما آسیب می رساند. این روش باعث می شود ذرات غذا در پلاک ها مستقر شوند و مشکلات جدی سلامتی ایجاد می کند. یک روش ساده اطمینان حاصل می کند که هر دندان از مزایای مسواک برخوردار است.

مهم نیست که چند سال دندان های خود را به اشتباه مسواک زده اید ، زیرا می توانید بلافاصله آن را تغییر دهید! دندان های خود را همانطور که در بالا توصیه شده قبل از خواب شبانه مسواک بزنید.

 

علی نعمتی بازدید : 29 چهارشنبه 08 بهمن 1399 زمان : 10:27 نظرات (0)

 

نکاتی که باید در دندانپزشکی زیبایی در نظر گرفته شود

در زمینه دندانپزشکی زیبایی بسیار مهم است که قسمت آزمایشگاهی و فنی تولید تاج های سرامیکی را به خوبی بشناسید و هر مرحله از مراحل را درک کرده و نتایج خوبی بگیرید.دندانپزشک شما کیست و دندانپزشک شما چقدر در مراحل آزمایشگاه نقش دارد؟ این تنها یکی از مواردی است که افراد هنگام انتخاب خدمات دندانپزشکی زیبایی باید به آن توجه کنند. اعتماد متقابل در روابط پزشک و بیمار بسیار مهم است ، اما گاهی باید تأیید کرد که انتظارات متقابل جدا از اعتماد به درستی درک نمی شوند.

 

روکش سرامیکی یا تاج لمینت ساخته شده به زیبایی ، چشم ها و ناخودآگاه افراد مقابل را به خود جلب می کند. خواص نوری روکش کامپوزیت مهمترین آنهاست:

 

• سفیدی در واقع عدم وجود لکه است.

• چیزی سفید نور را به شخصی که به آن نگاه می کند منعکس می کند. بیش از حد سفید باعث انعکاس بیش از حد انرژی نیز می شود.

• در مقابل ، رنگ سیاه همه نور را جذب می کند و هیچ گونه بازتابی ندارد.

• تمام رنگهای بین سیاه و سفید مقدار مختلف نور را جذب و منعکس می کنند. آن "رنگ" را به شی object می بخشد.

• توالت فرنگی سرامیکی ، یک تکه کاغذ و یک جوراب سفید ، همگی به روش های کاملاً متفاوتی نور را منعکس ، پراکنده و جذب می کنند. همه اینها به رنگ سفید هستند. وقتی روی دندانهایمان لمینت یا تاج سرامیکی داریم ، می خواهیم از سرامیکی استفاده کنیم که نور را به همان اندازه و شکل مینای دندان منعکس می کند. انتظار دیگر این است که ساختار مادی ظروف سرامیکی مشابه مینای دندان باشد. در غیر این صورت ، فقط سفید بودن آن به این معنی نیست که به دلایل ذکر شده مانند مینای دندان به نظر می رسد.


https://th.bing.com/th/id/OIP.8I6rwTqmZsmRCF7AYAUIAQHaEr?pid=Api&rs=1

• در این مرحله ، انتخاب دندانپزشک بسیار مهم است. در این بازار که آزمایشگاه ها ، مواد و تکنسین های زیادی وجود دارد ، درک اهمیت این فرآیند و بخشی از مرحله تصمیم گیری از اهمیت زیادی برخوردار است. مهم است که شما این موارد را با دندانپزشک خود در میان بگذارید و ارزیابی کنید ، در مورد مواد و گزینه ها اطلاعات کسب کنید و با دیدن مستقیم تفاوت های مادی و فنی در نمونه های ساخته شده تصمیم بگیرید تا بعدا ناامید نشوید.

