loading...

لبخند زیبا

 

دندان شکسته خود را دور نیندازید!

 

اگر دندان  شکسته در شیر یا بزاق نگهداری شود ، می توان آن را دوباره در جای خود قرار داد.

گزارش شده است که دندان ، که در اثر ضربه جابجا شده است ، که در کودکان شایع است ، در صورت تحویل به دندانپزشک در شیر ، بزاق ، محلول viaspan ، HBSS (محلول نمک متعادل Hanks) می تواند در جای خود قرار گیرد و دوباره مورد استفاده قرار گیرد. نگهداری در محلول نمک حداکثر ظرف مدت نیم ساعت موثر می بلشد.

كودكان و بزرگسالان به دلایل مختلفی مانند جنگ ، حوادث رانندگی ، مسابقات ورزشی و حوادث خانگی ، اغلب دچار آسیب دیدگی دندان می شوند.

آسیب به دندان ها در اثر ضربه متفاوت است ، اظهار داشت که دندان ممکن است در بعضی موارد دچار پرش شود (دندان کاملاً از استخوان فک خارج شود).

با یادآوری اینکه دندانهای شیری پس از یک سن مشخص جای خود را به دندانهای دائمی می دهند ، گفت که دندانهای شیری جلویی از 7 سالگی به تدریج تغییر می کنند و دندان شیری افتاده و جایگزین دندان می شود.

 دندانپزشک خوب در میرداماد

اوزل با اشاره به اینکه آسیب های دندانی در کودکان بین سنین 7 تا 10 سال رایج است ، گفت: "در دندان های میانی فوقانی قدامی که بیشتر در معرض ضربه قرار دارند ، زایمان شایع است. دندان با فیبرهایی به نام رباط پریودنتال در حفره خود به استخوان فک متصل شده است. در موارد جنین ، الیاف لثه می توانند از بین بروند و از سوکت دندان خارج شوند. "

 دندانپزشک خوب در میرداماد

اگر دندان در شرایط مناسب ذخیره و تحویل دندانپزشک شود ، می توان پس از ضربه روبرو کرد. از لحظه وقوع حادثه ، دقیقه ها برای آینده دندان حیاتی هستند. زمان ایده آل اینجاست که خانم را ظرف نیم ساعت به کلینیک ببرید. "

 

با اشاره به اینکه هنگام نگه داشتن دندان بریده شده به کلینیک ، شرایط نگهداری بسیار مهم است ، اطلاعات زیر را ارائه داد:

 

اگر بافت های ریشه دندان بیش از حد آسیب ببیند ، امکان اتصال دندان به خانه خود وجود ندارد. به همین دلیل باید قسمت ریشه دندان بریده شده به گونه ای نگهداری شود که آسیبی نبیند و پس از تمیز کردن با آب ، همراه با فرد در معرض ضربه در شیر یا بزاق به دندانپزشک تحویل داده شود.

 

شیر که از نظر ماده حامل موثر با مواد مغذی حاوی مزیت است ، تا 3 ساعت از الیاف ریشه محافظت می کند. بزاق بر روی دندان اثر شستشو و بالشتک دارد. اگر قرار باشد دندان در دهان کودک آورده شود ، کودک ممکن است از هیجان ، ترس ، وحشت دندان را ببلعد و از دهان خود بیندازد. در این حالت ، دندان در معرض آلودگی باکتریایی قرار می گیرد. "

 

علی نعمتی بازدید : 16 یکشنبه 17 اسفند 1399 زمان : 12:07 نظرات (0)

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.PyXedWV4WPMdCDyU4roSJQHaE8?pid=ImgDet&rs=1

بهداشت دهان و دندان در سنین بالاتر

در این مقاله ، ستون نویس ما ، دندانپزشک برزگران ، اطلاعاتی در مورد مشکلات دندانپزشکی که ممکن است در سال های بعد با آن روبرو شوید را به شما ارائه می دهد.

از آنجا که لثه ها در سنین در برابر نیروهای مکانیکی مقاوم نیستند ، مسواک های ساخته شده از موی نرم برای این بیماران توصیه می شود.

خمیر دندان و دهانشویه های حاوی فلوراید توصیه می شود.

با استفاده از فلوراید بر روی دندان ها ، می توان از ایجاد پوسیدگی ریشه یا پیشرفت پوسیدگی های اولیه جلوگیری کرد.

از آنجایی که فضاهای بین دندانی ناشی از از دست رفتن بافت لثه باعث تجمع مواد مغذی می شود ، باید این مناطق با استفاده از برس رابط و نخ دندان تمیز شود.

در بیماران وابسته به تخت که نمی توانند مراقبت های دهانی را انجام دهند ، این روش توسط بستگان بیمار و پرسنل بهداشتی درمانی کمکی انجام می شود.

به دلیل از دست رفتن زیاد دندان ها در سن ، دندان های باقیمانده نقش مهمی در حفظ پروتزهای ثابت یا متحرک دارند. بنابراین ، درمان دندانهای خراب ضروری است. وخیم شدن سلامت دهان و دندان نتیجه طبیعی افزایش سن نیست. معاینات منظم دندانپزشکی بر کیفیت زندگی شما تأثیر مثبت می گذارد.

برخی از داروهایی که به طور منظم مصرف می شوند می توانند باعث خشکی دهان شوند. بزاق ترشح طبیعی است که از دندان در برابر پوسیدگی محافظت می کند. بنابراین ، در صورت کاهش ترشح بزاق ، با دندانپزشک خود مشورت کنید.دندانپزشک خوب در میرداماد

دندان مصنوعی را باید بعد از غذا با برس مصنوعی تمیز کرد.

پروتزها باید در شب برداشته شوند. لثه های شما نیز نیاز به استراحت و هوادهی دارند. پروتزهای برداشته شده باید تمیز شوند و در آب سرد نگهداری شوند. علاوه بر این ، قرص های تمیز کننده دندان مصنوعی به سم زدایی از پروتزها نیز کمک می کنند.

با توجه به افزایش سن ، برخی از تغییرات ممکن است از نظر عملکرد در دهان و بافت های اطراف ایجاد شود. به یاد داشته باشید که مراقبت های شخصی و معاینات منظم دندانپزشکی برای جلوگیری از بدتر شدن سلامت دهان و دندان ما بسیار مهم است.