• امروزه مشهورترین موادی که انتظارات زیبایی ما را در دندانپزشکی زیبایی برآورده می کنند ، پرسلن های فلدسپاتیک (Vita ، Gc) و سرامیک های قابل فشار هستند (empress and e.max، Ivoclar). برخلاف تصور رایج ، زیرکونیا (دی اکسید زیرکونیوم) "بهترین" گزینه برای زیبایی نیست! زیرکونیا (دی اکسید زیرکونیوم) یک ماده زیربنایی است ، سرامیک نیز در بالای آن پردازش می شود و زیرکونیا (دی اکسید زیرکونیوم) به دلیل ساختار آن ماده ای "مات" است و از نظر انتقال نور کم است. این باعث می شود زیرکونیا (زیر اکسید زیرکونیوم) در مقایسه با تاج های سرامیکی به سبک قدیمی با زیر سازی "فلز" ساخته شده به روش کلاسیک ، دارای مزیت و زیبایی بیشتری باشد ، اما علاوه بر ظروف فلدسپاتیک و دیسیلیکات لیتیوم (مانند emax) با نور بسیار زیاد ، ضرر دارد قابل انتقال و که می تواند همان مینای دندان باشد. شرایط و مواردی وجود دارد که هر ماده ای سودمند است ، از این لحاظ توصیف یک ماده به عنوان "بهترین" بسیار صحیح نیست ، و همچنین مهارت و تبحر تکنسین دندانپزشکی و دندانپزشک با استفاده از مواد نیز نتایج را کامل می کند .

 

علی نعمتی بازدید : 30 دوشنبه 06 بهمن 1399 زمان : 11:09 نظرات (0)

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.K7zKOrUWkUBbIWB9H390tQHaHw?pid=Api&rs=1

4 روش سفیدتر به نظر رسیدن دندان ها

برای سفیدتر به نظر رسیدن دندان هایتان نیازی دائمی به سفید کردن دندان ها نیست. تغییر کنتراست دندان و به حداقل رساندن رنگ آمیزی دندان با استفاده از عادت های بهداشتی قوی و منظم دهان و دندان ، می توانید دندان های خود را سفیدتر نشان دهید بدون اینکه به روش های شیمیایی متوسل شوید.

4 روش ساده برای سفید نگه داشتن دندان

 

رژ لب خود را تغییر دهید

رنگ رژ لب شما می تواند دندان های شما را سفیدتر به نظر برساند. اگر دندان های شما زرد به نظر می رسد ، باید رنگ هایی مانند صورتی گیلاسی  را انتخاب کنید. ته رنگهای آبی موجود در این رنگ ها سفیدی دندان های شما را بیشتر نشان می دهد.اگر دندان های شما مایل به خاکستری است ، سایه های مسی یا برنز را امتحان کنید. این رنگ ها سفیدی دندان ها را بیشتر نشان می دهد.

 

پوست خود را برنزه کنید

به غیر از برنزه شدن با آفتاب یا سولاریوم ، استفاده از برنزه یا لوسیون هایی که این عملکرد را دارند ، سفیدتر به نظر می رسید. هرچه پوست شما تیره تر باشد ، دندان های شما سفیدتر دیده می شود.لباس های تیره کنتراست صورت شما را افزایش می دهند و به سفیدتر نشان دادن دندان ها کمک می کنند. بنابراین ، زیاد از لباس سفید استفاده نکنید. سفیدتر نشان دادن دندان برای افراد با موی بور و پوست روشن تر بسیار دشوارتر از سبزه ها و پوست های تیره است.

 

دهان خود را بعد از نوشیدن قهوه با آب بشویید

شستن دهان با آب بعد از قهوه یا چای باعث کم سفید شدن دندان ، چسبندگی کمتر ذرات قهوه به بیوفیلم روی دندان و نفوذ کمتر به پوسیدگی های دندان می شود. به جای مسواک زدن بعد از نوشیدنی های اسیدی ، شستشو با آب را انتخاب کنید. اگر این کار را نکنید ، نوشیدنی های اسیدی می توانند باعث فرسایش مینای دندان شما شوند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.0yGrfwwWRWc6yNlWOE0bGwHaFL?pid=Api&rs=1

به جای آدامس سفید کننده مسواک انتخاب کنید

آیا در ماشین یا کیف خود آدامس سفیدکننده ای دارید؟ به جای آن یک مسواک بگذارید. مسواک زدن حداقل 30 دقیقه پس از مواد غذایی که باعث تغییر رنگ دندان می شود ، در جلوگیری از این رنگ آمیزی و بوی بد دهان بسیار موثر است. اگر نمی توانید دندان ها را مسواک بزنید و آنها را با آب بشویید. ایجاد لکه فقط مربوط به قهوه نیست. گیلاس ، چای و آبمیوه قرمز همچنین باعث تغییر رنگ دندان های شما می شود.