 

علی نعمتی بازدید : 28 چهارشنبه 13 اسفند 1399 زمان : 11:01 نظرات (0)

 

بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری

اگرچه توصیه می شود زنان قبل از بارداری درمان های لازم برای سلامت دهان و دندان داشته باشند ، اما گاهی اوقات ممکن است در دوران بارداری به درمان نیاز باشد. نکاتی وجود دارد که باید در طول درمان دندانپزشکی برای زنان باردار در نظر گرفته شود. اول از همه ، در دوران بارداری ، باید با متخصص زنان و زایمان تماس گرفته شود و بیمار در مورد داروها ، بیهوشی و درمانی که باید استفاده شود ، مطلع شود و تأیید آنها گرفته شود.

زنان باردار باید از مراقبت و درمان لثه آگاه شوند و حسابهای دندان به طور مرتب تمیز شود.

مواردی که در طول درمان زنان باردار باید در نظر گرفت

تغییرات هورمونی و مکانیکی که در نتیجه بارداری رخ می دهد و بر سیستم گوارشی تأثیر می گذارد ، رفلکس گگ را افزایش می دهد و خطر ریفلاکس اسید معده را افزایش می دهد.

همچنین با پیشرفت بارداری ، اندازه رحم افزایش یافته و فشار داخل شکمی شکم افزایش می یابد. در نتیجه ، برای کاهش فشار شکم و محافظت از بیمار ، صندلی باید تا جایی که ممکن است در حالت ایستاده نگه داشته شود. درمان باید تا حد ممکن کوتاه باشد و حرکاتی مانند بلند شدن از صندلی و قرارگیری صندلی باید به آرامی انجام شود. در حالت خوابیده به پشت در صندلی دندانپزشکی ، ممکن است فشار خون پایین به دلیل فشرده شدن وریدهای ورید اجوف تحتانی توسط رحم ایجاد شود. با بالا بردن مفصل ران 10-12 سانتی متری در حالی که روی صندلی نشسته اید و 5 تا 5٪ آن را به سمت چپ متمایل می کنید ، فشار بر روی این وریدها کاهش می یابد و می توان از فشار خون پایین جلوگیری کرد.

 

ترس دندانپزشک یکی از بزرگترین مشکلات بارداری است. در طول درمان باید یک محیط آرامش بخش فراهم شود و مراحل کار در مدت زمان کوتاهی به پایان برسد. مناسب ترین دوره برای درمان ها روزهای 4 تا 5 و 6 بارداری است. ماه ها. اگر دندانی وجود دارد که به درمان کانال ریشه نیاز دارد ، نباید از آن اشعه ایکس گرفته شود ، بنابراین درمان باید به گونه ای انجام شود که درد را از بین ببرد و درمان باید پس از تولد به پایان برسد.

 

اثرات بهداشت دهان و دندان در بارداری

 

بارداری یک رویداد فیزیولوژیکی است که تقریباً تمام اندام ها و سیستم های بدن را با تغییرات هورمونی تحت تأثیر قرار می دهد. این تغییرات هورمونی در سلامت دهان و دندان نیز موثر است. علاوه بر این ، تغییرات در فلور دهان تأثیرات مهمی بر مادر و کودک دارد.

 

التهاب لثه بارداری: افزایش هورمون پروژسترون باعث افزایش جریان خون در بافت های لثه و در نتیجه مشکلاتی از جمله حساسیت ، تورم و خونریزی می شود. چنین مشکلاتی ممکن است در هنگام مسواک زدن و مسواک زدن نیز وجود داشته باشد. اگرچه این تغییرات می تواند در هر دوره از بارداری اتفاق بیفتد ، اما بیشتر در سه ماهه 2 بارداری مشاهده می شود.

 

این تغییرات هورمونی محیطی را ایجاد می کند که رشد باکتری های ایجاد کننده التهاب لثه را تسهیل می کند و در صورت عدم درمان ، ممکن است به روندی تبدیل شود که با بیماری مزمن لثه شروع شده و به از دست رفتن دندان منجر شود.

 

لوپز و همکاران طبق مطالعات وی ، میزان زایمان زودرس / وزن کم هنگام تولد در زنان باردار مبتلا به التهاب لثه در مقایسه با زنان باردار با لثه سالم به طور قابل توجهی بالاتر بود.

در نتیجه فرسایش دندان ها ، حالت تهوع و استفراغ صبح ها در دوران بارداری ، اسیدیته محیط دهان افزایش می یابد ، بنابراین دندان ها ممکن است فرسایش پیدا کنند.

افزایش پوسیدگی افزایش یافته و مصرف غذاهای کربوهیدرات دار در دوران بارداری نیز باعث افزایش پوسیدگی می شود.

تحرک (لرزش) دندان ها: حتی در خانم های سالم به طور دوره ای ، تحرک در دوران بارداری در دندان ها دیده می شود. مطالعات گزارش داده اند که این تحرک بیشتر در دندان های ثنایای فوقانی در ماه آخر بارداری دیده می شود.

 

مشاوره بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری

 

تأمین بهداشت دهان و دندان به طور منظم و ظریف با مسواک نرم مویی 2 بار در روز و یک بار با نخ دندان و یکبار در روز و با استفاده از قارچ های بدون الکل ، (برای جلوگیری از آسیب رساندن به بافت های ظریف لثه)

در صورت افزایش اسیدیته در دهان در نتیجه حالت تهوع و استفراغ ، دهان باید شسته شود و غذاهای خنثی کننده مصرف شود.

یک رژیم غذایی سالم حاوی کلسیم فسفر ، پروتئین و ویتامین های A ، C ، E باید دنبال شود

در صندلی دندانپزشکی باید تا حد امکان مستقیم نشسته و 5-15 درجه به سمت چپ خم شود (مفصل ران راست 10-12 سانتی متر است)

 

علی نعمتی بازدید : 29 یکشنبه 10 اسفند 1399 زمان : 11:44 نظرات (0)

 

چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟

زردی دندان نشانه کمبود مراقبت از دهان است و اغلب نشانه پوسیدگی است. دندان های زرد شده از تشکیل پلاک روی دندان ها خبر می دهند. غذای مصرفی با تجمع روی دندان باعث تشکیل پلاک می شود مگر اینکه مراقبت های دهان و دندان انجام شود. از آنجا که هضم غذا از دهان آغاز می شود ، میکروارگانیسم های موجود در دهان می توانند با جویدن به معده و سپس به خون منتقل شوند. به همین دلیل ، ممکن است خطرات جدی بر سلامت عمومی داشته باشد. با این حال ، دندان های زرد شده نیز مشکلات اجتماعی بزرگی ایجاد می کنند. رفلکس بسته شدن دندان ها ، از دست دادن اعتماد به نفس و مشکلات مشابه ممکن است هنگام خندیدن رخ دهد. به همین ترتیب ، زردی ممکن است در پروتزهای دندانی ایجاد شود. این موقعیت نشانه آن است که مراقبت از پروتز دندان به اندازه کافی انجام نمی شود.