 

علی نعمتی بازدید : 21 چهارشنبه 01 بهمن 1399 زمان : 16:45 نظرات (0)

 

 

 

 

 

پلاک دندان

پلاک دندان به عنوان یک باکتری چسبنده و بی رنگ تعریف می شود که از غذا و باکتری های اطراف دندان نشات می گیرد. پلاک های دندانی یکی از دلایل اصلی پوسیدگی دندان است و این پلاک ها نیز باعث بیماری های لثه می شوند.علاوه بر این ، پلاک های دندان باید هر روز به طور مرتب تمیز شوند. در غیر این صورت روی دندان ها سفت می شود و باعث ایجاد تارتار دندان می شوند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.oIkC5ZLMliGmJJqPeNxLjgHaFh?pid=Api&rs=1

چگونه تشکیل پلاک را تشخیص دهیم

به طور کلی ، باکتری های موجود در دهان به طور مداوم تکثیر می یابند و بنابراین تشکیل پلاک تقریباً در همه دهان ایجاد می شود. باکتری ها از بسیاری از اجزای موجود در غذا و بزاق برای رشد و تکثیر استفاده می کنند.بعد از غذا اسیدهای تشکیل شده از باکتری پلاک ها به دندان ها منتقل می شوند. در واقع ، این حمله به دندان توسط اسیدها است و در نتیجه این حملات ، مینای دندان می شکند و پوسیدگی ایجاد می شود.اگر پلاک های ایجاد شده روی دندان ها تمیز نشوند ، لثه های اطراف دندان تحریک شده و التهاب لثه ایجاد می شود. علاوه بر این ، چنین شرایطی می تواند باعث بیماری های پریودنتال و از دست دادن دندان شود.

چگونه می توان از تجمع پلاک جلوگیری کرد

روش های مختلفی برای جلوگیری از تشکیل پلاک های دندانی در دهان وجود دارد. مراقبت منظم از دندان در اولویت برداشتن پلاک است. بنابراین ، اولین نکته ای که برای جلوگیری از تشکیل پلاک باید به آن توجه کرد ، اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان است. علاوه بر این ، روش های جلوگیری از مراقبت از پلاک دندان به شرح زیر است:

به منظور از بین بردن پلاک در سطح دندان ها ، حداقل دو بار در روز باید مسواک بزنید.

علاوه بر این ، استفاده از نخ دندان نیز از تشکیل پلاک جلوگیری می کند. به همین دلیل ، هر روز استفاده از نخ دندان کمک می کند تا شکاف ها و خطوط لثه ای که توسط مسواک قابل دسترسی نیستند تمیز شود.

پرهیز از مصرف غذاهای شیرین و نشاسته ای به منظور جلوگیری از تشکیل پلاک مهم است. علاوه بر این ، کاهش غذاهای چسبناک نیز مهم است.

از طرف دیگر ، معاینات دوره ای دندانپزشکی نباید قطع شود و دندان ها همیشه باید به طور حرفه ای تمیز شوند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.aSLXRPcJSJ2dCD2iel2vxAHaE7?pid=Api&rs=1

اهمیت استفاده از نخ دندان در پاک سازی پلاک

مسواک زدن به تنهایی برای پاک کردن پلاک تشکیل شده روی دندان کافی نیست. زیرا مسواک نمی تواند به برخی قسمتهای بین دندانها برسد و بنابراین تمیز کردن پلاکها مشکل می شود. به همین دلیل ، متخصصان به ویژه توصیه می کنند هر روز از نخ دندان استفاده کنید.با استفاده از نخ دندان می توان نواحی بین دندان ها را که مسواک نمی تواند به آنها برسد تمیز کنید. البته نخ دندان نیز در تمیز کردن زیر لثه ها جایگاه مهمی دارد.

اگر نمی خواهید با یک مشکل ناخواسته مانند پلاک دندان روبرو شوید ، باید با استفاده از نخ دندان و همچنین مسواک زدن منظم از دندان خود مراقبت کنید. در غیر این صورت ، ممکن است پلاک های دندان در مکان هایی که برس به آن نمی رسد و سپس اختلالات مختلف دندانپزشکی ایجاد شود.

 

علی نعمتی بازدید : 31 سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 18:23 نظرات (0)

 

https://holisticdentalinstitute.com/wp-content/uploads/2017/03/1_young-woman-with-gap-between-front-teeth.jpg

درمان دندان اسپلیت یا جدا از هم

دندان ها که بخشی از ساختار دهان هستند هنگام جدا شدن ظاهر بسیار بدی ایجاد می کنند. با پیشرفت فناوری های دندانپزشکی ، روش هایی که مردم می توانند در مورد درمان دندان شکاف داشته باشند افزایش یافته است. اگر شما نیز شکاف دندان دارید ، می توانید به یکی از این  روش های درمانی مراجعه کنید.

 

درمان کامپوزیت

کامپوزیت ساده ترین و سریع ترین روش درمانی است که افرادی که دارای مشکلات شکاف دندان هستند می توانند از آن استفاده کنند. این روش با پر کردن دندان ها رنگ دندانها اعمال می شود. دندان یا دهان شخصی که تحت درمان باندینگ قرار می گیرد بی حس نمی شود.

مهمترین جزئیات هنگام استفاده از درمان باندینگ باید این باشد که اندازه دندان را زیاد بزرگ نکنید یا از نظر زیبایی ظاهری غیر طبیعی را ایجاد نکنید در حالی که جدا شدن دندان ها با کامپوزیت پوشانده شده است. برای این درمان ، اگر پزشک متخصص در زمینه کامپوزیت یا زیبایی باشد ، موفقیت بیشتری خواهد داشت.

قبل از شروع درمان ، دندان های بیمار تمیز می شود. پس از آن ، پر کردن کامپوزیت تهیه شده مطابق با رنگ دندان به مکانهای جداگانه به صورت خمیر اعمال می شود. دندانپزشک باید بسیار محتاط باشد و از قرینه بودن دندانها مراقبت کند.

پس از اینکه فرآیند پرکردن کامپوزیت به درستی بر روی قسمتهای شکاف دندان اعمال شد ، فرآیند پرداخت شروع می شود. کامپوزیت باید به اندازه مینای دندان روشن باشد. در صورت عدم استفاده از این روش ، هنگامی که بیمار چای ، سیگار یا قهوه مصرف می کند ، زردی دندان ایجاد می شود. اگر زردی علیرغم پولیش رخ دهد ، می توان با یک فرآیند کوتاه پرداخت ، دوباره آن را از بین برد.

برخی از معایب در استفاده از درمان کامپوزیت برای شکاف دندان وجود دارد. یکی از آنها این است که روش باندینگ ساختار بادوام و خوبی به عنوان روکش های دندان روکش ندارد. همچنین؛ به دلیل برخی عوامل در اثر گذشت زمان ممکن است در مناطق تحت درمان زرد شود. با این حال ، این روش به دلیل کاربرد سریع و ارزان بودن ، اغلب یک روش ترجیحی است.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.cGyoQPFdmv5pRsWjIMBiJgHaEc?pid=Api&rs=1

درمان ارتودنسی (بریس)

ارتودنسی یکی از روش هایی است که برای درمان شکاف دندان استفاده می شود. این روش که سالهاست در درمانهای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد ، حتی اگر تاثیری در مدت زمان طولانی داشته باشد ، طبیعی ترین روش است. بسیاری از بیماران تاکنون از آن استفاده کرده اند.

درمان بریس ، که بدون اعمال روکش و نه روش سایش بر روی سطح دندان انجام می شود ، فرآیند اصلاح کجی ها و اعوجاج ها با تغییر مکان دندان ها به کمک بریس ها است. روش ارتودنسی که برای درمان دندان شکاف ترجیح داده می شود ، اخیراً به دلیل قیمت بالا و زمان استفاده کمتر ترجیح داده شده است.

درمان روکش لمینیت (روکش سرامیک)

درمان لمینیت ونیر سطحی را ایجاد می کند که بسیار نزدیک به مینای دندان است. این ماده بیشتر در درمان مشکلات شکسته ، نامتناسب ، منحنی ، شکاف و رنگ استفاده می شود. هنگامی که از روش لمینیت ونیر در درمان شکاف دندان استفاده می شود ، بیمار شاهد یک تغییر باورنکردنی در دندان های خود خواهد بود.

دندانپزشکان از مواد و تکنیک های باندینگ ویژه ای برای این شکل از درمان استفاده می کنند که با استفاده از پوشش روکش سرامیکی بر روی دندان اعمال می شود. درمان دندان لمینیت روشی است که طی 1 هفته انجام می شود. این روش درمانی ، مشکلات مربوط به رنگ و شکل دندان را نیز برطرف می کند در حالی که جداسازی دندان بر طرف می شود.