 

چرا دندان ها زرد می شوند؟

 

دندانها زمانی اتفاق می افتد که مراقبت های دهانی به طور منظم انجام نشود. اگر فرد به طور روزانه و منظم از محصولات مراقبت از دهان و دندان به درستی استفاده کند ، هیچ زردی دندان وجود ندارد. جدا از این ، استفاده از محصولات مراقبت از دهان اشتباه می تواند باعث زردی دندان شود.

 

دندانها باید حداقل 2 بار در روز و به مدت 3 دقیقه مسواک زده شوند. نگهداری پروتزهای دندانی نیز باید به طور منظم انجام شود. در غیر این صورت ، عمر پروتز کوتاه می شود و مشکلات مختلفی بوجود می آید. به خصوص ، شیرینی ها ، غذاهای حاوی کافئین ، غذاهای چسبناک یا نوشیدنی های اسیدی زردی دندان ها را تسریع می کنند.

 

برای جلوگیری از زرد شدن دندان ها ، به جای چای سیاه باید چای سبز مصرف شود.

دندان ها باید بلافاصله بعد از عواملی مانند چای ، قهوه و شراب مسواک بزنند که ممکن است لکه هایی روی دندان باقی بگذارد.

نوشیدنی های اسیدی به مینای دندان آسیب می رسانند. به همین دلیل می تواند باعث تغییر رنگ دندان شود. بنابراین تا حد امکان از مصرف نوشیدنی های اسیدی خودداری شود.

غذاهایی مانند لوبیای ژله و  استخوان با محتوای مواد شیمیایی بسیار بر سلامت دندان و همچنین سلامت عمومی تأثیر می گذارد. به طور خاص ، توصیه می شود از این غذاهایی که به دندان می چسبند و با ورود به دندان ها پوسیدگی دارند ، استفاده نکنید.

کسانی که نمی توانند قهوه را کنار بگذارند قطعاً باید بعد از نوشیدن قهوه دندان های خود را مسواک بزنند. اگر این امکان وجود ندارد ، آدامس بدون قند بجوید و دهان او را با آب تمیز بشویید.

آیا می توان پروتزهای زرد را سفید کرد؟

 

می توان پروتز را برای جایگزینی دندانهایی که به دلایل مختلف از بین رفته اند ، استفاده کرد. تمیز کردن پروتزهای دندانی به اندازه دندان های طبیعی مهم است. وقتی بیمار در حفظ پروتز اختلال ایجاد کند ، ممکن است پیری و زردی در پروتز ایجاد شود. پروتزهای دندانی که از آنها مراقبت نمی شود ، می توانند باعث عفونت دهان ، بوی بد دهان و فرسایش لثه شوند.

 

نکاتی که باید در نظافت و مراقبت از دندان مصنوعی در نظر گرفته شود

بلیچینگ میرداماد تهران

باید مراقب بود که پروتز بعد از غذا و قبل از خواب تمیز شود. یک مجموعه قابل حمل که فرد می تواند بعد از غذا با خود حمل کند ، برای تمیز کردن پروتز ایده آل است.

در حالی که پروتز دندان تمیز می شود ، می تواند از دست بلغزد و بیفتد. به همین دلیل ، پروتز باید روی حوله تمیز تمیز شود.

ابتدا پروتز باید با آب فراوان شسته شود. به این ترتیب باقیمانده مواد غذایی از پروتز خارج می شود.

تمام قسمتهای پروتز خود ، از جمله کام را با مسواک نرم مسواک بزنید. برای تمیز کردن پروتز هنگام مسواک زدن لازم است از صابون دستی یا خمیر دندان تولید شده برای پروتزهای مصنوعی استفاده شود.

پروتزهای دندان باید با محصولات تمیزکننده ای که مخصوص این کار تولید شده اند تمیز شوند. در غیر این صورت ممکن است آسیب و سایش در پروتز ایجاد شود.

از مواد تمیز کننده تولید شده برای اهداف مختلف نباید در تمیز کردن پروتز استفاده شود. محصولاتی مانند شوینده ها می توانند به ساختار پروتز شما آسیب برسانند و همچنین برای سلامتی مضر هستند.

ژل های تمیزکننده پروتز باید روی پروتزهای مرطوب دندان استفاده شود. سپس دندان مصنوعی باید با آب تمیز شسته شود. به این ترتیب لکه های سیگار و قهوه روی پروتز از بین می رود.

باید از محصولات تمیز کننده دندان مصنوعی با اثر ضد باکتری استفاده شود.

 

علی نعمتی بازدید : 25 سه شنبه 05 اسفند 1399 زمان : 11:19 نظرات (0)

 

التهاب لثه

چگونه با التهاب لثه کنار بیاییم؟

برخی از مشکلات سلامتی وجود دارد که می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. این مشکلات که به طور کلی ، جزئی هستند و  در صورت عدم توجه یا غفلت می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند. در اینجا ، التهاب لثه نیز یک مسئله جزئی است ، اما در صورت غفلت از آن ، می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. بنابراین ، باید به دقت مورد تأکید قرار گیرد ، روند درمان باید از نزدیک پیگیری شود و از تجدید آن جلوگیری شود. علاوه بر این ، برخی از التهاب لثه ممکن است نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک داشته باشد. با این حال ، دارویی که باید مصرف شود قطعاً باید با نظر پزشک انتخاب شود ، باید به طور مرتب استفاده شود و باید تا پایان ادامه یابد. حساسیت در این مورد مهم است. در آینده ، احتمال مداخله در برابر بیماری کاهش می یابد.