 

در حالی که زمان درمانلمینیت ونیر بیشتر از درمان کامپوزیت است ، اما همچنین زمان کمتری نسبت به درمان ارتودنسی طول می کشد. از آنجا که هر درمانی نتیجه موثری نخواهد داشت یا برای هر فردی مناسب نخواهد بود ، اول از همه ، معاینه پزشک باید انجام شود و مطابق آن عمل کند.

 

علی نعمتی بازدید : 103 سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 17:01 نظرات (0)

درمان ارتودنسی با تنوع رنگ

در صورت کج شدن دندان ها یا تغییر شکل در فک ، ممکن است دلیلی برای استفاده از بریس باشد. اگر در مواقع توصیه شده توسط پزشک از بریس استفاده نکنید ، بعداً با مشکلات بزرگتری روبرو خواهید شد. متخصص ارتودنسی قطعاً استفاده از بریس را در برابر چنین مشکلاتی به شما توصیه می کند. به ویژه اگر در کودکی استفاده شود ، تأثیر بسیار بهتری دارد.

ارتودنسی بخش جراحی است که بریس ها و تغییر شکل فک را بررسی می کند. گزینه های مختلف رنگی در بریس ها وجود دارد. در حالی که قبلا فقط رنگ فلزی بود ، اکنون می تواند در رنگ های صورتی ، بنفش ، قرمز ، آبی و سبز باشد. می توانید از هر رنگی از این سایه ها به عنوان بریس استفاده کنید.

 

آیا درمان ارتودنسی آسیب می رساند؟

ارتودنسی ، چه در طول درمان و چه بعد از اتصال آنهابه هیچ وجه صدمه ای به فرد نمی زند. در طی نیم ساعت ، بریس ها به دندان ها متصل می شوند. در روزهای اول   ممکن است فرد احساس غریبی کند اما همچنین عادت به این بریس ها بعد از حدود یک هفته شکل می گیرد. در صورت لزوم ، بریس ها با دادن مورفین ملایم ، به ویژه در کودکان ، ساخته می شوند.

پس از اتصال بریس ها به دندان ، لازم است از غذاهای سرد و گرم به مدت 2 ساعت خودداری کنید. در غیر این صورت ، ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در دندان های خود کنید. بعد از آن ، می توانید هرچه بخواهید بخورید و بنوشید. بعد از اینکه به آن عادت کردید ، با گذشت زمان این مسئله به طور طبیعی برای شما خواهد بود. حتی هنگام خوردن غذاهای سخت مانند فندق و گردو نیز مشکلی نخواهید داشت.

 https://3.imimg.com/data3/LO/PX/MY-8155012/functional-orthopedic-500x500.png

چگونه بریس ها را متصل می کنند؟

 

وقتی روی صندلی دندانپزشکی می نشینید ، آنها ابتدا مقدار کمی مورفین را به دهان می زنند. سپس دستگاه   دور دهان می آورند که هدف آن باز نگه داشتن دهان است. به عبارت دیگر ، به هیچ وجه دردناک نیست ، هنگام پوشیدن این دستگاه ، ناحیه دهان بی حس است. سپس قسمت بالای دهان را سنباده می زنند. هنگام انجام این روش ممکن است احساس کنید که قطعات کوچک ماسه به دهان شما می آیند. پس از آن ، ژل اعمال می شود تا سیم ها را به محل  مورد نظر متصل کنید.

 

بعد از نشستن بریس ها روی دندان ، ژل های اطراف آن تمیز می شوند. سیم ها محکم به یکدیگر متصل شده اند و سپس یک لاستیک مخصوص متصل می شود تا اطمینان حاصل شود که سیم ها از روی دندان خارج نمی شوند. روند اتصال بریس ها به دندان به همین سادگی است. بنابراین ، حداکثر نیم ساعت طول می کشد و هیچ روشی هیچ وقت صدمه نمی زند.

 

غذاهایی که نباید با بریس خورده شوند کدامند؟

می توانید غذاهای سخت همراه با بریس بخورید ، می توانید شیرینی بخورید ، اما توصیه می شود از غذاها و نوشیدنی های اسیدی ، شیرین و گازدار استفاده نکنید. زیرا چنین غذاهایی می توانند به بریس ها بچسبند و به آن آسیب برسانند. در عین حال ، ممکن است به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان شود و بریس ها را بی اثر کند. بنابراین ، مصرف زیاد شیرینی جات ، شکلات ، شکر ، کولا ، نوشابه ، قهوه و سایر غذاهای اسیدی مفید نیست.