 کلینیک مینوسا

دلایل التهاب لثه

به طور کلی ، برای حفظ سلامت دهان و دندان باید تمیز کردن روزمره خود را انجام دهیم. دندان ها باید حداقل دو بار در صبح و عصر با یک خمیر دندان و برس تمیز شود. علاوه بر این ، باید از برخی موادی که به دندان آسیب می رسانند خودداری شود. سیگار کشیدن ، مصرف چای و قهوه ، نوشیدن بیش از حد گازدار و شیرین از جمله این موارد هستند. اگر داروهای گیاهی برای التهاب لثه را در نظر بگیرید ، صرف نظر از اینکه مشکلی در لثه شما وجود دارد ، ممکن است باعث پیشرفت آن شوید. به همین دلیل شما باید از یک متخصص پشتیبانی بگیرید. در بعضی موارد ، التهاب لثه ممکن است در مدت زمان کوتاهی از بین برود ، و گاهی ممکن است مشکل پیشرفت کرده و آن را آزار دهنده کند. قطعاً باید بخاطر داشت که مشکلات لثه دلایل بسیار متفاوتی دارد.

 کلینیک مینوسا

چگونه از لثه مراقبت کنیم

اول از همه ، شما نباید دندان های خود را با خمیر و مسواک مناسب مسواک بزنید. محصولات غلط می توانند به دندان ها و در درجه اول لثه آسیب برسانند. اگر مشکلاتی مانند عقب رفتن لثه یا خونریزی وجود دارد ، باید فوراً به متخصص مراجعه کنید. علاوه بر این ، التهاب لثه در کودکان بیشتر دیده می شود. باید بررسی کنید که آنها به طور منظم مسواک می زنند. چنین عاداتی در سنین جوانی بسیار سریعتر شکل می گیرد. طبق توصیه پزشک مسواک بزنید. اگر در لثه ها تارتار وجود دارد ، ابتدا باید آن را تمیز کنید و سپس نگهداری منظم را انجام دهید. به طور کلی ، مشکل التهاب لثه مشکلی است که می تواند چندین بار برای همه اتفاق بیفتد. با این حال ، اگر فردی به موضوع حساس نباشد ، ممکن است عواقب ناراحت کننده ای تا از دست دادن دندان رخ دهد. شما باید بیشتر به سلامت دندان خود توجه کنید.

 

علی نعمتی بازدید : 28 یکشنبه 03 اسفند 1399 زمان : 11:44 نظرات (0)

 

 

8 عادت بهداشت دهان و دندان که باید با پیر شدن کسب کنید

با افزایش سن ، اهمیت مراقبت از دندان ها و بهداشت دهان و دندان بیشتر و بیشتر می شود. یک تصور غلط رایج این است که از دست دادن دندان های شما اجتناب ناپذیر است. این اطلاعات صحیحی نیست. با مراقبت مناسب ، دندان های شما می توانند در طول زندگی همراه شما بمانند. مراقبت از دندان ها و لثه ها با افزایش سن می تواند از بروز مشکلاتی مانند دندان درد ، پوسیدگی دندان و از بین رفتن دندان جلوگیری کند. دهان سالم همچنین باعث می شود شما بخوبی غذا بخورید و از غذا لذت ببرید.

مراقبت مناسب از دندان ها کلید پیر شدن لطیف است. آیا می دانید بیش از نیمی از انگلیسی ها اولین چیزی را که در مورد شخص جدید مشاهده می کنند می گویند خنده آنها است؟ بله ، این یک واقعیت است و وقتی روند پیری شروع می شود ، بهداشت دهان خراب می شود و حفظ آن دشوار می شود.

راه حل؟ برنامه روزانه مراقبت از دندان خود را افزایش دهید.

 

دندان های خود را هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به از بین بردن پلاک های دندانی کمک می کند ، که یک فیلم چسبنده از باکتری ها (میکروب ها) است. اگر پلاک روی دندان شما جمع شود ، می تواند باعث پوسیدگی دندان یا بیماری لثه شود.

دندان های خود را دو بار در روز با خمیر دندانهای حاوی فلوراید مسواک بزنید. دندان های خود را بعد از صبحانه و قبل از خواب مسواک بزنید.

هر روز نخ دندان بکشید. اگر در استفاده از نخ دندان مشکل دارید ، از دندانپزشک بخواهید که یک برس مخصوص یا یک خلال دندان را به شما توصیه کند.

 

 

مراقب تغییرات دهان خود باشید

خطر ابتلا به سرطان دهان با افزایش سن افزایش می یابد. اگر تغییراتی در دهان خود مشاهده کردید ، بررسی آنها مهم است.

اگر هر یک از این علائم بیش از 2 هفته ادامه داشت ، با پزشک یا دندانپزشک مشورت کنید:

محلی در دهان ، لب ها و گلو که احساس ناراحتی یا درد می کند

یک توده یا توده در دهان ، لبها ، یا گلو

زخم سفید یا قرمز در دهان شما.

مشکل در جویدن ، بلع یا حرکت چانه یا زبان خود

بی حسی در زبان یا دهان شما

تورم در چانه شما

درد در یک گوش بدون کاهش شنوایی

از همه مهمتر ، اگر این زخم ها یا علائم دهانی بیش از 2 هفته طول کشید و از بین نرفت ، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

برای معاینه و نظافت به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید

یک قاعده کلی وجود ندارد که افراد هر چند وقت یکبار به دندانپزشک مراجعه کنند - این از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دفعه بعدی که معاینه و نظافت انجام دادید ، از دندانپزشک خود بپرسید که چند وقت یک بار باید به وی مراجعه کنید.

 

 

 

با پزشک خود در مورد خشکی دهان صحبت کنید

خشکی دهان به معنای بزاق کافی برای مرطوب نگه داشتن دهان نیست. خشکی دهان می تواند غذا خوردن ، بلعیدن یا صحبت کردن را دشوار کند. همچنین می تواند منجر به پوسیدگی دندان یا عفونت شود.

خشکی دهان می تواند به عنوان یک عارضه جانبی برخی از داروها ایجاد شود. در صورت داشتن برخی مشکلات بهداشتی (مانند دیابت) یا تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی (درمان سرطان) نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

اگر دهانتان خشک است ، با پزشک یا دندانپزشک خود صحبت کنید و از او بپرسید چه کاری می توانید انجام دهید.

 

اقدامات احتیاطی برای التهاب لثه را انجام دهید

اگر در جوانی عادت های بهداشت دهان و دندان پیدا نکردید ، احتمالاً اکنون بدترین کابوس شما خواهد بود. افراد مسن در معرض خطر التهاب لثه ناشی از پلاک و باکتری های ساخته شده در زیر خط لثه هستند. در مرحله اول بیماری لثه ، التهاب لثه ممکن است علائم مشهودی مانند قرمزی ، تورم یا خونریزی لثه را داشته باشد.

 

مصرف دخانیات را از زندگی خود حذف کنید

مانند بسیاری از سرطان ها ، خطر ابتلا به سرطان دهان با افزایش سن و مصرف دخانیات افزایش می یابد. اکثریت قریب به اتفاق افراد مبتلا به سرطان دهان ، مصرف کنندگان دخانیات هستند. با ابتلا به سیگار کشیدن یا جویدن دخانیات ، هر ساله احتمال ابتلا به سرطان دهان افزایش می یابد. شایعترین منطقه سرطان دهان لبها و بعد از آن زبان است. بیشتر تومورهای سرطان لب در لب پایین رشد می کنند و مردان بیشتر از زنان به این سرطان ها مبتلا می شوند.

 

نوشیدن آب را فراموش نکنید

یک نکته خوب برای سلامت دهان و دندان شما این است که در طول روز آب زیادی مصرف کنید. این باعث می شود دهان خشک نشود و رشد باکتری ها در مواقعی که نمی توانید مسواک بزنید ، محدود می شود. سعی کنید نوشابه و قهوه را کاهش دهید زیرا باعث لک شدن دندان ها می شود و اسید می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند.

از دندان مصنوعی ، کاشت یا تاج خود مراقبت کنید

اگر دندان طبیعی ندارید ، مطمئن شوید که از دندان های اضافه شده خود به خوبی مراقبت می کنید. تاج ها ، پل ها و پروتزهای مصنوعی کاشته شده باید حداقل دو بار در روز مسواک زده و تمیز شوند. از پروتزهای متحرک باید به خوبی مراقبت و تمیز شود.

 

علی نعمتی بازدید : 43 چهارشنبه 29 بهمن 1399 زمان : 11:07 نظرات (0)

 

از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید

باز کردن بطری ها ، کندن برچسب های لباس ، پاره کردن طناب ، باز کردن زیپ و… طبق نتایج یک مطالعه جدید ، اکثر ما گاهی از دندان های خود به عنوان ابزاری برای این نوع کارها استفاده می کنیم ، حتی اگر این کار را نکنیم و دهان خود را به خطر بیندازیم.

به طور متوسط ​​دو سوم افراد به طور مكرر از دندان های خود برای كارهایی غیر از خوردن و آشامیدن استفاده می كنند. در اینجا شانس و برخی از آنها وجود دارد:

ما اغلب از دندان های خود به عنوان ابزاری برای بریدن نوار استفاده می کنیم. از هر ده نفر چهار نفر اعتراف می کنند که این کار را مرتباً انجام می دهند.

بیش از یک چهارم آنها ناخن های خود را با دندان بریده اند.

بیش از یک پنجم از دندان های خود برای حمل وسایل با دست پر استفاده می کنند.

20٪ آنها برچسب لباس را با دندان پاره می کنند.

16٪ آنها با دندان مداد گاز می گیرند.

9٪ آنها هنگام باز کردن بطری از دندان های خود استفاده می کنند.

4٪ آنها با دندان زیپ می کشند.

اگرچه ممکن است استفاده از دندان به عنوان ابزاری در این راه ناچیز به نظر برسد ، اما سلامت دهان و دندان ما را با خطر جدی مواجه می کند. فعالیت هایی مانند باز کردن بطری ها و جویدن نام های خارجی باعث آسیب دیدن دندان ها و ترک خوردن آنها می شود. همچنین نمونه هایی از جابجایی و در بعضی موارد شکستگی در اثر فشار و نیرو وجود دارد. حتی ممکن است حوادث اضطراری دیگری نیز وجود داشته باشد که نیاز به اقدامات پرهزینه دارند.

 

ما فقط باید از دندانهایمان برای کاری که طراحی شده اند استفاده کنیم: هضم غذا با جویدن. دندان های ما همچنین به ما کمک می کنند تا صحبت کنیم و صدا ایجاد کنیم. آنها صورت ما را نیز فرم می دهند. بنابراین ، نباید کارهایی انجام دهیم که بتواند بی دلیل آنها را به خطر بیندازد.

 

بزرگسالان جوانی که بیشترین استفاده نادرست از دندانهای خود را دارند ، بزرگسالان جوان هستند (85٪). افراد بین 18 تا 35 سال این اشتباه را بیش از 54-35 سال (70٪) و بالای 55 سال (54٪) انجام می دهند.

 

با استفاده از دندان به عنوان ابزاری ، ممکن است در آن لحظه در معرض عارضه جانبی نباشیم ، اما مینای دندان و ریشه دندان زیر ممکن است در آینده به دلیل ضربه های مزمن و مشکلات ناشی از ضربه ، با مشکلات دندان و لثه ظاهر شوند. معمولا با پر کردن ساده   آنها ممکن است در روندی که منجر به از دست دادن دندان می شود ما را به دردسر بیندازند. به یاد داشته باشید که دندان های ما عضوی بسیار ارزشمند برای استفاده به عنوان روزنه هستند.

 

عادت های خوب دندانپزشکی نه تنها برای سلامت دهان و دندان ، بلکه برای سلامت عمومی ما نیز بسیار مهم هستند. با اتخاذ حداقل سه عادت ساده می توانیم سلامت دهان و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیم: ویزیت های منظم دندانپزشک ، مسواک زدن دندان ها با خمیر دندانهای حاوی فلوراید دو بار در روز ، کاهش میزان قند در رژیم غذایی ...