 

 

پس از توجه به آنچه می خورید و می نوشید ، می توانید سالها از بریس استفاده کنید. نباید از مراجعه مكرر به دندانپزشك غافل شد.چه به هنگام وارد کردن و چه بعد از اتصال مهاربندها به هیچ وجه به شخص آسیب نمی رساند. در طی نیم ساعت ، بریس ها به دندان ها متصل می شوند.

 

علی نعمتی بازدید : 34 دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 12:53 نظرات (0)

 

 

https://tourmedical.s3.amazonaws.com/images/mod_treatments/zirconium-crowns-tourmedical-23_1024_1jk.jpg

تاج زیرکونیوم چگونه ساخته می شود؟

در مورد سلامتی و زیبایی دندان ، یکی از سوالات متداول این است که زیرکونیوم چیست؟

اطلاعات دقیق در مورد روش درمان و زیرکونیوم در زیر آورده شده است.

 

زیرکونیوم ماده سفید رنگی است که به جای سرامیک ها و بریج های کلاسیک استفاده می شود. کیفیت مواد استفاده شده در درمان پوشش زیرکونیوم ،از نظر بهداشت بالینی و آینده نگری زیبایی پزشک بسیار مهم است.زیرکونیوم ، ماده ای که در درمان های دندانپزشکی استفاده می شود ، از جمله سوالات متداول بیماران است. زیرکونیوم ، ماده ای که در قرن هجدهم کشف شد ، پوسیده نمی شود. به همین دلیل ، این ماده ای است که در درمان های دندانپزشکی استفاده می شود.

زیرکونیوم یک ماده معدنی طبیعی است. هیچ مشکل ناسازگاری تاج زیرکونیوم با لثه در کوتاه مدت یا بلند مدت وجود ندارد. تا زمانی که لثه عقب نمی رود می توان از این پوشش ها استفاده کرد.

خصوصیات انعکاس نور روکش های زیرکونیوم بهتر است. زیرکونیوم روشی است که می تواند برای بیماران در سنین مختلف از زمان ظهور دندان های دائمی استفاده شود.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.K7e-foxokhsE1cDnAJzcDQHaCS?pid=Api&rs=1

طول درمان تاج زیرکونیوم

سوالاتی از جمله نحوه درمان و مدت زمان درمان تاج زیرکونیوم نیز مهم است. زمان درمان روکش زیرکونیوم بسته به نوع پوشش مورد نظر افراد متفاوت خواهد بود. همچنین مهم است که شرایط دندان و کام شما برای مداخله ای که توسط پزشک انجام می شود مناسب است. پس از انجام تمام معاینات ، فرآیند روکش دندان در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

 

در چه مواردی روکش تاج زیرکونیوم استفاده می شود؟

روکش دندان روشی است که برای اهداف زیبایی در دندان هایی با مشکلات رنگی انجام می شود که به فرایند سفید شدن پاسخ نمی دهند ، برای محافظت ، تقویت یا اصلاح ظاهر دندان های ترک خورده و شکسته استفاده می شود.

این پوشش ها که با نام Zircon نیز شناخته می شوند ، از طریق شکل دادن بلوک های ساخته شده از ترکیب دی اکسید زیرکونیوم با سیستم های CAD-CAM طراحی می شوند.اگر پوسیدگی بزرگی داشته باشید ، ممکن است مواد دندانی برای محکم نگه داشتن پرکننده و حفظ عملکرد آن باقی نماند ،

اگر دندان شما ترک بزرگی دارد که با اتصال کامپوزیت برطرف نمی شود ،

برای از بین بردن مشکلات زیبایی و ایجاد لبخند دلخواه ،

اگر از رنگ دندان خود راضی نیستید و با روش های سفید کننده دندان نمی توانید سفیدی مورد نظر را بدست آورید ، روکش های زیرکن مناسب شما هستند.

 

 

علی نعمتی بازدید : 29 سه شنبه 02 دی 1399 زمان : 17:02 نظرات (0)

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 199
  • بازدید سال : 2,091
  • بازدید کلی : 6,703