 

علی نعمتی بازدید : 21 دوشنبه 27 بهمن 1399 زمان : 9:40 نظرات (0)

 

فصل تابستان برای دندان های شما چه معنایی دارد

تابستان از بسیاری جهات فصل مورد علاقه من است. اوقات خوبی که در بیرون از خانه با خانواده گذرانده اید ، تفریح ​​در کنار دوستان ، مهمانی های کبابی به سبک قدیمی ... همه اینها به کنار ، فکر می کنید تغییر فصلی چگونه بر سلامت دندان شما تأثیر می گذارد؟

بله ، این از بسیاری جهات درست است ... روزها طولانی تر می شوند ، افراد تنبل می شوند و متأسفانه ، برای بسیاری از افراد ، این به معنای اخلال در برنامه تمیز کردن دندان های آنها است. اینکه در این هوای گرم به لبخند خود اهمیت می دهید یا نه ، به خود شما بستگی دارد. می توانید برخی از عادت های خوب را یاد بگیرید و علی رغم تابستان این عادت ها را حفظ کنید.

 

در اینجا برخی از مواردی وجود دارد که می توانید برای محافظت از سلامت دندان خود در تابستان انجام دهید:

 

نوشیدن مقدار زیادی آب

خود را به نوشیدنی های سرد پر از شکر و مواد شیمیایی مانند نوشابه ندهید. مطالعات نشان داده است که بسیاری از مردم از میزان قند موجود در این نوع نوشیدنی ها بی اطلاع هستند. افراد در تشخیص محتوای قند به خصوص هنگامی که در یک نوشیدنی خنک نگهداری می شوند مشکل دارند.

البته ، کل مشکل فقط مربوط به این نوشیدنی ها نیست. افرادی که سعی می کنند در طول تابستان از این نوشیدنی های گازدار اجتناب کنند ، این بار به نوشیدنی های غیر الکلی مانند لیموناد و آب میوه روی می آورند. از نظر سلامت دندان ، اینها با نوشیدنی های گازدار تفاوتی ندارند زیرا این نوشابه ها حاوی قند در همان سطح هستند. شکر یک ماده غذایی عالی برای باکتری های دهان است. باکتری ها چون از قند تغذیه می کنند و باعث ایجاد پلاک در دندانها و لثه ها می شوند ، تکثیر می شوند. در صورت عدم کنترل ، تارتار سفت شده و متعاقباً باعث پوسیدگی می شود.

در این روزهای گرم تابستان ، نوشیدنی های میوه ای پر از شکر گزینه بهتری از آب نیستند. آب قسمت داخلی دهان شما را شسته و باعث می شود احساس تمیز و خنکی کنید.

 

رژیم غذایی صحیح

فقط به این دلیل که شما از نوشیدنی های گازدار یا میوه ای صرف نظر می کنید به این معنی نیست که هر از گاهی نمی توانید چیز تازه ای داشته باشید. میوه ها و سبزیجات تازه را می توانید از بازارهای ارگانیک تهیه کنید. میوه ها و سبزیجات تازه بیشتر از خنک کردن شما عمل می کنند. سطح دندان شما را مانند برس تمیز می کند.

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هنگام گاز گرفتن سیب یا خیار در دهان شما چه اتفاقی می افتد؟ باقی مانده های سطح دندان را از میوه ها و سبزیجات سخت مانند برس پاک می کند. سبزیجات و میوه های تازه را به هر میان وعده کباب ، نه تنها برای کنترل وزن ، بلکه همچنین برای دندان های خود اضافه کنید.

 

سفر هوشمند

اگر تابستان برای شما یک تعطیلات خانوادگی است ، هنگام تنظیم برنامه ، فاکتور مراقبت از دندان را در نظر بگیرید. قبل از رفتن به تعطیلات ابتدا با مشورت با دندانپزشک خانواده خود شروع کنید. دندانپزشک شما را معاینه می کند و بررسی می کند مشکلی وجود دارد که بتواند بر سرگرمی خانوادگی شما تأثیر بگذارد.

 

هنگام تهیه کیف سفر ، بسیار منطقی است که موادی را که در مراقبت از دندان خود استفاده می کنید مانند مسواک و نخ دندان. حتما یک لوله خمیر دندان حاوی فلوراید به همراه داشته باشید و اگر در طول تعطیلات به مکان های مختلفی می روید ، به اندازه لازم خمیر اضافی ، مسواک و نخ دندان استفاده کنید.کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

 

برنامه اضطراری

در تابستان با دوچرخه ، اسکیت بورد ، تخته غواصی داخل استخر می رویم و متأسفانه ممکن است حوادثی را تجربه کنیم که به دندان های ما آسیب برساند. حوادث مرتبط با استخر علت اصلی موارد اضطراری دندان در ماه های تابستان است. طبق تحقیق انجام شده توسط آکادمی دندانپزشکی عمومی ، حوادث استخر مهمترین حوادثی هستند که در تابستان به دندان های ما آسیب می رسانند. همیشه این خطر را در هر کجا که هستید ، در خانه یا بیرون در نظر بگیرید. "آیا یک دندانپزشک اورژانس نزدیک من وجود دارد؟" 

بله ، تابستان زیباست ، اما محافظت از دندان های خود را فراموش نکنید ، به آنچه می خورید و می نوشید توجه کنید و از آفتاب در این فصل نیز لذت ببرید!

 

علی نعمتی بازدید : 25 یکشنبه 26 بهمن 1399 زمان : 11:22 نظرات (0)

 

کلماتی "جادویی" که باعث می شود کودکان شما عاشق مسواک زدن شوند!

 

وادار کردن بچه ها به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همیشه آسان نیست. با این حال ، به عنوان یک والدین ، ​​وقتی این عادت ها را به فرزندان خود یاد می دهید ، تقریباً همان کار مهمی را انجام داده اید که آموزش استفاده از کمربند ایمنی به آنها ...

 

در حالی که روش های زیادی وجود دارد که می توانید بچه ها مسواک زدن را دوست داشته باشند ، البته برخی از آنها بهتر از دیگرروش ها عمل می کنند. یکی از این روشهای مفیدتر - شاید بهتر باشد برای این مثال "ترفند" بنامیم - این جمله جالب است که هم باعث خنده آنها می شود و هم به آنها کمک می کند تا اهمیت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را بپذیرند:کلینیک دندانپزشکی میرداماد

 

ما اشکالات دندان را پاک می کنیم!

بله ، نمی توان بهتر از کمی دهان توالت بود که بچه ها را وادار به مسواک زدن ، نخ دندان و تمیز کردن زبان خود کنند! به نوعی ، این گفته درست است؛ زیرا بعد از غذا ، به ویژه وعده های غذایی شیرین ، باکتری های موجود در دهان شما ضیافت کرده و تکثیر می شوند. بعد از غذا ، آنها "به توالت می روند" - شبیه کاری که مردم انجام می دهند - و باعث ایجاد مواد اسیدی می شوند که باعث بوی بد دهان و پوسیدگی دندان می شوند. بنابراین ، با "سوسک دندان" شخصیت بدی را ترسیم می کنم که کثیفی را پشت سر می گذارد اما با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بر او غلبه می کنم تا به کودکان کوچک بگویم که باکتری چیست.کلینیک دندانپزشکی میرداماد

 

آیا توجه کرده اید که مثلاً چوب های چسبناک یا ترقه ماهی در هنگام جویدن در دهان شما چسبیده است؟ در اینجا ، یک اشکال دندان دوست دارد این چسبندگی بین دندان های شما برای مدت طولانی تر جشن بگیرد! این رویکرد واقعاً بیماران کودکان ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

جمله دیگری که می توانید مرتباً از آن استفاده کنید تا فرزندانتان عاشق مسواک زدن شوند این است:

 

زبان خود را بر روی دندانهای خود بکش!

از کودک خود بپرسید که هنگام انجام این کار چه احساسی دارد.

آیا احساس چسبندگی می کند؟ یا خشن است؟

این واقعیت که فرزندان شما متوجه احساس داخل دهان خود می شوند ، به آنها امکان می دهد این عادت ها را پیدا کنند.

مردم همیشه نمی دانستند که دندان ها باید حداقل دو بار در روز مسواک بزنند. در حقیقت ، این واقعیت که ما روزانه دو بار مسواک می زنیم با تأثیر تبلیغات تلویزیونی ساخته شده در دهه 1950 ظاهر شد ، که با جمله های زیر توجه را جلب کرد:

 

"زبان خود را بر روی دندانهای خود قرار دهید. شما یک لایه نازک را احساس خواهید کرد. چرا شما می خواهید یک لایه کثیف روی دندانهای خود نگه دارید؟ خمیر دندان ما این لایه را از بین می برد! "

این تبلیغ عادت مسواک زدن آمریکا را تغییر داده است. زیرا قرار دادن زبان بر روی دندان ها و احساس واقعی یک لایه تمایل غیرقابل مقاومت در تمیز کردن دندان ها را ایجاد می کند.اگر از فرزندان خود بخواهید که زبان خود را بر روی دندان های خود قرار دهند ، می توانید یک نکته بسیار ساده و واضح به آنها بدهید - "آلودگی" باکتری ها را پاک کرده و دندان های خود را تمیز و صاف کنید. این سرنخ همچنین منطقه ایجاد عادت در مغز را فعال می کند.

 

برای ایجاد انگیزه لازم

به یاد داشته باشید که دو چیز زیر انگیزه واقعی فرزندان شما هنگام دور بودن و تنها بودن آنها خواهد بود:

اگر می خواهید فرزندانتان انگیزه جدی برای تمیز كردن دندان های خود داشته باشند در حالی كه شما غایب هستید.

- اطمینان حاصل کنید که تفاوت سطح خشن و صاف را می داند.

- توضیح دهید که سطح خشن دندان باعث می شود کثیفی / مدفوع به دهان آنها وارد شود.

 

به طور معمول ، کودکان می توانند این لایه خشن را به تنهایی تشخیص دهند. فقط در این باره به آنها بگویید و آنها را آگاه کنید. این همان چیزی است که باعث ایجاد عادت می شود ... اگر فرزندان شما بتوانند تفاوت بین دندان های خشن و صاف را درک کنند ، آنها متوجه می شوند و دندان های خود را مسواک می زنند در حالی که در مدرسه هستند یا با دوستان خود هستند.

 

یاد آوردن؛ تاکیید به کسی برای انجام کاری همیشه کارساز نیست ، اما جواب می دهد.

 

علی نعمتی بازدید : 25 پنجشنبه 23 بهمن 1399 زمان : 10:23 نظرات (0)

 

روش های کاربردی برای دندان های سفید تر

به دلیل دندان های زرد رنگتان نمی توانید به راحتی بخندید؟ با افزایش سن ، مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی ها باعث ایجاد لکه بر روی دندان های شما می شود. اجتناب از عادت های نامناسب و مراقبت ویژه از دندان های شما می تواند درخشندگی مایل به سفید دندان را بهبود بخشد.

 

مواد سفید کننده دندان

 بسیاری از مواد سفیدکننده دندان که در خانه استفاده می شود حاوی کاربامید پراکسید یا پراکسید هیدروژن است. این مواد شیمیایی می توانند به از بین بردن لکه های سطحی و سطحی کمک کنند. بسته به ماده خود این مواد شیمیایی را می توان در خمیردندان ها و دهان شویه ها نیز یافت. اینها خیلی بیشتر از مسواک زدن عادی روی دندان می مانند - البته مدت زمان آن ممکن است متفاوت باشد.

 

نوارهای سفید کننده دندان

این نوارهایی که می توانید در خانه استفاده کنید به طور متوسط ​​حاوی 5٪ پراکسید هیدروژن است. چند روز در هفته با چسبیدن به دندان انجام می شود. قبل از اقدام مستقیم در این زمینه ، باید به دندانپزشک مراجعه کرده و دندان های خود را بررسی کنید تا مانعی برای این نوع سفید شدن دندان وجود داشته باشد.

 

خمیر دندان های سفید کننده دندان

برخی از خمیردندان ها ، ژل ها و مایعات معمولی. می تواند برخی از لکه ها را پاک کند با این حال ، اکثر دندانها خاصیت سفید کنندگی ندارند ، بنابراین ممکن است در سفید شدن دندانها تأثیر کمتری داشته باشند یا هیچ تاثیری نداشته باشند. خمیر دندان های دارای ویژگی سفید کننده دندان تأثیر بیشتری در این مسئله دارند و محصول مناسب می تواند با نظر دندانپزشک شما تفاوت ایجاد کند. علاوه بر این ، اگرچه محصولی که از محتوای آن مطمئن باشید نتایج بسیار خوبی به شما می دهد ، ممکن است تأثیر مشابه دیگری نداشته باشد یا برعکس ، از این لحاظ ، آزمایش خمیردندان های مختلف سفید کننده دندان راه حل خوبی ارائه می دهد.

 

داروهای خانگی برای دندانهای سفیدتر

اگرچه بسیاری از مردم ادعا می کنند که جوش شیرین ، که گاهی اوقات با آب لیمو مخلوط می شود ، به سفید شدن دندان کمک می کند ، اگرچه این روش موثر است ، اما می تواند مینای دندان شما را به طور غیرقابل کنترل فرسایش دهد. غذاهایی که ترشح بزاق را افزایش می دهند و اثر پاک کننده ای روی مینای دندان ایجاد می کنند (مانند سیب ، هویج و گلابی) نیز به سفید ماندن دندان کمک می کنند. از طرف دیگر توت فرنگی توانایی پاک کردن لکه های ساده روی مینای دندان و سفیدتر نشان دادن آن را دارد. آدامس های بدون قند با افزایش ترشح بزاق و کاهش اسیدیته شکل گرفته پس از غذا به میزان نرمال به طور غیر مستقیم به تمیز کردن دندان کمک می کنند. همه اینها به عنوان "داروهای خانگی" برای سفید کردن دندان ها دیده می شوند.

 

درمان دندان و سفید شدن دندان ها

سفید شدن دندان ها منجر به عدم درمان دندان ها می شود. روش "بلیچینگ" که در دندانپزشک یا با توصیه دندانپزشک اعمال خواهد شد ، نتیجه ای در پر شدن دندانهای قدیمی و تاج های چینی (لمینت ها) نخواهد داشت.

 

پیشگیری از لکه دندان

مینای دندان ، لایه محافظتی که دندان ها را احاطه کرده است ، با افزایش سن نازک و کوچکتر می شود. زیر مینای دندان عاج قرار دارد که رنگ آن تیره تر از مینای دندان است. بنابراین ، با افزایش سن ، داشتن عادت مینای دندان ساینده می تواند باعث سریعتر ظاهر شدن عاج دندان شود. با این حال ، مردم می توانند این روش سفیدکننده را برگردانند و به همان ابتدا برگردند. استفاده زیاد و زیاد از سفید کننده ها باعث می شود دندان های شما یخی ، یعنی مایل به آبی باشد.

 

برای سفید ماندن دندانها سیگار نکشید

متداول ترین مقصر که باعث ایجاد لکه های دندان می شود ، تنباکو است. سیگار کشیدن و جویدن توتون خیلی سریع لکه ها را لک می کند و باعث تغییر رنگ دندان می شود. دخانیات همچنین خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را افزایش می دهد و باعث بیماری لثه و بوی بد دهان می شود.

 

نوشیدنی هایی که باعث ایجاد لکه های دندان می شوند

برخی از نوشیدنی ها ممکن است برای شما مفید باشد ، اما از نظر رنگ آمیزی برای دندان های شما مفید نیست. شراب قرمز (بله ، فقط یک لیوان) ، آب زغال اخته و آب انگور. آنها نوشیدنی های بسیار موفقی برای تغییر رنگ دندان هستند. پس آیا نباید این نوشیدنی ها را بنوشید؟ نه به یاد داشته باشید که بعد از مصرف این نوشیدنی ها به طور مرتب دهان خود را بشویید و مسواک بزنید. تشبیه لباس را به خاطر می آورید؟ بهترین روش برای از بین بردن لکه لباس های شما ، شستن آن و تلاش برای از بین بردن لکه با مواد شوینده ملایم است. در مورد دندان های شما نیز همین طور است: دهان خود را قبل از ایجاد لکه روی دندان شستشو دهید و حداقل بعد از نیم ساعت دندان های خود را مسواک بزنید.

 

غذاهایی که دندان های شما را رنگ می کنند

برخی از وعده های غذایی مانند برخی نوشیدنی ها برای سلامتی مفید هستند اما برای دندان های شما مضر هستند. از جمله این غذاها: بلوبری ، توت سیاه ، گیلاس ، گیلاس ، توت ، سس گوجه فرنگی و سس های سنگین مورد استفاده در پخت و پز. به یاد داشته باشید که حداقل نیم ساعت پس از خوردن آنها دهان خود را بشویید و مسواک بزنید (تشبیه لباس در اینجا نیز صدق می کند).

 

آیا نوشیدنی های ورزشی برای دندان های شما مضر هستند؟

نوشیدنی های شیرین برای دندان های شما مفید نیستند. نوشیدنی های اسیدی دیگر (مانند لیموناد) می توانند به مرور مینای دندان شما را فرسایش دهند. اگر این نوشیدنی ها را مصرف می کنید ، تشبیه لباس را در ذهن داشته باشید: حداقل بعد از نیم ساعت با آب بشویید و مسواک بزنید.

 

داروهایی که باعث تغییر رنگ دندان های شما می شوند

استفاده طولانی مدت از دهانشویه های حاوی کلرهگزیدین ، ​​تتراسایکلین ، داروهای حاوی آهن ، فلوراید (استفاده زیاد از دندان باعث لک شدن دندان ها) ، برخی از داروهای آنتی هیستامین ، داروهای فشار خون می شود. در بعضی از بیماران تغییر رنگ دندان به حدی است که روشهای سفید کردن دندان جواب نمی دهد. اگر دندان هایی دارید که به سفید شدن پاسخ نمی دهند ، برای سایر روش ها به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

حفاظت روزانه می تواند کمک کند

شما باید روزانه و به طور منظم دندان های خود را مسواک بزنید ، از مراقبت های دهان شویه پشتیبانی کنید ، با نخ دندان تمیز کنید. این برای سلامت دندان های شما بسیار مهم است. برای سلامت دهان و دندان شما بهتر است که حداقل 2 بار در روز در مراقبت منظم از دهان خود اختلال ایجاد نکنید. اگرچه امروزه مسواک های برقی تمیزکاری بسیار موثری ارائه می دهند ، اما مسواک های دستی در هنگام استفاده صحیح دندان های شما را سفید و تمیز نگه می دارند.

 

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

پیشنهادات و توصیه های مربوط به سلامت دهان و دندان ممکن است شخصی باشد و از نظر شما کلی متفاوت باشد. برای این منظور ، لازم است برنامه مراقبت از دندان خود را با توجه به توصیه دندانپزشک خود تعیین کنید و اقدامات لازم برای محافظت از دندان های شما را در دراز مدت انجام دهید.

 

علی نعمتی بازدید : 31 دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 10:18 نظرات (0)

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 2,109
  • بازدید کلی : 6,721